AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Du er invitert til fest sammen med ei venninne, ingen av dere kjenner noen der, du selv er den slanke man har dårlig selvbildet, venninnen din er overvektig med litt høyere selvbilde og selvtillit men klager på at hun ikke har noe annet å ha på seg enn kjolen hun alltid har på seg. Hva gjør du? Kler du deg og steller deg så fint du kan så du kan få en kveld der du føler deg vel, eller toner du ned i forhold til å tenke på venninnen din som du selvfølgelig syntes er nydelig som hun er. Dere har jo hver deres fordeler og ulemper hun med bedre selvtillit og selvfølelse, men med litt kjedeligere klær, du med dårligere selvfølelse og selvtillit men med litt mer klær å velge i. Bare litt interessant å se om folk tenker over detteAnonymous poster hash: 8a541...3b4
minister-mio Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Hadde ikke tenkt over det og tatt på meg det jeg følte for 6
Gjest New_Girl Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Jeg kler meg og steller meg slik at jeg føler meg vel og fin selvsagt. Klager hun i forkant av festen på at hun ikke har noe å ha på seg, så blir jeg heller med henne på shopping 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Jeg kler meg som jeg vil. Anonymous poster hash: 79901...f5f 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Du er invitert til fest sammen med ei venninne, ingen av dere kjenner noen der, du selv er den slanke man har dårlig selvbildet, venninnen din er overvektig med litt høyere selvbilde og selvtillit men klager på at hun ikke har noe annet å ha på seg enn kjolen hun alltid har på seg. Hva gjør du? Kler du deg og steller deg så fint du kan så du kan få en kveld der du føler deg vel, eller toner du ned i forhold til å tenke på venninnen din som du selvfølgelig syntes er nydelig som hun er. Dere har jo hver deres fordeler og ulemper hun med bedre selvtillit og selvfølelse, men med litt kjedeligere klær, du med dårligere selvfølelse og selvtillit men med litt mer klær å velge i. Bare litt interessant å se om folk tenker over detteAnonymous poster hash: 8a541...3b4 Hva har dette med overvektig og slank å bety i denne sammenhengen? Anonymous poster hash: 80a11...b1d 10
Lila Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Huh? Kler meg selvfølgelig akkurat sånn jeg vil, og i noe jeg føler meg bra i. 4
Cathrine88 Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Hva har dette med overvektig og slank å bety i denne sammenhengen? Anonymous poster hash: 80a11...b1d Det lurte jeg også på, men venninnen kunne kanskje lånt klær hvis de hadde hatt samme kroppstype? Jeg ville ikke tenkt over det. 3
Gjest Teta Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Ville ikke vurdert å "tone meg ned" fordi jeg skulle gå med en overvektig venninne. Det blir for dumt. Hun kan da være minst like flott! Det er ikke kiloene det står på. Ville derfor gått i akkurat det jeg ville for å føle meg bra.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Det lurte jeg også på, men venninnen kunne kanskje lånt klær hvis de hadde hatt samme kroppstype? Jeg ville ikke tenkt over det. Evt kan det hende at TS synes at hun har en mer attraktiv kropp enn sin overvektige vennine, og derfor føler for å evt gjøre seg mindre attraktiv av hensyn til venninnen, ved å ikke kle seg så fint som hun ønsker? Anonymous poster hash: 80a11...b1d 1
GammelKaktus Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 Jeg ville kledt meg som jeg følte for. Noe jeg gjorde både som tjukk og tynn
Cathrine88 Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Evt kan det hende at TS synes at hun har en mer attraktiv kropp enn sin overvektige vennine, og derfor føler for å evt gjøre seg mindre attraktiv av hensyn til venninnen, ved å ikke kle seg så fint som hun ønsker? Anonymous poster hash: 80a11...b1d Kanskje, men jeg trodde problemet var at venninnen har kjedeligere klær.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Kanskje, men jeg trodde problemet var at venninnen har kjedeligere klær. Ok. Hadde jeg vært TS, hadde jeg kanskje oppfordret min venninne til å spandere på seg en ny kjole (dersom hun har kun den ene kjolen som hun også selv klager over). Anonymous poster hash: 80a11...b1d
lehangolta Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Hadde kledd meg akkurat som jeg selv følte for.
Berit Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Kle deg i det du føler deg finest og har det best med. Føler du at din venninne blir lei seg hvis du er mye finere kledd enn henne?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 2 venninner Da tenker jeg at det er naturlig at TS spør sin venninne om råd om valg av antrekk, for da kanskje venninnen også spør TS om råd om antrekk Kanskje du da kan hjelpe henne å finne antrekk som hun blir veldig flott i? Lykke til Anonymous poster hash: 80a11...b1d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Handler ikke egentlig om å være overvektig å slank på den måten at jeg tenker at overvekt ikke er flott for hun er virkelig flott og hun har mye høyere selvtillit enn jeg som er slank og kommer mye lettere i kontakt med folk osv enn jeg, men for noen år tilbake veide jeg selv 70 kg mer enn jeg gjør i dag og jeg tenkte ikke alltid over det, men av og til skulle jeg ønske at jeg så flott ut på den tiden også, men selvtilliten min var ikke god da heller så ser at det kanskje har noe å si, men blir redd for at hun skal føle seg dum. Og det var ikke sammen med alle jeg følte det sånn, men spesielt sammen med ei som alltid virket veldig perfekt og hadde allt som jeg var litt sjalu på. Jeg føler meg ikke selv mer attraktiv enn henne, men ser jo og husker selv problemet og sjalusien med mindre klær da jeg veide mye mer, jeg syntes ikke det var lett å finne klær som passet meg, men fant jo en del til slutt. Skulle ønske jeg ikke gav alle de klærne til Fretex så kunne hun fått sett gjennom. Hun har fått noe av det som har dukket opp etter runden på Fretex da. Og hun er virkelig flott i seg selv, men hun sier ikke alt til meg og derfor er jeg redd hun skal bli lei seg eller ikke selv om hun vet at jeg sjeldent føler meg vel uansett hva jeg har på meg. Hun er feks superflink til å sminke seg og der er jeg helt håpløs :-PAnonymous poster hash: 8a541...3b4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 Og jeg spurte henne i går om jeg kunne bruke en kjole jeg hadde kjøpt, hun sa at ja da ble jeg jo fin og så kommenterte hun at hun bare har den vanlige svarte og det var da jeg fikk litt følelsen av atkanskhe jeg skulle tone meg litt ned selv om jeg for egen selvfølelses skyld ikke burde gjøre det. Æsj vanskelig dette Anonymous poster hash: 8a541...3b4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 Og jeg spurte henne i går om jeg kunne bruke en kjole jeg hadde kjøpt, hun sa at ja da ble jeg jo fin og så kommenterte hun at hun bare har den vanlige svarte og det var da jeg fikk litt følelsen av atkanskhe jeg skulle tone meg litt ned selv om jeg for egen selvfølelses skyld ikke burde gjøre det. Æsj vanskelig detteAnonymous poster hash: 8a541...3b4 Men den vanlige svarte, er det en kjole som hun kler veldig godt? Dersom hun gjør det, er det ikke noe problem. Du er veldig omtenksom og en veldig god venninne Kle deg i det som du har lyst til. Lykke til, og kos dere på festen Anonymous poster hash: 80a11...b1d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #20 Skrevet 10. august 2014 Jeg pleide å være den tykke venninnen mellom to, hun var flink i å komme i kontakt med folk, men klarte ikke opprettholde kontakt, jeg var motsatt; Klarte ikke få kontakt, men når den først var opprettet så ble den der. Uansett; jeg forventet ikke at hun skulle tilpasse hva hun skulle ha på seg for min del bare fordi jeg var den tjukke. Hun gikk i grise-sexy kjoler og heler og alt hun ville, og kunne ikke tenkt meg å forventet noe annet. Ja, jeg skulle kanskje ønske jeg følte jeg kunne gjøre det samme, men det var nå min egen feil at jeg ikke kunne det. Jeg har uttrykt usikkerhet over hva jeg skulle ta på meg, særlig om det var en type festligheter jeg ikke var vant meg, og spurt henne om hva hun synes jeg er fin i, men ikke noe som omhandler hva hun velger å gå i. Anonymous poster hash: 5733d...377 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå