AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Hei! Jeg tar nå antibiotika mot klamydia. Det er jo ikke en lang kur, men etter bare tre dager har jeg blitt veldig dårlig. Har alle de vanlige bivirkningene: kvalme, breknnger (har kastet opp en gang), nedsatt matlyst og diaré. Man skal jo helst spise noe samtidig som man svelger pillene, men jeg har null matlyst. I morgen har jeg oppkjøring, så det passer veldig dårlig å bli syk nå. Hva skal jeg gjøre? I dag er det jo søndag, så får ikke snakket med legen. Skal jeg bare fortsette på kuren? Har oppkjøring i morgen tidlig, så tenkte å vente med dosen til etter oppkjøringa i hvert fall, og ringe legen. Dette passer så utrolig dårlig nå! Anonymous poster hash: af41f...708
lillemeg90 Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Du bør fortsette med kuren. Venter man for lenge mellom pillene eller avslutter så kan man ødelegge mye for antibiotikaen som prøver å bekjempe klamydiaen. Er det flagyl du får? Mener den er vanlig mot klamydia..
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Du bør fortsette med kuren. Venter man for lenge mellom pillene eller avslutter så kan man ødelegge mye for antibiotikaen som prøver å bekjempe klamydiaen. Er det flagyl du får? Mener den er vanlig mot klamydia.. Får doksysyklin. Jeg venter i hvert fall med morgendagens dose til etter oppkjøringa mi. Det er tidlig på morgenen. Jeg blir skikkelig dårlig rett etter jeg tar pillene. Anonymous poster hash: af41f...708
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Dokcylin er vanlig å bli dårlig av. Ikke ta dem sammen med melkemat, jerntabl. Eller vitamintabletter, da blir du lett dårligere. Vann og hvitt brød eller noen kjeks, evt. Chips skal gjøre de mindre ubehagelige har jeg erfart etter råd fra andre. Du kan la være å ta dem til du kjørt opp i morgen tidlig. Men vær nøye resten av kuren med å ta dem rett tidig. Lykke til i morgen.Anonymous poster hash: ee617...395
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Det er viktig å ta pillene til samme tid hver dag for å opprettholde dosen i kroppen hvis ikke vil effekten avta. Om det er en time +/- vil det nok ikke ha så mye si, men går det over ville jeg utsatt oppkjøringen. Helsen er tross alt viktigere enn lappen Anonymous poster hash: 8f1c6...7f8
lillemeg90 Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Om det er bare et par timer går det nok bra. Men ville ikke drøyd det til langt ut på dag.
Gjest Bond Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Hei TS, Dersom du har spørsmål rundt bivirkninger og medisinbruk er det best at du helst tar disse med din lege, evt konsulterer Felleskatalogen. Her på forumet kan du ikke vite hva slags kompetanse det ligger bak svarene du får. Mvh, Bond, adm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå