Anciol Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Jeg er jaggu blitt redd svigers denne sommeren. Ble skikkelig skremt om kvelden av de, da de drikker fra middag til kveld hver dag og blir fulle . Når svigermor blir full så angriper hun meg verbalt og fornærmer foreldrene mine. Så den lille selvtillitten jeg hadde bygd opp ble revet ned. Er ikke vant til fylla der jeg kommer fra , kommer fra et møblert hjem hvor alkohol aldri var inne i bildet. Kun Claustaler og Munkholm (øl uten alkohol) Heldigvis slipper jeg å se de før til høsten da de kommer på besøk!
absinthia Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Huff! Dette var da både trist og ubehagelig for deg. Hva sier mannen til dette da? Har de alltid drukket så mye? 1
Anciol Skrevet 10. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2014 Han sier at jeg bare må jatte med de o overse dem! Ja de har drukket i mange år!
Hypnotica Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Jeg er jaggu blitt redd svigers denne sommeren. Ble skikkelig skremt om kvelden av de, da de drikker fra middag til kveld hver dag og blir fulle . Når svigermor blir full så angriper hun meg verbalt og fornærmer foreldrene mine. Så den lille selvtillitten jeg hadde bygd opp ble revet ned. Er ikke vant til fylla der jeg kommer fra , kommer fra et møblert hjem hvor alkohol aldri var inne i bildet. Kun Claustaler og Munkholm (øl uten alkohol) Heldigvis slipper jeg å se de før til høsten da de kommer på besøk! Her er det på tide å sette grenser gitt. Ta en alvorsprat med de når de er edru, og fortell dem at dette finner du deg ikke i. De får avstå fra alkohol når dere møtes, oppføre seg ordentlig, eller så er du ikke interessert i å ha kontakt. Eventuelle fremtidige barnebarn har heller ingenting rundt fulle folk å gjøre. 5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Jeg er jaggu blitt redd svigers denne sommeren. Ble skikkelig skremt om kvelden av de, da de drikker fra middag til kveld hver dag og blir fulle . Når svigermor blir full så angriper hun meg verbalt og fornærmer foreldrene mine. Så den lille selvtillitten jeg hadde bygd opp ble revet ned. Er ikke vant til fylla der jeg kommer fra , kommer fra et møblert hjem hvor alkohol aldri var inne i bildet. Kun Claustaler og Munkholm (øl uten alkohol) Heldigvis slipper jeg å se de før til høsten da de kommer på besøk! Jeg hadde faktisk nektet å ha noe med dem å gjøre. Men jeg har svært lav toleranse for alkohol.
Hypnotica Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Han sier at jeg bare må jatte med de o overse dem! Ja de har drukket i mange år! Mja, jeg forstår at han er glad i foreldrene sine og gjerne vil se gjennom fingrene på problemet. Men han er nok ikke kompetent nok til å uttale seg, for det han egentlig gjør er å være en som er med på å legge til rette for slik adferd. Han aksepterer det. Dette er ikke løsningen på problemet, selv om det er "letteste" utvei. Skal han la barn også være med dem, og "ignorere" dem. Nei, her må det tas grep. 2
Anciol Skrevet 10. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2014 (endret) Har greid å skåne barna med å legge de i vanlig tid før uværet bryter løs hos svigers. De vet ingenting om det. Men må desverre holde kontakten med de for barnas skyld. Heldigvis er barnas farfar og hans nye dame mye hyggeligere. faren til min mann tok med seg mannen min og hans bror da de var små og flyttet ut fra hvor svigermor drev med fyll! Endret 10. august 2014 av Anciol
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 må desverre holde kontakten med de for barnas skyld. Du må ikke det nei, dette er bare et argument du selv har skapt. Jeg ville tenkt motsatt; I og med at jeg har barn jeg må beskytte, kan jeg iallfall ikke holde kontakten. Anonymous poster hash: 64daa...2b6 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Har greid å skåne barna med å legge de i vanlig tid før uværet bryter løs hos svigers. De vet ingenting om det. Men må desverre holde kontakten med de for barnas skyld. Heldigvis er barnas farfar og hans nye dame mye hyggeligere. faren til min mann tok med seg mannen min og hans bror da de var små og flyttet ut fra hvor svigermor drev med fyll! Du må aldeles ikke ha kontakt med slike løse kanoner på dekk! Har selv kuttet ut svigermoren min, og samboers mormor. Forde de begge baksnakket og hakket på meg, til alles åsyn. Barnet mitt skånet jeg for dette svinpakket, som har det å kritisere det i besøkene. Hun skriker også og er redd når bestemoren holder henne. La troll være troll, og slipp de løs i skogen..Anonymous poster hash: fbda9...a66 5
Anciol Skrevet 10. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2014 (endret) Det frekkeste er at svigermor og hennes mann vil ha ungene alene på overnattingsbesøk, men der sitter jeg foten ned, det blir ikke tale om . Svigers bor heldigvis noen dager fra oss:) Her er noe bla svgermor sa til meg: Kast ut foreldrene dine fra huset deres og ta over huset, du er en taper, broren din er en forbannet kapitalist og gjerrigknark( fordi hun tigget bror min om penger i brylluppet mitt for en del år tilbake og bror min sa NEI). Faren din er en snobb , moren din er en overpriviligert merr. Du er for dum til å studere, du er ynkelig etc! Endret 10. august 2014 av Anciol
sunSpring Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Ærlig talt. Sett ned foten og stå opp for deg selv og din familie. Svigers er uansett bare en forlenget del av familien. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 De er alkoholikere og veldig frekke, kutt dem ut! Bryt all kontakt. Anonymous poster hash: 58581...468
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Ser at folk sier bryt kontakt bryt kontakt. Det er jaggu meg lettere sagt enn gjort det. Jeg har en far som er alkoholiker, men jeg har gitt ham klar beskjed at han aldri kommer til å få ha ungene på overnatting. Han er verdens greieste, men desverre er flaska hans beste venn. Jeg er kjempeglad i faren min, men er og veldig lei meg for at han velger flaska. Det er faktisk en sykdom uansett hvordan man ser på det. Men mitt råd er: Sett grenser. Jeg er veldig direkte mot min far - jeg sier hvor skapet skal stå. Han har innfunnet seg med at han ikke kommer til å ha mine barn på overnatting. I vårt tilfelle drikker han utover dagen så om de er på besøk så går vi alltid før flaska kommer frem. Det er nok ikke lett for din mann som har sett sine foreldre drikke oppover. Man blir faktisk maktesløs. Men sett foten ned. Dere kan gi beskjed at kontakten blir minimalt og si rett ut grunnen. Ikke finn på unnskyldninger. Håper at det kan ordne seg for dere for det er en fortvilende situasjon å være i. Anonymous poster hash: b227e...840 4
Gjest Haaploes Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Kjære deg, TS. Barna dine oppfatter sannsynligvis allerede mer enn du tror. Det aller beste du gjør er å holde dem tilbake, si til besteforeldrene at de ikke får treffe barnebarna sine før de slutter og drikke. Jeg vet om en dame som kastet flaskene sine på dagen da sønnen hennes stilte det ultimatumet. Hun er en fantastisk farmor den dag i dag. Du og familien din fortjener bedre enn dette her.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Nekt å være med dem så lenge de oppfører seg sånn? Hadde noen sagt noe sånt til meg, hadde jeg kuttet dem ut der og da.Anonymous poster hash: 7b270...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 Bare å sette foten ned for 68'erne. Husk at nå er det _du_ som er den voksne generasjon med de pliktene og makten det innebærer. Om de ikke oppfører seg så får de finne seg å bli satt i bakgrunnen. Anonymous poster hash: 263ae...c1a 3
Mafalda Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Her er noe bla svgermor sa til meg: Kast ut foreldrene dine fra huset deres og ta over huset, du er en taper, broren din er en forbannet kapitalist og gjerrigknark( fordi hun tigget bror min om penger i brylluppet mitt for en del år tilbake og bror min sa NEI). Faren din er en snobb , moren din er en overpriviligert merr. Du er for dum til å studere, du er ynkelig etc! Dette trenger du ikke finne deg i! Enig i ab som skriver at det ikke er bare-bare å kutte familien, men det går an å ikke finne seg slikt. Heretter synes jeg dere skal dra hjem tidlig, og i hvert fall med en gang stemningen begynner å bli dårlig. Det er jo ikke til barnas beste å måtte høre på sånne ting heller, det kan ikke mannen din mene heller? 2
Anciol Skrevet 10. august 2014 Forfatter #18 Skrevet 10. august 2014 Vi kan ikke bare dra hjem da de bor 3 dager med bil unna der vi bor .
SmallTalk Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 (endret) Dette hadde jeg ikke funnet meg i, TS, og det hadde jeg gitt klar beskjed om. Jeg hadde også latt være å møte opp på ting som inkluderte svigermor og jeg hadde ikke latt henne se barnebarna sine heller når hun ikke klarer å oppføre seg som folk. Og ettersom de tydeligvis bor såpass langt unna, så hadde jeg latt være å reise dit med barn. Da hadde samboeren mitt fått ta den turen alene. Endret 10. august 2014 av SmallTalk
Mafalda Skrevet 10. august 2014 #20 Skrevet 10. august 2014 Men hvis det er så ille som du sier, så kan dere jo ikke bare fortsette å være der fordi det er lang vei hjem... Hva med alternativer? Kan de komme til dere? Eller hva med overnatting på rimelig hotell? Virkelig, hvis de blir fulle og skjeller dere ut på den måten må dere enten finne en retrettmulighet, eller rett og slett la være å besøke dem. Forhåpentligvis finnes det en måte å begrense samværet på, slik at dere kan få de hyggelige delene og skippe resten. Det høres innmari lite trivelig ut, ikke minst med tanke på at det er barn i bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå