AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Er nyutdannet og starter å jobbe som lærer neste uke. Hvordan skal jeg kle meg? Vil helst gjøre godt inntrykk. Har planleggingsdager først. Ungdomsskole.Anonymous poster hash: b9f75...61b
Gjest iGirl Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Jeg synes du skal smelle på deg bunaden din for anledningen. Neida. Helt vanlige klær? 3
Hypnotica Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Lærere går i ganske gjennomsnittlige klær, så her vil du skille deg ut dersom du møter i dress / skjørt. Olabukse / svart bukse, og en helt vanlig genser høres OK ut. Du kan jo passe litt på fargevalg, ikke komme i knall orange bukse og lilla genser (hvis du ikke er kunst og håndverkslærer da Du bør forresten si om du er mann eller dame. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Bukse/jeans eller pencil skjørt, som går nedenfor knærne De er lekre. Også gjerne en bluse, eller topp med en cardigan eller blazer over. Helt vanlig med andre ord. Ville unngått: utrigninger, singletter, korte shorts eller skjørt, for trange jeans, "slitte" jeans med hull, joggesko/converse og tights. Anonymous poster hash: 9b6c3...bfd
Luckiness Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 (endret) Ta på deg klær som du går med til vanlig. - så lenge det ikke er utfordrene klær. Edit; du kan jo alltids endre på stilen etter første dagen dersom du ser andre kler seg litt mer stivt på jobb, litt mer avslappende e.l. En ide kan jo være å ta på en vanlig bukse og en vanlig enkel bluse/genser/tskjorte/topp med en penere blazer utenpå. Da er det bare å ta av seg den fine blazeren om folk virker mer avslappet i stilen. Edit igjen; Aldri kle deg i kun en enkel sort genser og jeans. Da blir man bare en dritkjedelig lærer Prøv å se litt fresh ut. Endret 10. august 2014 av Luckiness 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Bukse/jeans eller pencil skjørt, som går nedenfor knærne De er lekre. Også gjerne en bluse, eller topp med en cardigan eller blazer over. Helt vanlig med andre ord. Ville unngått: utrigninger, singletter, korte shorts eller skjørt, for trange jeans, "slitte" jeans med hull, joggesko/converse og tights. Anonymous poster hash: 9b6c3...bfd Hvordan vet vi at TS er en dame, og ikke en mann? Anonymous poster hash: cd905...dfb
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Hvordan vet vi at TS er en dame, og ikke en mann? Anonymous poster hash: cd905...dfb Jeg bare antok det Får satse på at det ikke er en mann som stiller opp i et blyantskjørt da Anonymous poster hash: 9b6c3...bfd 4
Luckiness Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Hvordan vet vi at TS er en dame, og ikke en mann? Anonymous poster hash: cd905...dfb Alltid enklere for menn…holder sikkert med en vanlig dongribukse og en litt stilig skjorte (ikke en vanlig hvit/blå skjorte).
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Skinnyjeans og en skjorte? Jeans og en kul t-skjorte? Tror ikke du trenger å stresse så veldig.. lærere kler seg ganske vanlig, noen veldig laidback og andre mer pyntet. Ta på deg noe som du føler deg vel i.. Mine råd er det jeg kunne gått i, og ikke nødvendigvis noe som passer deg.. Anonymous poster hash: 97f94...44c 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 Haha! Takk for tips! ;-) er nok dame ja! Er ganske varmt her, så langbukse utgår nok. Skal faktisk være bl.a kunst og håndverkslærer - men tenker jeg står over papegøyedrakten:-) Ts.Anonymous poster hash: b9f75...61b
Gjest Vampen Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Her er det ingen hokuspokus. Jeg unngår utringning, singlet uten noe over og klær som på annen måte er utfordrende eller "upassende". Jeg har også begynt å handle i andre butikker enn de typiske kjedebutikkene som elevene handler i. Det er greit å ikke se ut som om man er en av elevene. Jeg orker sjelden å dresse meg opp altfor mye, jeg ser blyantskjørt er nevnt her, med mindre klærne også er komfortable og funksjonelle. Man er tross alt mye i aktivitet i løpet av dagen. Kort sagt, kle deg normalt pent. Og du finner både Converse, joggesko, skinnyjeans og tights på lærerværelser rundt omkring. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Ts her: høres bra ut vampen. Er mer redd for å være overdressed enn under. Er nok bare litt nervøs:-)Anonymous poster hash: b9f75...61b
Gjest Vampen Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Ts her: høres bra ut vampen. Er mer redd for å være overdressed enn under. Er nok bare litt nervøs:-)Anonymous poster hash: b9f75...61b Det skal mye til for at det blir helt feil, så det er ikke noe å stresse med. Det er stor variasjon på et typisk lærerværelse, så man skal virkelig ut i en av ytterpunktene for å skille seg ut. Jeg har kollegaer som går i alt fra blazer, skjørt og høye hæler til joggedress. Så finn noe mellom disse, så er du godt innafor. Gratulerer med ny jobb forresten. Hvilket trinn skal du jobbe på?
Kanutte Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Helt og rent. Kler du deg vanligvis i fargerike klær kan du gjerne gjøre det. Olabukse, topp og cardigan er et vanlig antrekk. Skjørt eller bukse? Det bestemmer du selv. Unngå shorts, for korte skjørt eller for utringet topp. Det skal mye til før det blir feil.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Hadde gått for en jeans kombinert med skjorte og genser utenfor:-) Anonymous poster hash: 5c8b3...152
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 Mest på 9.trinn. Men skal ha noen fag (k&h og kroppsøving og engelsk på flere trinn. Men har ikke fått timeplanen ennå så vet ikke helt. Ts.Anonymous poster hash: b9f75...61b
strawberry Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Her er det ingen hokuspokus. Jeg unngår utringning, singlet uten noe over og klær som på annen måte er utfordrende eller "upassende". Jeg har også begynt å handle i andre butikker enn de typiske kjedebutikkene som elevene handler i. Det er greit å ikke se ut som om man er en av elevene. Jeg orker sjelden å dresse meg opp altfor mye, jeg ser blyantskjørt er nevnt her, med mindre klærne også er komfortable og funksjonelle. Man er tross alt mye i aktivitet i løpet av dagen. Kort sagt, kle deg normalt pent. Og du finner både Converse, joggesko, skinnyjeans og tights på lærerværelser rundt omkring. Minner meg om en lærer på videregående, hun handlet klær på samme plassene som oss (og var nyutdannet og ganske ung). Hadde hun satt seg ned og bedt noen gjette hvem som var læreren, hadde nok mange tatt feil
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #18 Skrevet 11. august 2014 Her er det ingen hokuspokus. Jeg unngår utringning, singlet uten noe over og klær som på annen måte er utfordrende eller "upassende". Jeg har også begynt å handle i andre butikker enn de typiske kjedebutikkene som elevene handler i. Det er greit å ikke se ut som om man er en av elevene. Jeg orker sjelden å dresse meg opp altfor mye, jeg ser blyantskjørt er nevnt her, med mindre klærne også er komfortable og funksjonelle. Man er tross alt mye i aktivitet i løpet av dagen. Kort sagt, kle deg normalt pent. Og du finner både Converse, joggesko, skinnyjeans og tights på lærerværelser rundt omkring. Jeg har også sluttet å handle i kjedebutikker. Hadde vært flaut dersom jeg og en elev hadde på oss en lik genser e.l. Handler heller i utlandet eller i dyrere butikker. TS: ta på deg klær du føler deg vel i Anonymous poster hash: 0cbde...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå