Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden kom jeg i prat med en mann via en datingside. Alt virket så perfekt, kjekk fyr og veldig trivelig. Vi har pratet masse sammen på telefon og hadde bestemt oss for å møtes snart.

Så forteller han at han at han har vært i en bilulykke. Bilen ble totalskadet, men det gikk fint med han. Det var ikke hans feil, men en bil som kom i motsatt kjørefelt.

Men mannen jeg har blitt kjent med på nettsiden hadde drukket tre øl og ble tatt for dette. Han har ikke fått vite dommen på dette enda.

Hva gjør jeg? jeg som har null toleranse for å kjøre i fylla, selvom det ikke var mer enn tre øl. Hadde dere truffet denne mannen nå?

Anonymous poster hash: ab45a...2e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig, for det skjedde jo nettopp med deg.

Anonymous poster hash: 1947d...1c2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Nei. Fyllekjøring er livsfarlig!

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

Dersom du har nulltoleranse for det? NULL toleranse?

Hva mener han selv om det da, angrer han, synes han det var dumt gjort selv, eller mener han det er akseptabelt?

Skrevet

Om alt annet hadde matchet, hadde jeg møtt han. Jeg har også nulltoleranse for å kjøre i fylla, men mennesker er ikke feilfrie. Om dette var en engangshendelse, og det faktisk stemmer at det var den andre bilen som kom over i feil kjørebane, hadde jeg gitt han en sjanse til. Hadde det vist seg at han hadde alkoholproblemer eller generelt dårlige holdninger rundt fyllekjøring eller annen risikoatferd i fylla, hadde jeg kuttet han.

Skrevet

Dersom du har nulltoleranse for det? NULL toleranse?

Hva mener han selv om det da, angrer han, synes han det var dumt gjort selv, eller mener han det er akseptabelt?

Altså..jeg hadde ALDRI gjort det selv, og synes det er helt lavmål å gjøre det. Han angrer veldig selv ja, og er redd for at jeg ikke vil møte han pga dette. Han hadde jo ikke behøvd å si noe, litt rart at han gjorde det egentlig. Men han mister vel lappen for en stund og det hadde jeg jo funnet ut av hvis det skulle bli noe mer mellom oss, kanskje derfor han sa det. Huff :-(

Skrevet

Jeg har ingenting til overs for fyllekjørere og mener at enkelte aldri burde hatt førerkort. Hvis han kjørte dagen derpå og enda ikke var promillefri og i grensesonen, kunne jeg kanskje akseptert det.

Jeg ville ikke satset på han og er en få (?) som mener at fyllekjøring burde straffes ved å miste førerkort for livstid.

Skrevet

Jeg ville faktisk lurt på om det VIRKELIG ikke var han som var skyld i ulykken uansett hva han sa... Beklager, men jeg har vært sammen med en som var innblandet i litt forskjellig, men det var ALDRI hans skyld... Uansett!

Skulle jeg ha møtt han ville jeg ha prøvd å sjekket ut om ulykken virkelig ikke var hans feil. Synes også det er litt forskjell å sette seg i bilen for tidlig etter en liten øl og det å faktisk drikke tre øl...

Anonymous poster hash: f7268...5ec

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nei, jeg hadde droppet kontakten videre.

Gjest supernova_87
Skrevet

Altså..jeg hadde ALDRI gjort det selv, og synes det er helt lavmål å gjøre det. Han angrer veldig selv ja, og er redd for at jeg ikke vil møte han pga dette. Han hadde jo ikke behøvd å si noe, litt rart at han gjorde det egentlig. Men han mister vel lappen for en stund og det hadde jeg jo funnet ut av hvis det skulle bli noe mer mellom oss, kanskje derfor han sa det. Huff :-(

Dersom det hadde vært meg (jeg ser også på meg selv som å ha nulltoleranse for dette), så hadde jeg prøvd å møte han igjen. Og sett om det at jeg visste at han var en fyr som hadde gjort en feil og kjørt i beruset tilstand påvirket hvordan det var å være sammen med han ellers. Jeg tror nok jeg hadde brukt litt tid på å snakke med han om dette. Angret han veldig fordi han ble tatt? eller fordi han mener at det er heeeeelt feil å drikke alkohol for så å kjøre? Det er en ganske viktig forskjell for meg. Samtidig så er det jo viktig å huske på at alle mennnesker gjør feil (selvom jeg på et vis også tenker: men ikke DEN feilen, den gjør man bare ikke!).

Skrevet

Dealbreaker.

Anonymous poster hash: 15d79...de1
Skrevet

Jeg ville ikke satset på han og er en få (?) som mener at fyllekjøring burde straffes ved å miste førerkort for livstid.

Så du mener en feil du gjorde da du var ung, skal skape vanskeligheter, og rett og slett ett helvette, for deg resten av livet?

Isåfall kunne man bare anskaffet livstid i fengsel med det samme.

Heldigvis er samfunnet vårt bygget på at man skal få iallefall en sjangse til (Selv om det finnes tilfeller man aldri burde fått seg, så er det så sinnsykt få).

Gi han en sjangse du! Han var ærlig mot deg om det. Det ser jeg på som ett positivt tegn hos en person! Alle gjør feil - det er mennrskrlig. Men sørg for at han har lært!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...