Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

slettet

Endret av ilga
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært kjærester med en veldig bra mann i to år, har kjent han i ca 2,5 år til sammen. Vi har kontakt hver dag, jeg har vært på besøk hos hans familie flere ganger, vi har feira jul sammen med hans familie. Gjør veldig mye sammen, ofte på båttur og fisker, går tur på fjellet. God morgen og god natt medlinger hver dag. Kan gå en dag uten at vi ser hverandre men aldri mer enn det.

han har ei datter på 16 og jeg har ei på 11. De går helt greit overens. Vi har vært på tur sammen og det gikk bra.

Det jeg trenger det er å gå videre med forholdet i form av samboerskap.

Situasjon for min del er sånn at jeg leier men har eier ett hus. Leiligheta der jeg bor skal pusses opp og selges, jeg har ikke fått noe oppsigelse men bare snakket med huseier og han fortalte meg det. Har tre måneder oppgigelse på det og tror at i verste fall må jeg flytte ut i november, skal snakke med husieieren en gang til og høre at har har ikke ombestemt seg og skal starte med oppussingen eller ikke.

Alt det der vet min kjæreste om.

Nå i forgje uke har jeg sendt han en meldig der jeg skrev følgende:

hei har tenkt litt.. kan du tenke å bli en samboer med meg? Jeg har rett og slett ikke lyst å flytte for meg selv

fikk til svar :

Mange som må være med på en sånn avgjørelse,så det får luftes for alle parter. Skutt nå , suss og klem :)

Nå har det gått ei uke men jeg fremdeles ikke fått noe svar omg dette. Kjæresten min oppfører seg helt vanlig med mange meldinger, jeg har vært og overnattet der i flere dager denne uke ( hadde mulighet til det siden min datter er hos sin far).

Hva skal jeg gjøre nå?

Var så snill ikke si til meg "spør han", fordi på en måte føler jeg at jeg har gjørt det.

Nå er det liksom hans tur å svare.

Spør jeg flere ganger føles det som mas og press. :(

Har tenkt flere varianter av hva jeg kan gjøre:

1. Prøve å få et sva fra han og forklare at ila en uke må jeg få et svar.

- har faktisk veldig lite lyst å gjøre det. tror jeg fremstår som veldig desperat hvis jeg gjør det.

2. Fortsette å late som ingenting, ikke stresse, fortsette å finne løsningen på min bosituasjon i form av kjøp av leilighet, men prøver å ikke være for tilgjengelig for han hele tia, finne andre interesser og vise han indirekte at jeg overlever alene også :)

Men nevne det i en eller annen anledning at jeg feks " skal på visning " eller har begynnt å pakke for å flytte.

Ikke lure han for å presse men bare at han skal være klar over at jeg sitter på gjæret lenger og venter på hans avgjørelse.

3. Avslutte forholdet fordi hvis han ikke vil flytte sammen med meg så er det ingen vits å fortsette med forholdet siden et forhold med særboerskap er ikke noe for meg :(

Hva dåkker tror, bare si fra hve dere kunne har gjørt i min situasjon?

Nr2, og deretter evt nr 3

Du har tenkt ut svært gode løsninger synes jeg

Lykke til :blomst:

Anonymous poster hash: ad8e2...e0e

Skrevet

Nr2, og deretter evt nr 3Du har tenkt ut svært gode løsninger synes jegLykke til :blomst:Anonymous poster hash: ad8e2...e0e

Så du mener at jeg ikke skal spørre han en gang til ? har litt lyst til det, liksom gi han en sjanse :(

Skrevet

Jeg tenker at han vil snakke med barna også om det, ikke bare si "ja" også må bare barna gå med på det. Så du kan jo si "Vel, vi får vel snakke med de andre partene om det snart, eller hva? :)"

Skrevet

Det er et stort steg å skulle bo sammen. Han svarte jo at det må luftes for alle involverte. Ut fra det du skriver så trenger han nok at dere tar avgjørelsen helt uavhengig om du må flytte nå eller ikke. Jeg ville ventet. Flytt for deg selv nå og ta opp igjen dette etter noen måneder.

Skrevet

Jeg tenker at han vil snakke med barna også om det, ikke bare si "ja" også må bare barna gå med på det. Så du kan jo si "Vel, vi får vel snakke med de andre partene om det snart, eller hva? :)"

God ide

Så du mener at jeg ikke skal spørre han en gang til ? har litt lyst til det, liksom gi han en sjanse :(

Gå evt i gang med punkt 2, dersom han ikke gir deg et svar snarest. Kanskje kommer innspill fra han inkl. svaret, når du begynner å fortelle om at du har begynt å pakke og har begynt å planlegge å gå på visning?

Skrevet

Det er et stort steg å skulle bo sammen. Han svarte jo at det må luftes for alle involverte. Ut fra det du skriver så trenger han nok at dere tar avgjørelsen helt uavhengig om du må flytte nå eller ikke. Jeg ville ventet. Flytt for deg selv nå og ta opp igjen dette etter noen måneder.

Lurt. Evt kortidsleie på liten hybel el.l.

Det er jo viktig at han får tid til å snakke med barnet og tenke seg om, og at dette med samboerskap ikke bare blir presset på nå pga at hun flytte nå.

Skrevet

ja helt enig med deg men føler liksom at hvis jeg flytter for meg selv nå så flytter vi aldri sammen.

jeg har sagt til han hva jeg ønsker så jeg tror ikke at jeg blir å spørre han flere ganger om det samme. Vil han ikke så det er opp til han.

Skrevet

har også en anna ide, kjøpe en leilighet , flytte inn og evt leie den ut hvis vi flytter sammen etter hvert, vet ikke at det blir lønnsomt.... :( men føler at jeg må ha noe eget i tilfelle vi ikke klarer å bo sammen.

Skrevet

ja helt enig med deg men føler liksom at hvis jeg flytter for meg selv nå så flytter vi aldri sammen.

jeg har sagt til han hva jeg ønsker så jeg tror ikke at jeg blir å spørre han flere ganger om det samme. Vil han ikke så det er opp til han.

Betyr det at du har på følelsen at han ikke vil bli din samboer, men at du ønsker å presse det gjennom nå pga at det "passer" for deg, i og med at du må flytte nå?

Skrevet

har også en anna ide, kjøpe en leilighet , flytte inn og evt leie den ut hvis vi flytter sammen etter hvert, vet ikke at det blir lønnsomt.... :( men føler at jeg må ha noe eget i tilfelle vi ikke klarer å bo sammen.

Lurt

Du kan tjene svært godt på å leie den ut, også :)

Skrevet

Betyr det at du har på følelsen at han ikke vil bli din samboer, men at du ønsker å presse det gjennom nå pga at det "passer" for deg, i og med at du må flytte nå? Anonymous poster hash: ad8e2...e0e

Nei, ikker derfor. bare at jeg føler at nå har det gått to år og hvis han ikke vil det nå så har vi små sjanser for noe fremtid nå. For min del er det sånn at når jeg først kjøper en leilighet og flytter for meg selv så får jeg veldig lite lyst å flytte igjen. Skjønner godt at han kanskje føler seg presset i den situasjonen men kan ikke noe for det.

Skrevet

Nei, ikker derfor. bare at jeg føler at nå har det gått to år og hvis han ikke vil det nå så har vi små sjanser for noe fremtid nå. For min del er det sånn at når jeg først kjøper en leilighet og flytter for meg selv så får jeg veldig lite lyst å flytte igjen. Skjønner godt at han kanskje føler seg presset i den situasjonen men kan ikke noe for det.

Ok. Jeg forstår. Men har dere også tidligere (for lang tid siden) diskutert dette med å flytte sammen? Hva sa han evt da?

Skrevet

Ok. Jeg forstår. Men har dere også tidligere (for lang tid siden) diskutert dette med å flytte sammen? Hva sa han evt da? Anonymous poster hash: ad8e2...e0e

nei vi har aldri før har snakket om det, det er første gangen og bare på min initativ.

Skrevet (endret)

jeg tenker bare sånn at kanskje for han blir det aldri aktuellet så for min del er det bedre å få vite det så for så mulig. Men alikevel etter jeg har stilt han spørsmålet så alt er som før så jeg tror ikke at for han det er hellt auktuellt ..

Endret av ilga
Skrevet

nei vi har aldri før har snakket om det, det er første gangen og bare på min initativ.

Hvor lenge er det til du skal flytte?

Kan du ta det opp med han en gang til i nærmeste fremtid, og evt prøve å bo sammen en liten periode til å begynne med, dersom han også vil?

Skrevet (endret)

Hvor lenge er det til du skal flytte?Kan du ta det opp med han en gang til i nærmeste fremtid, og evt prøve å bo sammen en liten periode til å begynne med, dersom han også vil? Anonymous poster hash: ad8e2...e0e

tenker sånn at nå har jeg spurt og hvis han vil så sier han fra, vil ikke fremstå som desperat.:(

skal evt flytte om tre mnd

Endret av ilga
Skrevet

Lurt! :)

Skrevet

tenker sånn at nå har jeg spurt og hvis han vil så sier han fra, vil ikke fremstå som desperat. :(

skal evt flytte om tre mnd

Ok.

Men du trenger også tid til å finne et annet bosted dersom han ikke vil. Kan du evt snakke med han snart igjen og spørre hva han ønsker?

Det er mange som synes at det er viktig å være samboere, og det er en del som trives best med å være kjærester uten å bo sammen. Så slike spørsmål synes jeg at det er viktig å få svar på tidlig i forholdet (altså om de for fremtiden ønsker seg samboer eller om de ønsker kun å være kjæreste uten å bo sammen). Snakker man tidlig om det, slipper den ene eller begge å gå og håpe på noe som blir uaktuelt for den andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...