Gå til innhold

Kan man i det hele tatt leve med en psykopat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei overskrift er ei overskrift, sosiopat, narsissist, alvorlige personlighetsforstyrrelser, kall det hva du vil.

Jeg har levd sammen med en i 10 år, og det var et sant mareritt så jeg hadde bare en ting å gjøre, flytte. Og jeg flytter ALDRI tilbake. Ikke overse denne er dere greie.

Vi er gode kompiser nå (vi prater utrolig godt sammen) men dette skjuler jeg, for fordømmelsen over mitt valg ligger der, så jeg lyver om dette til folk i rundt meg.

Han er selv klar over sine trekk også, og sier det som det er: jeg er psykopat og klarer ikke å bry meg.

Men jeg tar meg selv i å lure? Er det mulig å håndtere disse? Om man er tøff nok til å lukke ørene for utbrudda og stå i mot manipuleringa? Samtidig som man forstår hvor empati-løsheten kommer i fra (skeivutvikling bardom + arv). Jeg prater om ikke-voldelige psykopater her.

Bor du sammen med en psykopat? Hvordan gjør du det? Og hvorfor?

Anonymous poster hash: 4d8c0...2b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI

Det går ikke an.

Anonymous poster hash: ecc0f...989

Skrevet

Ei overskrift er ei overskrift, sosiopat, narsissist, alvorlige personlighetsforstyrrelser, kall det hva du vil.

Jeg har levd sammen med en i 10 år, og det var et sant mareritt så jeg hadde bare en ting å gjøre, flytte. Og jeg flytter ALDRI tilbake. Ikke overse denne er dere greie.

Vi er gode kompiser nå (vi prater utrolig godt sammen) men dette skjuler jeg, for fordømmelsen over mitt valg ligger der, så jeg lyver om dette til folk i rundt meg.

Han er selv klar over sine trekk også, og sier det som det er: jeg er psykopat og klarer ikke å bry meg.

Men jeg tar meg selv i å lure? Er det mulig å håndtere disse? Om man er tøff nok til å lukke ørene for utbrudda og stå i mot manipuleringa? Samtidig som man forstår hvor empati-løsheten kommer i fra (skeivutvikling bardom + arv). Jeg prater om ikke-voldelige psykopater her.

Bor du sammen med en psykopat? Hvordan gjør du det? Og hvorfor?

http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=1400151562

Anonymous poster hash: 5014c...8fa

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg gjør det.

Men det er urettferdig å diagnoisere sin nærmeste fordi han har sviktet.

Men han bruker folk rundt seg, på en måte jeg blir kvalm av. Han bruker meg og. Men noen ganger tror jeg at det er meg det er noe galt med:(

Klarer ikke å komme meg vekk. Har ikke krefter.

Anonymous poster hash: 60f3c...c0e

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg gjør det.

Men det er urettferdig å diagnoisere sin nærmeste fordi han har sviktet.

Men han bruker folk rundt seg, på en måte jeg blir kvalm av. Han bruker meg og. Men noen ganger tror jeg at det er meg det er noe galt med:(

Klarer ikke å komme meg vekk. Har ikke krefter.

Anonymous poster hash: 60f3c...c0e

Les Sjarmør og tyrann gratis her http://www.nb.no/nbsok/nb/17e15a0a83d90859372642c7be8cd2d5?index=4#0

Der får du støtte og tips om hvordan komme deg utav det

Anonymous poster hash: b6796...425

• Liker 2
Skrevet

Nei

En person som ikke har empati bør en holde seg langt borte fra.

Anonymous poster hash: 7c234...b1d
Skrevet

Går an å leve med en, men man ofrer jo seg selv for å holde psykopaten glad.

OM det er verdt det er en helt annen sak!

Anonymous poster hash: b1060...20f
  • Liker 1
Skrevet

Nope, dessverre. De vil ikke forandre seg.

Anonymous poster hash: ea5cf...b6f
Skrevet

Nope, dessverre. De vil ikke forandre seg.

Anonymous poster hash: ea5cf...b6f

Forandre seg nei, det gjør de jo ikke.

Men at man tar de for det de er og finner andre verdier (forsørger, du slipper å være alene, far til barna).

Jeg ser jo en god del holder ut med disse av den enkle grunn at de er familiefedre. Så noen av dere har jo funnet en måte å holde ut på? Hvordan?

Kan to psykopater leve sammen, fek.s?

TS

Skrevet

Nei, fordi psykopati kan ikke medisineres. Psykopater er ikke syke, ifølge seg selv, det er alle andre som er svake og driver med følerier.

Anonymous poster hash: 50899...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...