Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig oppdaget at jeg puster tyngre gjennom det ene neseboret. Jeg har en liten klump øverst på neseryggen og den er særlig fremtredende på høyre side. Mistenker at dette kan skyldres en håndballskade. Har generelt noe bred nese.

Spørsmål:

Hva skal til for å få en neseoperasjon dekket? Hva vil kostnadene komme på sånn ca?

Er det enklere å fikse neserygg/brusk på sidene av nesen enn nesetipp? Hva er risikoen for at forandring av neserygg gir et dårlig resultat?

Hvordan avgjør man hvilken klinikk man ønsker å anvende seg av? Hvilke vurderinger burde man gjøre i forkant? Har dere råd eller erfaringer?

Anonymous poster hash: 7fde1...5b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

I fjor senhøst gikk jeg til min fastlege og fortalte om et lignende problem. Jeg hadde noe større luftgjennomstrømning i det ene neseboret enn det andre, hvilket gjorde at jeg ble henvist videre til en ØNH-lege. Legen så på det og sa at det var mulig å rette opp neseskilleveggen, som var noe skjev samt at jeg hadde noe forstørret nesemusling på den ene siden som følge av at mer luft hadde passert på den siden.

Det ble sagt at dette var lett å fikse på og jeg fikk noen uker senere innkalling til kirurgisk poliklinikk i samme by hvor dette ble rettet opp i. Resultatet ble bra, og jeg merker forskjell fra før operasjonen. Dette ble gjort offentlig for min del, og jeg betalte kun egenandelen på rundt 400kr.

Vurderinger bør i mine øyne gjøres i samsvar med legen, men du kan jo spørre deg selv om det er så stort problem at du vil ofre et par uker med øm nese osv..

M :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...