AgathaChristie Skrevet 1. juli 2004 #1 Skrevet 1. juli 2004 Hei. I og med at jeg er ny, kan det godt hende at dette har vært oppe før....Vel,vel, jeg er en nysgjerrig person, så jeg drister meg til og legge det ut uansett! Klarer dere og skille mellom sak og person? Eller er det slik at dersom dere først har kranglet med noen i en tråd, så har dere liksom en vond smak i munnen når dere ser det nicket i ettertid også? Jeg tror jeg er ganske flink til og skille....Jeg prøver i alle fall så godt jeg kan og ikke dømme noen kun utifra en tråd/en mening....Nå er jo jeg ganske ny da, og har ikke vært i så mange heftige meningsutvekslinger ennå....Hvordan er det med dere mer "erfarne"?
Dru Skrevet 1. juli 2004 #2 Skrevet 1. juli 2004 Jeg er vel ikke så veldig erfaren jeg heller, men har i det siste begynt å legge merke til gnisninger mellom brukere. Men hva brukere mener om andre brukere angår ikke meg i det hele tatt. Foreløpig er jeg veldig objektiv, men det kan vel forandre seg hvis jeg smeller sammen med noen andre her. Men håper virkelig jeg klarer å være objektiv da også
Gjest Moonshadow Skrevet 1. juli 2004 #3 Skrevet 1. juli 2004 Som regel så har jeg ikke noe problem med og skille.. Men det finnes også folk her som bare er ute etter å provosere og krangle(få, heldigvis) Men disse prøver jeg bare å overse..
Tusenfryd Skrevet 1. juli 2004 #4 Skrevet 1. juli 2004 Ja, det kan jeg. Men jeg oppdager stadig at det er dte slett ikke alle som klarer, så jeg blir ikke trodd på at jeg kan det ofte. Det ble faktisk mye enklere da man ble voksen nok til å innse at man ikke kan og skal være likt av alle, men respektert.
aline Skrevet 1. juli 2004 #5 Skrevet 1. juli 2004 Er stort sett flink til å skille sak og person, har ingen interesse av å henge meg opp i person her inne, jeg liker noen, men missliker vel egentlig ingen. Men det er noen jeg ignorerer fordi jeg ikke gidder diskutere med dem. det er ikke utifra noen spesiell krangel, men fordi deres diskusjonsmåter ikke interesserer meg. stort sett så bryr jeg meg mindre om hvem sitt nick som står på diskusjonen og mer om både diskusjonen og debatt-nivået. ...Det ble faktisk mye enklere da man ble voksen nok til å innse at man ikke kan og skal være likt av alle' date=' men respektert.[/quote'] jupp!!
:-) anna Skrevet 1. juli 2004 #6 Skrevet 1. juli 2004 Enig med Aline. Jeg har dessuten bestemt meg for å si det jeg mener uansett hvem som mener noe annet. Har nok vært bitende uenig med noen i en diskusjon og kjempeenig med de samme i en annen diskusjon. Men dette er jo et diskusjonsforum... så da håper jeg jo at de fleste kan skille sak og person. Jeg synes i alle fall det er en uting når folk drar frem hva noen sier i en diskusjon i en annen diskusjon. "Jammen du sa jo for to måneder siden at...." eller "du mener alltid at ... og det er en av dine kjepphester".
Dollface Skrevet 1. juli 2004 #7 Skrevet 1. juli 2004 Jeg prøver å skille sak og person og syns jeg er ganske flink til det. Man kan ikke være enig med alle, det ville uansett blitt en kjedelig verden å leve i.
Gjest GreenSky Skrevet 1. juli 2004 #8 Skrevet 1. juli 2004 Det klarer jeg som regel. Men jeg kan bli oppgitt når andre ikke klarer å skille sak og person og/eller kommer med teite herskerteknikker.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 1. juli 2004 #9 Skrevet 1. juli 2004 nei..hehe. Joda, jeg mener at jeg klarer det. Det har hendt at jeg har blitt litt oppgitt og sint, men for å sitere Nils Arne Eggen: "Det er greit å være sint, men bare i ett sekund av gangen".
