AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Hei, oppvaskmaskinen er full og møkkete så jeg må starte den. Men skal man ta av den lille plastposen på oppvasktabletten før man legger den i, eller løser den seg opp selv. Står ikke på esken, og mamma svarer ikke på telefon og jeg er hjemme alene i 2 uker til. Gutt 19 Anonymous poster hash: 8e0cf...8d7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Pleier vel å stå på esken om den løser seg opp av seg selv. Så siden det ikke gjør det så må du ta den av. Anonymous poster hash: 784de...481 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Ofte pleier de som skal taes av å ha sånne sikksakkender. Er det folie som ligger tett rundt hele tabletten skal den stort sett være på.Anonymous poster hash: 12447...0ee
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Kjenn på posen. Er den som plastikk skal den av, hvis den er mer gummiaktig kan den sitte på Anonymous poster hash: 3ae5c...231
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Ofte pleier de som skal taes av å ha sånne sikksakkender. Er det folie som ligger tett rundt hele tabletten skal den stort sett være på.Anonymous poster hash: 12447...0ee Takk for svar begge to Anonymous poster hash: 8e0cf...8d7
GammelKaktus Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Jeg pleier å la den være på, og oppvasken er alltid ren og posefri
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Hei, oppvaskmaskinen er full og møkkete så jeg må starte den. Men skal man ta av den lille plastposen på oppvasktabletten før man legger den i, eller løser den seg opp selv. Står ikke på esken, og mamma svarer ikke på telefon og jeg er hjemme alene i 2 uker til. Gutt 19Anonymous poster hash: 8e0cf...8d7 Google oppvasktabletter, og legg ut link av den pakken du har der hjemme. Jeg har en type som ikke skal tas av. Anonymous poster hash: e1590...6d6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 "Sølvfolie" tas alltid av. Om posen ser ut som klar plast kan du gjøre en test: Hvis den ser ut til å oppløse seg når du dupper et lite hjørne i vann, kan den være på. Om ikke må du ta den av. Er du fremdeles i tvil, så ta den av for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: 8a80c...c0a
Miss Lucky Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Ta litt vann på posen og se om vannet "etser" hull i posen eller ei
Pinkee Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 Er faktisk så enkelt at du tar den av, uansett, så er du på den trygge siden. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Er faktisk så enkelt at du tar den av, uansett, så er du på den trygge siden. Så enkelt er det faktisk ikke. Yes sine store klumper med hvit klump til pulver og grønn og blå tilsetning til Gud vet hva, kan man ikke ta folien av på. Mens Sun sine harde klumper med bare hvitt innhold og med tynt knirkepapir der går det fint an å ta av, eller kjøre hele tabl. I såpedispenseren på maskinen. Anonymous poster hash: e1b4c...e37
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Så enkelt er det faktisk ikke.Yes sine store klumper med hvit klump til pulver og grønn og blå tilsetning til Gud vet hva, kan man ikke ta folien av på. Mens Sun sine harde klumper med bare hvitt innhold og med tynt knirkepapir der går det fint an å ta av, eller kjøre hele tabl. I såpedispenseren på maskinen.Anonymous poster hash: e1b4c...e37 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 8a80c...c0a 1
Høhø Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 8a80c...c0a Fordi noen av kammerene er flytende inni. Men i det tilfellet er det jo selvsagt at man ikke tar av plastikken.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 8a80c...c0a Fordi noe er oppvaskmiddel og noe er skyllemiddel, og det tredje finner jeg ikke ut av på posen hva er. Fjerner du all plasten rundt og legger hele greia i vaskeboksen så løser alt seg opp fra starten av. Skyllemiddelet og det andre har tykkere plast rundt seg fordi det skal løse seg opp på et senere tidspunkt. Du vaskel vel ikke klær med vaskemiddel og skyllemiddel i samme doseringskammer?Anonymous poster hash: e1b4c...e37
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Jeg ville bare tatt sjansen og latt være å ta av posen. De fleste oppvasktabletter nå om dagen, med mindre de har sølvfolie rundt seg, skal legges i med plasten på. Anonymous poster hash: 38e43...24d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 Fordi noe er oppvaskmiddel og noe er skyllemiddel, og det tredje finner jeg ikke ut av på posen hva er. Fjerner du all plasten rundt og legger hele greia i vaskeboksen så løser alt seg opp fra starten av. Skyllemiddelet og det andre har tykkere plast rundt seg fordi det skal løse seg opp på et senere tidspunkt. Du vaskel vel ikke klær med vaskemiddel og skyllemiddel i samme doseringskammer?Anonymous poster hash: e1b4c...e37 Selvsagt ikke, men om plasten på disse forskjellige komponentene er såpass forskjellige er det vel ikke snakk om en enkel pose utenpå, vel? Synes dette du beskriver høres ut som en helt annen type emballasje enn den enkle posen TS beskriver. Anonymous poster hash: 8a80c...c0a 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Selvsagt ikke, men om plasten på disse forskjellige komponentene er såpass forskjellige er det vel ikke snakk om en enkel pose utenpå, vel? Synes dette du beskriver høres ut som en helt annen type emballasje enn den enkle posen TS beskriver. Anonymous poster hash: 8a80c...c0a Det er en enkel pose. Når du tar på den, kjenner du helt tydelig at plasten under er som en tynn knikrepose fra fruktdisken, på oppsiden med blått og grønt innhold kjennes det ut som plasten fra Rema sien bæreposer.Anonymous poster hash: e1b4c...e37
Gjest kassycat Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 Er man usikker er det bare å ta den av. De som løser seg opp er vel bare for enkelhetens skyld, ikke at det ikke blir bra om man gjør det selv
Gjest Pheel Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 Når det ikke står tydelig på esken at det bare er å putte hele inn med innpakning, så tar du den av. Sånt reklameres jo for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå