Gå til innhold

Av og til lurer jeg på hva folk tenker med. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av oss har fremdeles fasttelefon, og det er naturlig at folk prøver mobiltelefonen ved et senere tidspunkt hvis de ikke har fått svar på den, og ikke har blitt tilbakeringt innen normal tid.

Men hva tenker de med når de ringer mobiltelefonen fordi fasttelefonen er opptatt?

"Hun sitter opptatt i telefonen, men vil sikkert heller snakke med meg, så jeg ringer mobilen"?

"Telefonen er opptatt. Hun er sikkert ikke hjemme, så jeg ringer mobilen"?

"Det ringer så rart, telefonen er sikkert i uorden, så jeg ringer mobilen"?

Dette er noe jeg stadig vekk lurer på!

Noen forslag?

(PS, dette er ikke noe jeg irriterer meg over, men jeg synes det er så merkelig)

Anonymous poster hash: b290d...4f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig hvis du bor alene.

Om det er flere i huset er det jo forståelig.

Når jeg skal ha tak i en av foreldrene mine ringer jeg først fasttelefon (mest av gammel vane hehe), er det opptatt prøver jeg mobil.

Anonymous poster hash: a33a4...7ed

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er frekt. Men det er tydeligvis slik om dagen, at man være tilgjengelig hele tiden.

Anonymous poster hash: f0ab7...9b4
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er frekt. Men det er tydeligvis slik om dagen, at man være tilgjengelig hele tiden.

Anonymous poster hash: f0ab7...9b4

Men folk velger jo selv å ha på lyd på telefonen, så man velger det jo selv.

• Liker 1
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å gjøre det, om det ikke var noe veldig viktig det hastet med å få svar på. Mener du at folk gjør dette når det bare er for å prate? Det har jeg i så fall aldri opplevd selv, men synes det virker temmelig frekt.

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å gjøre det, om det ikke var noe veldig viktig det hastet med å få svar på. Mener du at folk gjør dette når det bare er for å prate? Det har jeg i så fall aldri opplevd selv, men synes det virker temmelig frekt.

Ja.

Ved å ringe mobilen fordi fasttelefonen er opptatt, bryter de inn i en pågående telefonsamtale kun for å prate, og jeg skjønner ikke hva de tenker på, eller med.

Jjeg er ikke den eneste som opplever det heller.

Det kravet om tilgjengelighet som enkelte har begynner nesten å bli komisk.

Skrevet

Er vel fordi at når man ringer mobil så etterlater du deg navn, slik at de kan ringe opp igjen. Mens du vil ikke få vite det om de ringer fasttelefon og du er opptatt.

Anonymous poster hash: 68a7c...0a5
  • Liker 3
Skrevet

Enkelt, si opp fasttelefonen...

Hva skal man med fasttelefon i dag? Betale dobbelt opp ser i allefall jeg ingen grunn til, nå når mobilabonnement og tellerskritt på dette er blitt såpass rimelig.

Skrevet

Er vel fordi at når man ringer mobil så etterlater du deg navn, slik at de kan ringe opp igjen. Mens du vil ikke få vite det om de ringer fasttelefon og du er opptatt.

Anonymous poster hash: 68a7c...0a5

Da har de muligheten å sende en sms om at de har ringt, og om jeg kan ringe dem tilbake i stedet for å bryte inn i en pågående samtale. ;)

Skrevet

Enkelt, si opp fasttelefonen...

Hva skal man med fasttelefon i dag? Betale dobbelt opp ser i allefall jeg ingen grunn til, nå når mobilabonnement og tellerskritt på dette er blitt såpass rimelig.

Hvorfor skal jeg si opp fasttelefonen fordi andre ikke eier normal folkeskikk?

Skrevet

Dersom man er enslig så har man strengt tatt ikke behov for fasttelefon dersom man har mobil. Dersom man bor flere sammen så kan man tross alt ikke vite hvem som er i telefonen og dermed er det normalt å ringe mobilen.

• Liker 1
Skrevet

Morsomt hvordan ting vris rundt.

Hvorvidt jeg har behov for fasttelefon eller ikke er ikke oppe til debatt.

Hvorfor noen mener de har rett til å kreve øyeblikkelig oppmerksomhet ved å avbryte en allerede pågående samtale er det som diskuteres i denne tråden.

• Liker 1
Skrevet

Joda. Man må jo se ting fra flere sider. Og jeg antar automatisk at alle som har fasttelefon er flere personer i huset. Eller så er de dumme. Så sånn er det med den saken.

Skrevet

Joda. Man må jo se ting fra flere sider. Og jeg antar automatisk at alle som har fasttelefon er flere personer i huset. Eller så er de dumme. Så sånn er det med den saken.

Da har du fastslått at jeg, og alle andre jeg kjenner med fasttelefon, er idioter.

Det har du sikkert rett i.

Så, hva er de som ikke klarer å forstå at vi er opptatte i en annen samtale når telefonen er opptatt?

Skrevet

Vel - dette kan godt være meg. I tilfelle så er det absolutt ikke med vilje at jeg ringer på mobilen når du er opptatt i fasttelefonen din, det har nemlig skjedd flere ganger at jeg har gjort dette med ei av mine venninner. Nå har jeg endelig lært, men det tok litt tid. Eks: min venninne "Grete" har tre telefonnummer. Fasttelefon, mobiltelefon og jobbtelefon. Jeg har lagret disse på min iphone under "Grete jobb" og "Grete". Under "Grete" ligger både hennes fasttelefonnummer og mobilnummer. Dersom Grete ringer meg fra et av disse numrene får jeg opp at det er hun som ringer, men ikke hvilken telefon hun ringer fra. Det står bare "Grete" på min mobil.

Dersom jeg har et ubesvart anrop fra min venninne og ringer tilbake igjen, får jeg selvsagt opptatt dersom hun sitter i sin fasttelefon. Jeg koplet imidlertid ikke at jeg ringte fasttelefonen hennes, registrerte bare at det var opptatt hos Grete. Ventet i noen minutter og prøvde igjen. Skjedde da flere ganger at jeg i stedet ringte mobilen hennes uten å tenke meg om. Jeg trykker jo bare på "Grete" på min telefon og ringte da plutselig mobilnummeret i stedet for fasttelefonen. Komplisert forklart, men har gjort dette flere ganger med ei av mine venninner helt uten å tenke meg om.

Anonymous poster hash: 7a0b5...e35
Skrevet

Problemet "dør ut" av seg selv når fasttelefonene går inn i historien om noen år.

Anonymous poster hash: 869b0...3b9

Gjest Jørild
Skrevet

Da har de muligheten å sende en sms om at de har ringt, og om jeg kan ringe dem tilbake i stedet for å bryte inn i en pågående samtale. ;)

Du velger jo tross alt om de skal bryte inn i en pågående samtale, du må ikke ta telefonen.

• Liker 1
Skrevet

Vel - dette kan godt være meg. I tilfelle så er det absolutt ikke med vilje at jeg ringer på mobilen når du er opptatt i fasttelefonen din, det har nemlig skjedd flere ganger at jeg har gjort dette med ei av mine venninner. Nå har jeg endelig lært, men det tok litt tid. Eks: min venninne "Grete" har tre telefonnummer. Fasttelefon, mobiltelefon og jobbtelefon. Jeg har lagret disse på min iphone under "Grete jobb" og "Grete". Under "Grete" ligger både hennes fasttelefonnummer og mobilnummer. Dersom Grete ringer meg fra et av disse numrene får jeg opp at det er hun som ringer, men ikke hvilken telefon hun ringer fra. Det står bare "Grete" på min mobil.

Dersom jeg har et ubesvart anrop fra min venninne og ringer tilbake igjen, får jeg selvsagt opptatt dersom hun sitter i sin fasttelefon. Jeg koplet imidlertid ikke at jeg ringte fasttelefonen hennes, registrerte bare at det var opptatt hos Grete. Ventet i noen minutter og prøvde igjen. Skjedde da flere ganger at jeg i stedet ringte mobilen hennes uten å tenke meg om. Jeg trykker jo bare på "Grete" på min telefon og ringte da plutselig mobilnummeret i stedet for fasttelefonen. Komplisert forklart, men har gjort dette flere ganger med ei av mine venninner helt uten å tenke meg om.

Anonymous poster hash: 7a0b5...e35

Har du virkelig bruk for å ha alle hennes tre numre?

Anonymous poster hash: 21816...c31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...