AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Har sett litt rundt på sukker nå etter damer og finner mange med et utseende jeg liker. Men når jeg leser profilteksten til en del av de som "åpner seg" så får jeg ikke lyst på de allikevel. Altså jeg kunne godt satsa på å få et ligg med de, men noe fremtidig kone er det verre med. Det som går igjen. Han må være veldig selvsikker-> Jeg hadde høy selvtillit når jeg var 20, men har med årene fått mer selvinnsikt og har kanskje et mer realistisk selvbilde av meg selv enn jeg hadde da. Selvtilliten min er ikke knallgod hele tiden, men den kan være det. Sterke meninger og sette henne på plass:-> Jeg har kanskje ikke verdens sterkeste meninger om ting og har et ganske liberalt syn på mye. Er ikke en som trenger å sette folk på plass hele tiden. Er ikke en hater. Kan bli sint om jeg opplever noe som veldig urettferdig eller stygt gjort som feks sladder,baksnakking, stikke folk i ryggen men helst ikke være sammen med ei som driver med slikt. Han må ha ambisjoner> Altså jeg kommer neppe til å få en toppleder jobb i næringslivet med det første. Jeg har en jobb jeg trives med og som jeg tjener brukbart i. Jeg har også tatt en utdannelse. Men jeg ser ikke meg selv som superambisiøs. Målet er å ha en jobb jeg trives med og som gir meg en inntekt som kan gjøre at jeg dekker mine behov. Må ha et eget liv med egne venner-> Jeg har noen venner men jeg er alene mer enn med de ettersom jeg har flytta mye og har blitt ferdig med studietida.Når jeg nå ønsker meg dame med er det ei å slå seg til ro med som jeg kan være med på ferie og tilbringe helger med. Jeg vil helst være med dama mi. Jeg vil selvsagt å være med venner, men det har blitt mindre av det ettersom de har etablert seg og jeg er ikke 20 lenger. Synes det er få som bryr seg om hvem man er hvilke egenskaper man verdsetter feks (humor, ærlighet etc.) Men de bryr seg mer om hva man er og hvor mye penger man kan tjene. Stort nettverk og mye penger det hva man må ha? Anonymous poster hash: f95a5...c8f 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Du er en sånn som jeg kunne ha likt....men jeg er ikke på sukker, eller noe annet datingsted... så let et annet sted, lykke til Anonymous poster hash: 426f9...fee 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Fryktelig mange kvinner har fælt mange krav til en partner. Jeg synes ikke det gjør noe om en mann ikke har særlig med venner. Og selvsagt er det viktig at man har en jobb man trives i-man skal ikke måtte bli presset til å ta en annen jobb bare fordi dama er gira på å melke gubben for hva han er verdt. Ærlighet og humor viktigere enn lederjobb takk. Anonymous poster hash: 7e261...35e 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Har sett litt rundt på sukker nå etter damer og finner mange med et utseende jeg liker. Men når jeg leser profilteksten til en del av de som "åpner seg" så får jeg ikke lyst på de allikevel. Altså jeg kunne godt satsa på å få et ligg med de, men noe fremtidig kone er det verre med. Det som går igjen. Han må være veldig selvsikker-> Jeg hadde høy selvtillit når jeg var 20, men har med årene fått mer selvinnsikt og har kanskje et mer realistisk selvbilde av meg selv enn jeg hadde da. Selvtilliten min er ikke knallgod hele tiden, men den kan være det. Sterke meninger og sette henne på plass:-> Jeg har kanskje ikke verdens sterkeste meninger om ting og har et ganske liberalt syn på mye. Er ikke en som trenger å sette folk på plass hele tiden. Er ikke en hater. Kan bli sint om jeg opplever noe som veldig urettferdig eller stygt gjort som feks sladder,baksnakking, stikke folk i ryggen men helst ikke være sammen med ei som driver med slikt. Han må ha ambisjoner> Altså jeg kommer neppe til å få en toppleder jobb i næringslivet med det første. Jeg har en jobb jeg trives med og som jeg tjener brukbart i. Jeg har også tatt en utdannelse. Men jeg ser ikke meg selv som superambisiøs. Målet er å ha en jobb jeg trives med og som gir meg en inntekt som kan gjøre at jeg dekker mine behov. Må ha et eget liv