Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens omelett ble stekt i verdens jævligste og mest utslitte helsikes teflopnpanne-helvete der det ikke er non-stick, men all-stick! :-x

Nå MÅ jeg få ut finger'n og kjøpe en ny... :roll:

Noen som har et godt forslag til ny stekepanne til meg? Mannen syns støpejern er knall, men jeg syns det er tungt, så noe lett, sterkt og bra - gjerne non-stick slik at jeg ikke behøver å bruke så mye smør og sånt :wink:

Åja.. det skal selvfølgelig ikke koste noe.. :ler: Neida, men ikke masse-masse..

Videoannonse
Annonse
Gjest Jamila
Skrevet

Jeg har prøvd alle. Titan. Jern. Teflon. All stick. Non stick.

Vet du hva som funker best? Non stick panner fra IKEA.

Koster 40 kroner. Du har samvittighet til å bytte de ut 1-2 ganger i året. De koster omtrent ingenting så det er helt greit at mannen bruker hva det nå måtte være av kjøkkenredskaper i den.

Og når du først kjøper en kan du like gjerne kjøpe to, så kan den andre ligge i skapet til når den første blir sliten.

Skrevet

Pannene til IKEA er like gode som alle andre.

Jeg kjøpte en i rustfritt stål og med teflonbelegg til 2-300 kroner. Den vant visst en eller annen test og er kjempegod.

Skrevet
Pannene til IKEA er like gode som alle andre.

Jeg kjøpte en i rustfritt stål og med teflonbelegg til 2-300 kroner. Den vant visst en eller annen test og er kjempegod.

Helt sikkert. Jeg har en dyr teflon, non ditt og non datt-panne, men etter en tids bruk løsner belegget selv om man ikke bruker hardhendte redskaper. Orntli dritt, egner seg nå bare til å steke bacon i. :evil: Sverger til jernpanna jeg, men den er jo tung.

Gjest GreenSky
Skrevet
Sverger til jernpanna jeg' date=' men den er jo tung.[/quote']

Jernpanna er genial, en får trene musklene litt ved å løfte den, :wink: samtidig som en får i seg verdifult jern når en steker maten.

Skrevet

IKEA var jaggu et gort råd - får bare prøve å lure Mannen til å gå på den (han tror at alt som er dyrt er kult :ler: )

Panna jeg har hatt nå har vart i to og et halvt år og det er rekord for meg!

Støpejern veier så jævlig mye at det orker jeg bare ikke... :tunge1:

Skrevet

De fleste pannene til Ikea er dårlige, men den som vant TV2 Hjelper Deg testen (den heter 365+) er veldig bra. Vi har kjøpt flere dyre panner før, men jeg kan love deg at ingen av dem holdt så lenge som Ikea-panna (som forøvrig enda er like fin). Jernpanne liker jeg ikke, den er tung og upraktisk og smaken setter seg i pannen slik at du får fiskesmak på pannekakene e.l.

Skrevet
De fleste pannene til Ikea er dårlige' date= men den som vant TV2 Hjelper Deg testen (den heter 365+) er veldig bra.

365+ er herved notert! hurra, en unnskyldning for å dra på Ikea!! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en saute titan-panne fra scanpan.

Er utrolig fornøyd. Ingenting som brenner seg, og trenger derfor ikke bruke fett om man ikke ønsker det.

Titanbelegg tåler også sterkere varme enn teflon. (Man skal feks ikke steke biff i teflonpanne, da belegget ikke tåler den høye varmen)

Tror panna kostet rundt 800-900 kr.

Skrevet

Scanpan er no' dritt.

Men Gastrolux derimot - :P

Er også rimelig fornøyd med Tefal sine. De varer ikke evig, men er gode så lenge de varer, og koster ikke allverdens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...