Gå til innhold

Mat/drikke med salt i som også er få kcal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Fikk nettop målt natrium verdier til å være akkurat innenfor det nedre sjiktet.

Planen er derfor å øke natrium verdiene. Jeg tror at mine lave natriumverdier skyldes

mye vann og lite salt.

Har lest at både saltkjeks og farris er bare for å øke natriumnivåene samtidig som de inneholder få kalorier.

Noen fler forslag?

Takk for svar :)

-Mann i 20 årene.

Anonymous poster hash: cb4b7...fe9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saltkjeks har vel gjerne mye kalorier (og lite næring)? Jeg ville heller hatt et ekstra saltdryss på maten, og drukket farris.

Skrevet

Jeg bruker som regel bare ekstra salt på maten. Noen dager merker jeg at jeg har fått i meg for lite salt. Da tar jeg en liten skvett med vann i et glass, rører oppi en teskje med salt, og drikker alt i en slurk. Drikker mer vann etterpå, for å få bort saltsmaken i munnen.

Skrevet

Hvordan skal man egentlig beregne hvor mye natrium som man trenger? Bortsett fra å se etter symptomer som svimmelhet osv.

Skrevet

Beklager for min uvitenhet men er det så negativt med lite salt? og hva spiser dere til vanlig som gjør att dere får saltmangel. Så og si alt er jo tilsatt salt og det er vell vanlig med litt salt på middagen?

Skrevet

Beklager for min uvitenhet men er det så negativt med lite salt? og hva spiser dere til vanlig som gjør att dere får saltmangel. Så og si alt er jo tilsatt salt og det er vell vanlig med litt salt på middagen?

Drikker mye vann og spise mindre enn vanlig for å gå ned i vekt.

Skrevet

Jeg lager stort sett alt fra bunn, og får dermed kun i meg det saltet jeg bruler i maten. I tillegg spiser jeg karboredusert, noe som gjør at jeg ikke holder på vannet. Derfor må jeg spise nok salt, ellers blir jeg trøtt!

Skrevet

Er vel en bivirkning mange i Norge har fått etter å ha pøst 3 liter vann daglig i årevis. Elektrolyttforstyrrelser og natriummangel. Bruk ekstra salt i maten. Begynner du å drikke normalt igjen stabiliserer det seg raskt.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Istedet for å begynne å salte maten ekstra så kan du jo ta en kopp eller to med buljong om dagen.

Noen av oss synes det er ganske godt, og det er salt, - slik venner du deg heller ikke til at all mat må være saltere enn du spiser den i dag, - og stadig må drysse salt på maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...