Gå til innhold

Uansett hva jeg gjør, er det feil. Kvitte seg med kjærringa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fru er en karriere jeger, jeg var der også, når jeg var frisk, og nådde ganske høyt.

Har vært utenfor arbeidslivet nå i 8 mnd, men er ansatt, kan komme tilbake, når jeg og om jeg blir frisk. Jeg gjør alt jeg kan for å bli frisk.

Vi har 4 barn, yngste 2 år, hun hadde bursdag i går.

Fruen kom hjem i dag, etter 8 dagers seminar i Madrid, og er bare kritisk. Slenger rundt med bemerkninger. Alt er negativt.

Jeg har vasket klær, laget ordentlig middag alle dager, mat fra grunnen av.

ok, det er litt rotete her, mye lego strødd ut over stua, men vi har da hatt det fint.

Skulle gjerne ha plukket opp disse jævla lego klossene om jeg var forberedt på reaksjonene, men min elendige rygg, helse, så ble ikke det gjort.

Hadde gledet meg til hun kom hjem, men slik ståa er nå, skulle jeg ønske hun var fortsatt i Spania.

Bare lyst til å få ut litt frustrasjon, er helt oppgitt.

Vi, jeg og barna, har hatt det så rolig og fint, helt til nå.

Anonymous poster hash: 5cf4d...39e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fru er en karriere jeger, jeg var der også, når jeg var frisk, og nådde ganske høyt.

Har vært utenfor arbeidslivet nå i 8 mnd, men er ansatt, kan komme tilbake, når jeg og om jeg blir frisk. Jeg gjør alt jeg kan for å bli frisk.

Vi har 4 barn, yngste 2 år, hun hadde bursdag i går.

Fruen kom hjem i dag, etter 8 dagers seminar i Madrid, og er bare kritisk. Slenger rundt med bemerkninger. Alt er negativt.

Jeg har vasket klær, laget ordentlig middag alle dager, mat fra grunnen av.

ok, det er litt rotete her, mye lego strødd ut over stua, men vi har da hatt det fint.

Skulle gjerne ha plukket opp disse jævla lego klossene om jeg var forberedt på reaksjonene, men min elendige rygg, helse, så ble ikke det gjort.

Hadde gledet meg til hun kom hjem, men slik ståa er nå, skulle jeg ønske hun var fortsatt i Spania.

Bare lyst til å få ut litt frustrasjon, er helt oppgitt.

Vi, jeg og barna, har hatt det så rolig og fint, helt til nå.

TS her:

Må legge til at jeg er glad i henne, og elsker våre 4 barn over alt her på jord.

Men ser for meg en endring, i nær fremtid.

Gleder meg ikke til det, tenker da spesielt på barna.

Men noen ganger må det til endringer.

Skrevet

Da gubben pleide å hisse seg opp over filleting sa jeg:

Se ut vinduet? Står verden enda? Den gjør det ja, fint! Døde noen nå? Ikke det nei. Da går det nok seg til.

En skikkelig spydighet kan være på sin plass ;)

Anonymous poster hash: 6a783...cd8
  • Liker 11
Skrevet

Da gubben pleide å hisse seg opp over filleting sa jeg:

Se ut vinduet? Står verden enda? Den gjør det ja, fint! Døde noen nå? Ikke det nei. Da går det nok seg til.

En skikkelig spydighet kan være på sin plass ;)

Liker ikke å være spydig, men du har kanskje rett at det er på sin plass.

Erger meg over frune, tenker, helvetes kjærring.

Middagen, står i fare nå, ikke faen at jeg gidder å begynne å lage den flotte oksesteika, og vinen som jeg har temperert i 2 dager, har jeg lyst å hive i fryseren :\)

Skrevet

Liker ikke å være spydig, men du har kanskje rett at det er på sin plass.

Erger meg over frune, tenker, helvetes kjærring.

Middagen, står i fare nå, ikke faen at jeg gidder å begynne å lage den flotte oksesteika, og vinen som jeg har temperert i 2 dager, har jeg lyst å hive i fryseren :\)

Ta det i riktig rekkefølge før du gjør noe overilt

Prøv med en spydighet, med glimt i øye. Se om hun tenker seg litt om.

Fungerer ikke det, si det til henne, og hennes oppførsel ikke er grei.

Og fungerer ikke det, si at det må forandringer til, ellers så flytter du.

La den middagen være, finn på noe fint for seg selv. Så kan hun ordne alt dette.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg bodde med ei sånn. De forandrer seg ikke. Alt vil være galt alltid. Jeg vil råde deg til å begynne planleggingen ut av forholdet. Begynn med å sikre deg slik at hun ikke kan nekte deg å se barna.

• Liker 3
Skrevet

Kommunikasjon.

Fortell henne det du føler, så får man håpe hun har samvittigheten i behold.

F.eks; Hadde egentlig planlagt å begynne på oksesteken til oss to nå, og har lagret en vin her i to dager slik at den skulle være perfekt. Og jeg hadde gledet meg til du skulle komme hjem. Men føler du bare henger deg opp i småting, så nå har du egentlig ødelagt den fine kvelden vi kunne hatt. Skjønner at du er sliten etter reisen, men synd at du lar det gå utover meg..

• Liker 4
Gjest Silverstream
Skrevet

I familien min var/er det også slik, bare omvendt. Da er det faren som er mye på jobb, mange dager borte osv, så kommer han hjem og forventer at alt skal være pirkefritt. Men en mor i fulltidsjobb med x antall barn, dyr, digert hus så var det ikke lett(selv om hun gjorde en bra jobb).

Det verste var at de ropte til hverandre, var sinna og kranglet støtt og stadig foran oss barna. Det må du ikke finne på å gjøre, for det var ikke gøy, selv om vi ble vant til det til slutt. At de fremdeles holder sammen etter 4 år som samboere og 6 år som gift er litt overraskende.

Skrevet

TS. her, takk for gode innspill, elgen er i ovnen, kjærringa like pottesur, velger å ignorere henne 100%, barna kan hjelpe meg å skrelle poteter, lage god saus, dekke på bord. Middagen er tross alt forberdet med 2 dager i forveien. Fruen skal ikke spolere den.

Men det blir dårlig stemning, og det er greit. Ikke greit da, men når det er slik det er, er det bare å innfinne seg, og ikke la det gå ut over barna (som har grått sia mamma kom hjem).

Gleder meg til steika :-)

• Liker 3
Skrevet

TS. her, takk for gode innspill, elgen er i ovnen, kjærringa like pottesur, velger å ignorere henne 100%, barna kan hjelpe meg å skrelle poteter, lage god saus, dekke på bord. Middagen er tross alt forberdet med 2 dager i forveien. Fruen skal ikke spolere den.

Men det blir dårlig stemning, og det er greit. Ikke greit da, men når det er slik det er, er det bare å innfinne seg, og ikke la det gå ut over barna (som har grått sia mamma kom hjem).

Stakkars barn

Har din kone vært slik lenge (dvs også tidligere)?

Anonymous poster hash: 847c0...1a6

• Liker 1
Skrevet

I familien min var/er det også slik, bare omvendt. Da er det faren som er mye på jobb, mange dager borte osv, så kommer han hjem og forventer at alt skal være pirkefritt. Men en mor i fulltidsjobb med x antall barn, dyr, digert hus så var det ikke lett(selv om hun gjorde en bra jobb).

Det verste var at de ropte til hverandre, var sinna og kranglet støtt og stadig foran oss barna. Det må du ikke finne på å gjøre, for det var ikke gøy, selv om vi ble vant til det til slutt. At de fremdeles holder sammen etter 4 år som samboere og 6 år som gift er litt overraskende.

TS: Vi roper ikke, er stor motstander av slik oppførsel, vi bruker innestemme :-)

Det gjelder voksne og de små.

Når fruen er i det "humøret" hun er i, oftere og oftere, velger jeg å ignorere henne, det er nesten som bensin på bålet, men det funker, hun tar ikke fyr før ungene sover trygt og godt.

Skrevet

Stakkars barn

Har din kone vært slik lenge (dvs også tidligere)?

TS: Elsker henne, humøret hennes har endret seg mye de siste 18 mnd. Hun var aldri slik, som hun er nå.

Skrevet

TS: Elsker henne, humøret hennes har endret seg mye de siste 18 mnd. Hun var aldri slik, som hun er nå.

Barna er skåna, jeg passer veldig godt på det. En kan si at barn senser, og det gjør de nok, men de opplever ikke krangling, høye røster etc. Men de merker nok at far, ikke er helt fornøyd.

Skrevet

Kan det være et helsemessig problem som er årsaken til endringene? Hun burde tatt det opp medsin lege og blitt utredet.

Ta en skikkelig prat med henne om dette, og at det ikke kan fortsette slik, og oppfordre henne til å ta opp problemet med lege.

Lykke til! :blomst:

Klem :hug:

• Liker 2
Skrevet

Kan det være et helsemessig problem som er årsaken til endringene? Hun burde tatt det opp medsin lege og blitt utredet.

Ta en skikkelig prat med henne om dette, og at det ikke kan fortsette slik, og oppfordre henne til å ta opp problemet med lege.

Lykke til! :blomst:

Klem :hug:

+ evt bestill timer for dere på familierådgivningskontor. Vær veldig tydelig til henne på at det ikke kan fortsette slik, og at grep må tas.

• Liker 2
Skrevet

Kommunikasjon.

Fortell henne det du føler, så får man håpe hun har samvittigheten i behold.

F.eks; Hadde egentlig planlagt å begynne på oksesteken til oss to nå, og har lagret en vin her i to dager slik at den skulle være perfekt. Og jeg hadde gledet meg til du skulle komme hjem. Men føler du bare henger deg opp i småting, så nå har du egentlig ødelagt den fine kvelden vi kunne hatt. Skjønner at du er sliten etter reisen, men synd at du lar det gå utover meg..

Flott svar :-)

Er ikke sint, men bare skuffet, har jobba "ræva av meg" i 8 dager.....2 åring, 4 åring, 9 åring og en jente som er 11 i puberteten, som fikk sin første mens denne uken..........egentlig tragi komisk dette :-)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Du skriver oksestek i innlegg nr. 4. Mente du elgoksestek da? :fnise:

Endret av Arabella
Skrevet

Flott svar :-)

Er ikke sint, men bare skuffet, har jobba "ræva av meg" i 8 dager.....2 åring, 4 åring, 9 åring og en jente som er 11 i puberteten, som fikk sin første mens denne uken..........egentlig tragi komisk dette :-)

Ja, synes du skal fortelle henne alt dette.

Høres ut som hun er "fanget" i sin egen boble, der hun kanskje er sliten etter jobb, dårlig soving på et fremmed sted, reising osv. Og hadde vel gledet seg til å komme hjem og legge seg.

Men hallo, har du fire unger, så vil det selvfølgelig være spor etter dem i huset, hun kommer jo ikke hjem til en plettfri ungkars-leilighet som har stått tom :)

Du må vekke henne fra bobla!

Hvis hun ikke "våkner" og beklager forstår jeg at du tenker i de baner at du vil slå opp.

Skrevet

Takk for innspillet ditt.

Skrevet

Du skriver oksestek i innlegg nr. 4. Mente du elgoksestek der? :fnise:

Har vi å gjøre med en god dikter? ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...