med egne venner-> Jeg har noen venner men jeg er alene mer enn med de ettersom jeg har flytta mye og har blitt ferdig med studietida.Når jeg nå ønsker meg dame med er det ei å slå seg til ro med som jeg kan være med på ferie og tilbringe helger med. Jeg vil helst være med dama mi. Jeg vil selvsagt å være med venner, men det har blitt mindre av det ettersom de har etablert seg og jeg er ikke 20 lenger. Synes det er få som bryr seg om hvem man er hvilke egenskaper man verdsetter feks (humor, ærlighet etc.) Men de bryr seg mer om hva man er og hvor mye penger man kan tjene. Stort nettverk og mye penger det hva man må ha? Anonymous poster hash: f95a5...c8f Jeg har ingen av disse kravene til en mann og jeg tror ikke jeg er den eneste. Du har nok bare vært litt uheldig med disse profilene. Anonymous poster hash: 61bfa...019 6
Gjest Awzm me Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Hva har dette med personligheten å gjøre? Selv om du ikke har alt de vil ha? Haha Hvem vil ha en mann men små/ingen ambisjoner. Lav selvtillit- det er ikke et must, men man ønsker selvsagt(!!) en som har troen på seg selv. Og det med mange venner er så viktig, det viktige er at han har et liv utenom bare forholdet og ikke er avhengig ca kjæresten. Sterke meninger er lurt eller så blir du tøffel. Dette er da helt vanlige ønsker i en kjæresten uten at man har noe feil med personligheten 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Jeg synst også mye av det du skriver jeg ønsker meg i en mann. Jeg er ikke på sukker om dagen, men tidligere har jeg aldri skrevet slike krav som du ramser opp der. Det finnes nok mange flotte damer med de rette verdiene der ute, men kanskje de gjemmer seg litt:)Anonymous poster hash: 4d028...737 1
Gjest Lønnesirup Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Du høres jo ut som en super mann:)
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Jeg prøvde å lage en profil på en slik side, men orket ikke nettopp pga disse dumme spørsmålene man må svare på. For ja, det er ikke disse tingene jeg er opptatt av. Skulle ønske man bare kunne laget en enkel og grei profil, skrevet om integritet og ærlioghet og ting som skaper kjemi mellom mennesker, ikke hva som oppfyller "KRAVENE" og oppfyller en annens "Livsstil". Jeg liker menn med selvtillit, men på et normalt nivå. Jeg forventer at livet skal leves fremover, og at personen jeg blir sammen med går litt på tryne innimellom. Anonymous poster hash: af377...114 2
Marie90 Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 (endret) Får en distinkt folelse av at du setter disse kravene i negativt perspektiv fordi de diskvalifiserer deg. De aller fleste vil ha en de deler humor med, men dette er ikke noe man kan korrekt identifisere over en skjerm, det må tas i person. Dersom du tar med en jente ut på en date og får henne til å tisse på seg av latter, kan jeg garantere at hun vil ha en date nummer to. Aerlighet er et krav, men det er et minimum. Jeg ser ikke hvorfor man skulle trenge nevne det en gang - de som lyver eller er illojale dropper man så snart man får snusen av. Ingen menn setter opp at de planlegger utroskap uansett. 1. Selvtillit. Selvtillit er noe de fleste ser etter, i den forstand at det er det motsatte av usikkerhet. Det er attraktivt i seg selv. Det at du sier du var selvsikker da du var 20 og mistet selvtilliten da du fikk "mer selvinnsikt" gir ingen mening. Det du hadde da var ikke selvtillit, du vare bare ung og naiv, men utadvendt. 2. "Sterke meninger" er ikke synonymt med "hater". Mener du genuint det så har du et forskrudd syn på ting. Det de mener er at du er prinsippfast og står for noe. De vil også unngå en fyr som sitter på sofaen og trekker på skuldrene eller sier "samme for meg" uansett hva spm. er. Det er også lite attraktivt med noen som aldri har dannet seg opp meninger rundt politikk, religion, samfunn osv. - er man voksen så vet man hva tenker og man kan stå for det, og ikke "svaie" bare fordi man blir motsagt. 3. Ambisjoner. Du trenger ikke bli toppleder for å ha ambisjoner. En som har ambisjoner vil alltid utvikle seg og strekke seg, bli en mer interessert person med et rikere liv. Jeg er selv en person som tar opp nye hobbyer, leser og alltid laerer et nytt språk og forbedrer diett og form. Dersom en fyr ikke virker som han har "driv" i seg og alltid resignerer til status quo, ser jeg for meg en fremtid 20 år senere med en lubben fyr som er plantet foran tven. Mennesker blir mindre fleksible og eventyrlystne ettersom de blir eldre, og man trenger ikke generell tafatthet på toppen av det hele. Poenget er; en kvinne som elsker deg vil aldri dumpe deg bare fordi du mister jobben. Men i slike situasjoner, skiller "ambisjoner" to mennesketyper - den ene som tar ut trygd og blir sittende der. Og den andre som omstiller seg eller endrer industri og får det hele til å funke. 4. Eget liv med egne venner. Det at du er i stand til å utvikle sosiale bånd og ta vare på dem er jo et tegn på deg som person. Mennesker (de rette i alle fall) stimulerer oss og gir oss nye perspektiv. Jeg har noen venninner jeg kan debattere med, noen jeg kan reise med, noen jeg drar ut med. Menn jeg har datet er likedan. Selvsagt skal man tilbringe tid med sin partner, men nye impulser er viktig. Det er også ekstremt viktig i et langvarig forhold å ikke tråkke oppå hverandre og jevnlig ha "jentetid" eller "guttetid". De fleste kvinner vil finne en mann å tilbringe livet med, og det inkluderer hjemmekvelder og ferier. Når de setter opp dette er det som regel for å forsikre seg om at en mann har et liv utenfor "dere to" også. De snakker ikke om en nettverksbygger, men en normal fyr. Endret 10. august 2014 av Marie90 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Ganske enig med de her, å ha slike krav for meg, blir bare helt tullete. Så det er ikke akkurat de jeg flyger etter som tenker slik. Anonymous poster hash: c3331...859
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Voldsomt med krav da. Du ser nok på feil profiler. Jeg hadde en profil på Sukker, men merket at menn hadde så mange fordommer og krav til meg som dame også, så jeg orka ikke. Jeg gikk inn med åpent sinn og svarte så godt jeg kunne, men ble litt satt ut over kravene de stilte meg "er du sånn og sånn eller?" Skjønner jo de vil sjalte ut klinten fra hveten, men det føltes som forhør innimellom. Fikk helt avsmak fra hele greia. Anonymous poster hash: 0d574...74d
Duckie Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Ikke ta slike ting voldsomt bokstavlig. Man møter MYE rart på sukker som jente, så blir fort til at an prøver å helgardere litt i profilteksten. Sånn jeg tolker disse punktene, er følgende: - Selvtillit, her betyr det ikke at du må ha en super selvtillit, men at du ikke er av "unnskyld-at-jeg-er-til" typen. At du ikke er fullstendig tøffel, men har egne meninger og kan ta egne valg, og stå for disse. - Sterke meninger og sette henne på plass, er det virkelig noen som skriver dette? Sette henne på plass? Det høres rart ut. Sterke meninger kan gå for litt av det samme som selvtillit, at du ikke skifter mening etter hva hun mener, og at det går an å diskutere. At du har et politisk standpunkt og stemmer. - Ambisjoner, er kanskje ikke helt det du tenker. Jeg sier ofte at jeg vil ha en mann med ambisjoner, men det betyr ikke dermed at han må ønske å bli toppsjef for et stort firma. Det går mer på at han trives i jobben, og har et mål man jobber mot. Behøver ikke nødvendigvis å være jobb heller, kan være hobby (f.eks. sport) som man har mål man jobber mot. For meg betyr dette at jeg ikke ønsker en fyr som jobber i kassa på rimi, hater det og klager hele tiden, og at de bare sitter og glaner på tv eller en pc skjerm store deler av døgnet. Har man ambisjoner i livet har man mål og mening med livet (nok av typer der ute som ønsker seg dame for å få mening i livet). - Må ha eget liv med egne venner, dette er viktig. Er så mange som glemmer alt av tidligere nettverk når de får seg kjæreste, som bare skal sitte oppå hverandre hele tiden. Det må gå an å gjøre noe hver for seg av og til også.
Gjest Whitestripes Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Man kan i teorien ha en lang liste med krav - eller ønsker - kall det hva du vil, men faktum er det at når man treffer noen det klaffer med, så flyr som regel kravspec-lista ut av vinduet ganske fort. Datingsider med sånne personlighetsgreier man skal fylle ut, gir ikke et riktig bilde av hvordan man er som person, nyansene forsvinner når spørsmålene skal være så generelle at alle skal kunne svare på det samme. F.eks så foretrekker jeg menn som er litt "bamsete", altså har litt kjøtt på kroppen, men jeg har til dags dato bare vært sammen med veldig slanke/tynne menn. Jeg liker også at menn har hår, men har likevel vært sammen med to stykker som var skallet. Det handler om helhet når man treffer et menneske man faller for, og datingsider er en kunstig verden. Man kan windowshoppe mennesker, og man har en tendens til å bli mer kritisk enn man er når man treffer noen på andre arenaer. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Du er en mann jeg kunne likt ut fra det du skriver Kanskje du finner profilen min, eller jeg din :D Anonymous poster hash: dba13...139
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 Kanskje du skal la utseende spille litt mindre rolle og heller se på profilen til oss som ser helt gjennomsnittlig søte ut? Jeg har ingen sånne krav til mannen, men får veldig få besøk for er vel sikkert ikke pen nok...Anonymous poster hash: 2349d...10a
Gjest Dønn_ærlig Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Disse damene bør være rimelig oppegående med toppjobber for å stille slike krav
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 Disse damene bør være rimelig oppegående med toppjobber for å stille slike krav Problemet er at mange av disse kvinnene ikke har toppjobber... Anonymous poster hash: 7e261...35e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 Jeg får den samme følelsen som Marie90, om at kravene/ønskene tolkes i mest mulig negativ retning fordi du ikke mener at du oppfyller dem. Definisjonen på eget liv blir å ha minst tjue venner som skal brukes tid på utenom dama og jobben. En veldig selvsikker person med ambisjoner er opphøyd til noen som har som livsmål å slå Bill Gates ned i støvlene bare fordi han kan det. Og han ber kvinnfolket sitt holde kjeft og holde seg på kjøkkenet, og mener det motsatte av alle andre fordi "han har egne meninger og er ikke redd for å sette folk på plass". Vel, det er noe som heter alt med måte. Jeg er på mitt fjerde år i et forhold jeg trives i, med en mann som jeg syns kan passe inn i denne listen du har laget. 1: Du sidestiller "veldig selvsikker" med en som oppriktig mener at han er verdensmester i hva det skal være, virker det som. I motsatt retning har du mannen som konstant unnskylder seg for at han eksisterer. I forhold til nye ting(ting han ikke har prøvd før) er han mer som Ludvig i Flåklypa; "Ække det faali'a ...?". For meg betyr det en som vet hva hans sterke sider er, og kan si det uten å rødme og "æhm, altså, mange sier at jeg er flink til å lage mat, men jeg vet ikke helt, jeg ...". 2: Sterke meninger er et begrep jeg også misliker, fordi man kan si at man mener det motsatte av alle andre, fordi man skal være en person som har sterke meninger. Men det betyr vel heller som de andre sier over her; at man ikke forandrer mening alt etter hvem man snakker med. Og at man mener noe fordi det føles riktig for deg selv, ikke fordi dama/kompisene/jobben mener det. Angående å sette folk på plass tror jeg det betyr noe så enkelt som å kunne si fra når de har vært urimelige. Er jeg mer premenstruell enn jeg tror selv? Si fra til meg om det, og ikke gå rundt på eggeskall med skuldrene over ørene. 3: Se Marie90 sitt svar. 4: To motpoler jeg kjenner til: Eksen min mente at han nektet å bli "kontrollert av kjærringa". Han kunne nevne sååå mange eksempler på venner han aaaaldri så igjen etter at de fikk seg dame. Sånn skulle han aaaaldri bli! Så kjærestetid ble da de fire timene i måneden(!) som ble igjen, etter at han hadde hatt middagslur etter en laaaaang dag(åtte timer!) på jobb, mekket på alle motorene sine, vært ute i skauen og tatt nærbilder av edderkopper, og rånet med gutta til utpå natta. I helga ville han sove alene etter en laaaaang uke på jobb. Joda, åtte til fire mandag til fredag på et verksted, med middagen laget og servert av mamma, høres utrolig slitsomt ut når jeg balanserer skolegang og deltidsjobb seks dager i uka(skole fem dager i uka pluss jobbing annenhver helg), og må lage maten min selv ... Svigermor datet en mann en gang, som mente at nå var det han, og han alene, som skulle være sentrum i livet hennes. Barna kom i andre rekke etter at han hadde fått det slik han ville. Hvis det ikke medførte ulemper for ham, vel å merke. Nå har jeg funnet en mellomting: Kjæresten min har heller ikke noe stort nettverk. To-tre nære kompiser, og han har et nært forhold til familien. Jeg er flyttet hit til hans hjemsted, og er heller ikke den mest utadvendte jenta med femti veninner. Men jeg gir han en blowjob og sender ham ut på byen med kompisen, mens jeg selv tar en spakveld hjemme, og ser på alle filmene han ikke liker. Eller så stikker jeg bort til svigermor og ber henne lære meg å strikke. Han sender meg ut til veninner eller svigermor mens han og kompisen mekker på radiostyrte dippedutter og prater tull. Vi får noe annet å prate om enn oppussing og "hva skal vi ha til middag i dag?", og vi får sosialt input fra andre enn hverandre. Anonymous poster hash: 94f2f...775
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #20 Skrevet 10. august 2014 Får en distinkt folelse av at du setter disse kravene i negativt perspektiv fordi de diskvalifiserer deg. De aller fleste vil ha en de deler humor med, men dette er ikke noe man kan korrekt identifisere over en skjerm, det må tas i person. Dersom du tar med en jente ut på en date og får henne til å tisse på seg av latter, kan jeg garantere at hun vil ha en date nummer to. Aerlighet er et krav, men det er et minimum. Jeg ser ikke hvorfor man skulle trenge nevne det en gang - de som lyver eller er illojale dropper man så snart man får snusen av. Ingen menn setter opp at de planlegger utroskap uansett. 1. Selvtillit. Selvtillit er noe de fleste ser etter, i den forstand at det er det motsatte av usikkerhet. Det er attraktivt i seg selv. Det at du sier du var selvsikker da du var 20 og mistet selvtilliten da du fikk "mer selvinnsikt" gir ingen mening. Det du hadde da var ikke selvtillit, du vare bare ung og naiv, men utadvendt. Nei jeg trodde jeg kunne klare det meste den gangen uten å gjøre en innsats fordi jeg var god. Der tok jeg feil. Nå vet jeg mer hva jeg kan klare eller ikke og hva som skal til. Feks hva som skal til for å gjennomføre et tøft studie. Den gang trodde jeg at fordi jeg gjorde det bra på vgs uten å anstrenge meg så kunne jeg gjøre det på universitetet. Jeg hadde overdreven og større selvtillit den gangen, og er blitt mer realistisk og med større selvinnsikt. 2. "Sterke meninger" er ikke synonymt med "hater". Mener du genuint det så har du et forskrudd syn på ting. Det de mener er at du er prinsippfast og står for noe. De vil også unngå en fyr som sitter på sofaen og trekker på skuldrene eller sier "samme for meg" uansett hva spm. er. Det er også lite attraktivt med noen som aldri har dannet seg opp meninger rundt politikk, religion, samfunn osv. - er man voksen så vet man hva tenker og man kan stå for det, og ikke "svaie" bare fordi man blir motsagt. Altså jeg har en tendens til å kunne se begge sider en sak og vil si jeg er mer objektiv,pragmatisk enn en som har de sterkeste meningene.Er det greit å gå i tog med fakler og skrike i sinne at israelere er mordere som jager uskyldige mennesker ut av hjemmene sine? Jeg er ikke en av de. 3. Ambisjoner. Du trenger ikke bli toppleder for å ha ambisjoner. En som har ambisjoner vil alltid utvikle seg og strekke seg, bli en mer interessert person med et rikere liv. Jeg er selv en person som tar opp nye hobbyer, leser og alltid laerer et nytt språk og forbedrer diett og form. Dersom en fyr ikke virker som han har "driv" i seg og alltid resignerer til status quo, ser jeg for meg en fremtid 20 år senere med en lubben fyr som er plantet foran tven. Mennesker blir mindre fleksible og eventyrlystne ettersom de blir eldre, og man trenger ikke generell tafatthet på toppen av det hele. Poenget er; en kvinne som elsker deg vil aldri dumpe deg bare fordi du mister jobben. Men i slike situasjoner, skiller "ambisjoner" to mennesketyper - den ene som tar ut trygd og blir sittende der. Og den andre som omstiller seg eller endrer industri og får det hele til å funke. Jeg har en utdannelse og er i starten på en karriere. Men jobben er ikke alt her i livet selv om jeg liker den. Jeg liker også å koble av, lese,reise,trene,film etc. En karrirere som toppleder virker ikke så forlokkende på meg selv om man tjener millioner så er jeg nå fornøyd med min halve million sev om det ikke er fett. 4. Eget liv med egne venner. Det at du er i stand til å utvikle sosiale bånd og ta vare på dem er jo et tegn på deg som person. Mennesker (de rette i alle fall) stimulerer oss og gir oss nye perspektiv. Jeg har noen venninner jeg kan debattere med, noen jeg kan reise med, noen jeg drar ut med. Menn jeg har datet er likedan. Selvsagt skal man tilbringe tid med sin partner, men nye impulser er viktig. Det er også ekstremt viktig i et langvarig forhold å ikke tråkke oppå hverandre og jevnlig ha "jentetid" eller "guttetid". De fleste kvinner vil finne en mann å tilbringe livet med, og det inkluderer hjemmekvelder og ferier. Når de setter opp dette er det som regel for å forsikre seg om at en mann har et liv utenfor "dere to" også. De snakker ikke om en nettverksbygger, men en normal fyr. Jeg er ikke like sosial nå lenger som da jeg var 25 og yngre. Når jeg gikk på vgs og ungdomsskolen så var jeg med venner hele døgnet. På universitet var jeg også mer sosial med et større nettverk. Jeg har i mitt liv flytta mye pga jobb og har da heller ikke det store nettverket og mange på min alder har valgt å etablere seg. Da prioriterer de helle knullekveld med dama fremfor å henge med venner. Jeg liker det ikke, men forstår dem godt fordi det er sykt deilig å knulle med en dame man elsker ikke sant? Anonymous poster hash: f95a5...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå