Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en situasjon, der jeg vurderer å gå tilbake til min eks.. Vi var samboere i 20 år, og vi har 3 barn sammen. Det som skjedde var at han var utro med en bekjent av oss og flyttet raskt inn til henne. Det gikk fort i svingene, det var til og med snakk om at de skulle gifte seg etter 2 mnd, men det ble heldigvis ikke noe av. Mens han var sammen med henne oppførte han seg veldig dårlig både mot meg og barna. Det var en, uten å gå i detaljer, grusom situasjon. Det som jeg hadde mistanke til da, og som jeg har fått bekreftet nå, er at denne dama tok over kommandoen helt. Hun har en voksen sønn, men hun har ikke hatt langvarige forhold, men mange menn på og av i 25 år. Hun får ikke forhold til å bare. Det jeg vet nå er at hun er psykopat, og mannen min sier han ble fanget i et nett. Han klarte ikke å komme seg ut av det, han klarte ikke å se hvor ille det var mens det stod på som verst... Vel, dette forholdet er slutt og min eks har gjenopptatt kontakt med meg. Han forstår ikke hva han har holdt på med det siste året. Han ødela forholdet både til barna og meg, men han skylder på henne. Jeg tror han jo på det, men stiller jo spørsmålet; går det an at en mann blir så blendet??? Vi hadde ikke noe dårlig forhold, men selvsagt våre ting som alle andre. Og mye går an p rette på. Men; er det mulig å starte på nytt etter noe sånt? Kan det gå bra? Noen med erfaringer? Tenker på barna også. Det er en kjip situasjon vi er i, og jeg har veldig lyst ril st vi skal bli en komplett familie igjen.. Men er selvsagt skjeptisk.. Kan en mann gjøre en slik feil uten at det skjer igjen? Eller vil det ligge latent, og han finne ei ny om anledningen byr seg? Hva gjør vi for å lykkes?? Tips!! Noen som har erfaringer?

Anonymous poster hash: 3bfce...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke han bare kan bli "blendet", nei. Med mindre han ble dopet ned står han ansvarlig for handlingene sine, uavhengig av hva slags kvinne han da var sammen med.

Det er normalt å gjemme seg bak en "psycho" eks, enten man er mann eller kvinne, men vi er våre egne mennesker og han burde ta seg sammen og te seg som en voksen, ikke skylde på andre.

Jeg tror du overbeviser deg selv om at denne dama var problemet og er veldig begeistret for tanken om at dere kan gå tilbake til å leke lykkelig familie - kanskje spesielt dersom du likevel ikke har funnet deg en ny mann.

Men jeg hadde virkelig sagt "too little too late" og gått videre med livet.

Anonymous poster hash: de474...ca7
Skrevet

Hadde aldri tatt mannen tilbake, når det var så lett å kaste bort er 20 års samboerskap en gang så er det enda enklere neste gang. Hadde aldri klart å stole på mannen igjen. Tenk hvis han treffer en ny psykopat dame som fanger han i "nettet" sitt... Fy for en dårlig unnskyldning...

Men det er meg :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil først bare gi deg en klem å si at jeg forstår deg veldig godt. Forstår at du ønsker at dere skal være en komplett familie. At dine følelser for han fortsatt er sterke og 20 års samliv og tre barn teller mye.

Jeg er litt i den samme situasjonen selv, mannen har vært utro over flere år - med tre elskerinner. Nå er det imidlertid jeg som ønsker å gå, å han vil gjerne at vi skal bli. Vi har hatt 14 års samliv og har to barn sammen. Jeg vet jeg BØR gå, men jeg vil IKKE.... Jeg elsker han jo fremdeles, tross i det han har gjort, har håp om at det aldri skal skje igjen (at mannen får profesjonell hjelp), at vi skal leve lykkelig i alle våre dager... men vet du hva: jeg tror jeg lurer meg selv.... og mulig du også lurer deg?

Er du så sikker på at det er denne dama som er psyko? Mannen din har vært bevisst i sitt valg på en annen kvinne, så da har han valgt bort deg (og faktisk barna deres ut fra det du beskriver).. det er lett å skylde på andre i ettertid, å blendet av følelser, så ser du kanskje bare den ene siden?

Jeg vet ikke... jeg synes det er like vanskelig selv... kan vi stole på de igjen? Hva når neste kvinne dukker opp? Blir de like fanget i nettet da, å kommer seg ikke ut?

Anonymous poster hash: fdbe6...11d
Skrevet

Jeg er litt uenig med de andre her. Det ER faktisk en mulighet for at han bare ble veldig blendet, forelskelse gjør virkelig blind, og når den går over ser man hvordan virkeligheten er.

det er selvsagt ingen garanti for at alt blir bra igjen, men det er mulig han har fått seg en vekker og skjønt at det er deg og familien deres han vil ha. Alle kan være dumme og gjøre feil, og så lenge han har lært av feilen, har jeg full forståelse for om du velger å tilgi han. Med det kommer jo an på om du faktisk VIL ha han tilbake da.

Anonymous poster hash: e0faa...d89

Gjest brutal_mann
Skrevet

Han kan ikke skylde på henne...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...