Gå til innhold

Hun er aldri ute og triller, vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble nettopp klar over at veninna mi aldri triller på babyen sin, de er bare hjemme i stua si, aldri ute. Jeg ble litt satt ut. Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: c436f...4bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre barnet bare er noen få uker gammelt eller det er noe i veien, så synes jeg det er uvanlig.

• Liker 6
Skrevet

Er vel vanlig å gå turer med babyen sin? Hvertfall blant de jeg kjenner. Trenger ikke å være lange turer, men ut for å få frisk luft.

• Liker 1
Skrevet

Er mor og barn friske?

Hvor lenge er det siden fødsel?

Anonymous poster hash: 072ea...8ae

Skrevet

Det er ikke noen grunn til å gå ut og trille på babyen om den sover godt uten. Lite mosjon på mor, men hun tar kanskje igjen på andre måter?

Anonymous poster hash: 6b05e...be5
  • Liker 18
Skrevet

Hva så? Hun er vel ikke så glad i å gå tur da.

Anonymous poster hash: e4eac...6ad
  • Liker 19
Skrevet

Jeg er kjempeglad i å gå tur, og ville nok gått ut minst en gang hver dag.

Men det er jo mennesker som "hater" å gå tur...

Er det derfor?

Sitter hun ute på verandaen med ungen da? Eller har den litt ute i frisk luft ellers?

Selv kan hun jo trene hjemme, eller på andre måter, hvis det er snakk om å mosjonere.

Har du spurt om det er noen grunn til at hun ikke går ut? Om hun plutselig må på do? Om hun synes det er skummelt å ha med baby ut? Sosialangst?

Mange grunner. Trenger ikke å være at hun er kjemperar, det kan være en logisk grunn hun ikke har fortalt deg om enda :) Vær litt empatisk med henne!

Anonymous poster hash: 05f39...1db
  • Liker 7
Skrevet

Mener også å ha hørt flere med frasen "de 4 første mnd forlot vi ikke huset", osv, mange som gir inntrykk av at de har nok med å ha babyen hjemme, ikke vil ta den med på butikken eller treningssenter, ikke føler de har noe på senteret å gjøre, ikke vil la andre passe baby, og ikke er glad i å gå tur. Trenger vel ikke være noe galt for det? Eller?

• Liker 6
Skrevet

Babyen er snart et år, og hun nevnte dette i går helt tilfeldig, at hun så ikke hva den trillinga var godt for.

Begge er friske.

Synes bare det var litt rart. Ungen får jo aldri frisk luft og utelyder.

TS

Skrevet

Jeg gikk aldri noe særlig tur med vogna. Helt ærlig så syntes jeg det var superkjedelig og jeg liker ikke å gå tur etter veien. Da hun ble eldre og kunne sitte i bæremeis gikk vi mye i skogen og på fjellet, men du så nesten aldri meg med vogn etter veiene.

Hun sov ute i vogna og gikk småturer i fjæra med bæresele så frisk luft fikk vi.

• Liker 10
Skrevet

Vi heller gikk ikke så mye "trilletur". Men vi var jo ute og fartet, og trillet dit vi skulle. Barnet sovnet i stillestående vogn, så valgte å bruke tiden på annet enn å trille for trillingens del...

Men om de bare er hjemme, og ikke treffer folk, høres det jo ikke så bra ut!

• Liker 3
Skrevet

Babyen er snart et år, og hun nevnte dette i går helt tilfeldig, at hun så ikke hva den trillinga var godt for.

Begge er friske.

Synes bare det var litt rart. Ungen får jo aldri frisk luft og utelyder.

TS

Men mener hun trilletur, eller at de aldri er ute i seg selv?

Er jo forskjell på det da.

Kan jo f.eks ta med ungen til en lekeplass, ta med ungen på butikken, sitte ute i hagen med ungen mens den leker i gresset, la den sove i vogna mens vogna står ute osv, og med det være "ute".

Du må jo ikke absolutt trille den rundt i en vogn for at ungen skal høre på "utelyder".

• Liker 10
Skrevet

Kan jo f.eks ta med ungen til en lekeplass, ta med ungen på butikken, sitte ute i hagen med ungen mens den leker i gresset, la den sove i vogna mens vogna står ute osv, og med det være "ute".

Du må jo ikke absolutt trille den rundt i en vogn for at ungen skal høre på "utelyder".

Enig i dette.

Er hun aldri ute med barnet synes jeg ikke det er bra.

Skrevet

Det er i allefall ikke merkelig, og ikke noe du skal tenke så mye på ;)

Anonymous poster hash: 36a0d...fba

• Liker 3
Skrevet

Føler hun seg komfortabel med å ha med baby utendørs alene da?

Anonymous poster hash: ee940...a5c
Skrevet

Begge deler. Hun triller ikke, har ikke bæremeis eller bæresjal. De er bare hjemme, eller hjemme hos foreldra hennes.

Det er jo ikke noe jeg skal bry meg med, og det kan jo være grunner til dette som jeg ikke vet av. Jeg vil bare høre hva som var normalen jeg. Folk må jo få gjøre det de synes der best.

TS

Skrevet

Begge deler. Hun triller ikke, har ikke bæremeis eller bæresjal. De er bare hjemme, eller hjemme hos foreldra hennes.

Det er jo ikke noe jeg skal bry meg med, og det kan jo være grunner til dette som jeg ikke vet av. Jeg vil bare høre hva som var normalen jeg. Folk må jo få gjøre det de synes der best.

TS

Hvordan ligger 1-åringen an med tanke på utvikling? motorisk osv? Er hun flink ellers, eller sitter de bare i sofaen inne..?

Gjest Magdalene
Skrevet

Men de er vel ute og leker og sånn?

Skrevet

TS

Hvor er faren?

Anonymous poster hash: 1c5fe...25a

Skrevet

Jeg går heller ikke tur særlig ofte, men vi er likevel ute. Ute og henger opp tøy på verandaen sammen med ungen, eller sitter bare sammen i sola og koser oss. Skal jeg ut og gå vil jeg ha et mål med det, handletur f.eks. Gidder ikke bare gå rundt på måfå. Kanskje din venninne er likedan?

Anonymous poster hash: e4eac...6ad
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...