Gjest GreenSky Skrevet 1. juli 2004 #10 Skrevet 1. juli 2004 men for å sitere Nils Arne Eggen: "Det er greit å være sint' date=' men bare i ett sekund av gangen". [/quote'] Hehe! Hvis jeg bare fikk lov til å være sint i et sekund av gangen, vile jeg helt sikkert sprekke til slutt!
Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2004 #11 Skrevet 1. juli 2004 Jeg diskuterer alltid sak her på Kg - og syns det blir dumt når folk - i mangel på flere gode argumenter - begynner å slenge dritt til andre brukere i en diskusjon. K
Gjest Devil's Spawn Skrevet 1. juli 2004 #12 Skrevet 1. juli 2004 Hehe! Hvis jeg bare fikk lov til å være sint i et sekund av gangen, vile jeg helt sikkert sprekke til slutt! Man kan vel ta flere sekunder på rad . Jeg tror poenget hans er at man kan få være sint, men etter at man har vært sint så er man ferdig med det.Om du skjønte hva jeg mente
Gjest GreenSky Skrevet 1. juli 2004 #13 Skrevet 1. juli 2004 Man kan vel ta flere sekunder på rad . Jeg tror poenget hans er at man kan få være sint, men etter at man har vært sint så er man ferdig med det.Om du skjønte hva jeg mente Jepp!
Arkana Skrevet 1. juli 2004 #14 Skrevet 1. juli 2004 Det kommer an på. Jeg dømmer ingen på bakgrunn av én tråd, men når man ser samme nick oppføre seg smakløst og ufyselig i tråd etter tråd etter tråd, ja da er det klart jeg ikke akkurat føler noen stor lyst til å være medgjørlig. Som oftest lar jeg da være å svare på vedkommendes kommentarer i det hele tatt.
Gjest Eir Skrevet 1. juli 2004 #15 Skrevet 1. juli 2004 Jeg er også nokså ny her, så forløpig kjenner jeg ikke nickene godt nok til å generalisere uansett... Men i forum-verden generelt så har jeg ikke noe problem med å være uenig med noen i en tråd, og enig i en annen tråd. Men etterhvert så oppdager man også at noen personer er uhelbredelige kverulanter, og når folk går så langt at de motsier seg selv fra tråd til tråd, bare for å kverulere, da prøver iallfall jeg å unngå i diskutere med vedkommende.
Gjest 1111 Skrevet 1. juli 2004 #16 Skrevet 1. juli 2004 Det kommer veldig ann på. Jeg dømmer ikke utifra en eller to diskusjoner, men går en person om og om igjen og er ufyselig og uttrykker seg på en måte jeg ikke liker, så er det enkleste bare å ignorere. orker ikke bli provosert.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #17 Skrevet 1. juli 2004 Nei. Jeg prøver ikke engang. Jeg angriper der jeg ser en åpning, om det er sak eller person bryr jeg meg ikke om bare jeg får markert mitt eget poeng. Humre...
Litago Skrevet 1. juli 2004 #18 Skrevet 1. juli 2004 Her på KG synes jeg det går veldig lett å skille sak og person. Fordi jeg ikke kjenner personene bak nickene! Vi ser jo bare en liten del av en person her inne. Noen ganger ser vi kanskje ikke personen i det hele tatt, men kanskje bare en rolle som personen har påtatt seg for anledningen. I tillegg skifter folk nick og avatarer så mye her inne at ihvertfall ikke jeg klarer å følge med!
Melissa Gioberti Skrevet 2. juli 2004 #19 Skrevet 2. juli 2004 Jeg forsøker. Men ikke alltid det er lett å like en person dersom den har handlet eller sagt ting som jeg har totalt antipati for. Jeg kan nok la meg rive litt med av følelsene av og til- og tenke etterpå (i parforhold, ikke på arbeidsplassen). Jeg er hvertfall ikke like god som menn pleier å være på å skille mellom sak og person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå