Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #1 Skrevet 30. juni 2004 hei. det er en jente jeg synes er utrolig nydelig, og har så lyst til å bli kjent med henne. hun vet hvem jeg er, vi har møttes en gang igjennom jobben.. jeg tror, eller håper det er noe der, men jeg vet ikke hva jeg skal si eller hva jeg skal gjøre..er ikke vent til dette.. har så utrolig lyst til å bare invitere henne på kafe eller noe, men frykter at jeg bare skal dumme meg ut.. hvis jeg skulle gjøre noe, måtte det være mens hun var på arbeid, og det er eneste plassen jeg har truffet henne.. får vondt i hjertet av å tenke på henne, har bare så utrolig lyst til å bli kjent med henne.. jeg har vært i forhold de siste årene(er 21), og har aldri egentlig sjekket opp noen utenom på fest o.l.. kort spurt: hva sier jeg til henne for å finne ut om hun er interresert? invitere henne på kafe? noen som har noen originale forslag?
aline Skrevet 1. juli 2004 #2 Skrevet 1. juli 2004 hei. har du sett den reklamen på TV, kanskje det er rimi eller noe?. Det er en mann som er akkurat i din situasjon, han vil be med seg ei dame på kafe og prøver utallige "orginale" metoder for å finne ut om hun vil elller ikke... :-? etter å bare ha fått rare blikk ved sine orginaliteter, så spør han til slutt enkelt og greit: "Vil du være med på kafè?" Og da får han sitt smil og sitt ja! Det enkle er gjerne det beste. Jeg ville nok også satt pris på ett helt enkelt spørsmål som det, da vet man hva du ønsker og man kan ærlig ta ett valg som det er noe man ønsker eller ikke. og hva har du å tape på det? sier hun nei til det, og hun sier nei fordi hun ikke vil, så hadde hun jo ikke villet uansett, og du har ikke tapt noe. (du har ikke tapt sjansen heller, for om hun sier nei til å så enkelt og likefrem spørsmål, så ville hun ikke sagt ja pga orginalitet tror jeg, for hun er da ikke interessert i å bli mer kjent) men vær obs på at dersom hun sier nei, fordi hun ikke kan, så KAN det være sant, men da spør hun eller du om det kanskje passer en annen gang? lykke til!
Nordlys Skrevet 1. juli 2004 #3 Skrevet 1. juli 2004 Det enkle er gjerne det beste. :-) Veldig enig i dette. Spør et helt enkelt spørsmål, kafe, kino eller lignende. Og du får greit og ærlig svar. Lykke til!
Gjest *Fiona* Skrevet 1. juli 2004 #4 Skrevet 1. juli 2004 I fjor hadde jeg en vikar jobb et sted, gjennom sommeren. Gikk litt i surr i navn og sånn, men vekslet noen ord over avisen med en av fyrene på avdelingen om morgenen. Ved lunsjtider fikk jeg en mail, hvor det sto : Hei! Tar en sjans og spør deg om du kan tenke deg å bli med på en kopp kaffe en dag? Gamblet på at det var han fyren jeg hadde snakket med over avisene (kunne jo brent meg der, he-he), og sa ja takk - mest fordi han var gutsy nok til å gjøre noe sånt. Helt sjef med gutter som tør!
valentino Skrevet 1. juli 2004 #5 Skrevet 1. juli 2004 sa ja takk - mest fordi han var gutsy nok til å gjøre noe sånt. Helt sjef med gutter som tør! Jaha, ble det noe mer enn den koppen?
Gjest *Fiona* Skrevet 1. juli 2004 #6 Skrevet 1. juli 2004 Ahem. Nei... men det var ikke fordi jeg ikke likte ham, jeg likte ham kjempegodt. Så det burde jeg kanskje si, som en slags litt bakvendt oppmuntring - etter første gang vi møttes ba han meg ut på kino - noe jeg utsatte en stund, for jeg hadde en sinnssyk situasjon på hjemmebane, sleit litt (foreldre i separasjon etc) og hadde ikke så mye å gi til noen følte jeg - men jeg håpet at han trodde meg da jeg prøvde å forklare. Men etter hvert tror jeg han bare ga opp, han trodde sikkert det var alle mulige slags unnskyldninger for å ikke treffe ham. Så jeg vil bare si det, tilfelle du opplever unnvikenhet noen gang, at av og til skjer det ting man ikke kan velge, og får å "skåne" den andre kan det sikkert høres ut som unnskyldninger - uten at det har noen ting med at man ikke liker den man møter. Den dag idag (dette er et år siden) angrer jeg på at jeg ikke ba ham ut da ting hadde roet seg... men jeg ble litt redd, for jeg likte ham virkelig, og jeg var redd for å komplisere ting for meg selv akkurat da, siden jeg sleit sånn med familiegreier. Man har ikke lyst til å involvere seg i noen, også må de presenteres for en kaotisk situasjon på toppen... Stå på du :-)
valentino Skrevet 1. juli 2004 #7 Skrevet 1. juli 2004 dersom hun sier nei' date=' fordi hun ikke kan, så KAN det være sant, men da spør hun eller du om det kanskje passer en annen gang?[/quote'] Dette er nesten alltid et spill fra jentenes side. De tester hvordan mannen reagerer på avvisningen. Jeg ser ingen grunn til at mannen da skal spørre flere ganger. En bedre reaksjon er å på en flørtende måte si at det var synd for deg eller noe sånt. Så er det opp til jenta å ta neste steg. Hun kan da ikke klage på at mannen ikke tar initiativ.
nyibyen Skrevet 1. juli 2004 #8 Skrevet 1. juli 2004 Hm. Med meg er det veldig enkelt. Liker jeg gutten så sier jeg ja uansett hvordan han hinter eller hvor "teit" måte han måtte spørre. Har jeg ingen god følelse og kan ikke tenke meg å bli mer kjent med ham så hjelper det ikke uansett hvor mange flotte ord og blomster han kommer med!
Lala Skrevet 1. juli 2004 #9 Skrevet 1. juli 2004 Hvis jeg hadde sagt nei og at det passer dårlig og han hadde svart "synd for deg" (uansett måte, lett å misforstå), hadde hvertfall ikke han fått noen som helst sjans til å se meg igjen. Arrogant dust hadde jeg tenk. Men det er bare meg.. Sier meg heller enig i at det enkle er ofte det beste og at man ikke skal gi opp for lett. Vil man virkelig ha noen, så får man sette stoltheten til side og heller gjøre en skikkelig innsats!
valentino Skrevet 1. juli 2004 #10 Skrevet 1. juli 2004 Hvis jeg hadde sagt nei og at det passer dårlig og han hadde svart "synd for deg" (uansett måte' date=' lett å misforstå), hadde hvertfall ikke han fått noen som helst sjans til å se meg igjen. Arrogant dust hadde jeg tenk. Men det er bare meg..[/quote'] Det går an å si dette uten å kun bli oppfattet som en arrogant dust. Alle jenter er enige i at selvtillitt er viktig, og ved å si noe ala mitt eksempel kommuniserer man selvtillitt. Dersom jeg i samme tilfelle hadde sagt: "Å ja, beklager, men hva med neste uke?" legger jeg all kontroll over hva som skal skje videre i hennes hender. Vil dere ha menn som oppfører seg som lydige hunder?
aline Skrevet 2. juli 2004 #11 Skrevet 2. juli 2004 Dette er nesten alltid et spill fra jentenes side. De tester hvordan mannen reagerer på avvisningen. Jeg ser ingen grunn til at mannen da skal spørre flere ganger. En bedre reaksjon er å på en flørtende måte si at det var synd for deg eller noe sånt. Så er det opp til jenta å ta neste steg. Hun kan da ikke klage på at mannen ikke tar initiativ. Er du jente selv Valentino? siden du vet at nesten alle jenter spiller spill ovenfor menn og tester hvordan mannen reagerer? enten er du jente i en dårlig vennegjeng, ellers er du en gutt med en yngre kvinne-interesse en jeg kjenner meg igjen i!! Jeg er 30 og kjenner FÅ som SPILLER og tester ut mannens reaksjon på avslag!! ærlig talt, vi har da lært oss å se på andre verdier en det. og hadde jeg blitt bedt på kafe og ikke kunne akkurat da, så måtte du vært VELDIG flørtete og spøkfull om du skulle svart noe som "synd for deg".... blir nok lett arrogant for meg også det der. selvsikker er ok, men det betyr ikke at man nødvendigvis må tro man er guds gave til kvinnen. Du fremstiller det som du lever i en trist verden med tanke på kvinner valentino, tenkt på å bytte marked? til ett marked der kvinnene er mer seriøse og ærlige?
valentino Skrevet 2. juli 2004 #12 Skrevet 2. juli 2004 Du fremstiller det som du lever i en trist verden med tanke på kvinner valentino Det stemmer det, og jeg synes det noen ganger er ganske trist. Mye av årsaken er nok at jeg slet med selvtillitten en del år på grunn av mobbing på ungdomsskolen. Da var det ingen jenter som ville ha meg. Nå er jeg bevisst på hvilke egenskaper jeg kommuniserer til jenter, og selvtillitt er en av mange ting meg forsøker å formidle. Jeg har meget god selvtillitt når jeg gjelder meg selv og hva jeg ønsker å foreta meg. Selvtillitt når det kommer til jenter er det derimot værre med. Derfor må jeg gjøre noe med det. Og, det å si noe ala "synd for deg" fungerer faktisk bedre enn å synke sammen og beklage at man har spurt. For meg er det mer naturlig å beklage, men det fungerer som sagt dårlig. Derfor må jeg gjøre noe annet.
aline Skrevet 5. juli 2004 #13 Skrevet 5. juli 2004 Vel valentino, du lar din usikkerhet på deg selv i forhold til damer smitte over på ditt syn av damer, det gjør jo ikke ting bedre. Først må du lære å ha tillitt til at DU er bra nok og er en bra person å være med, SÅ vil du se at det finnes plenty kvinner som er bra nok og som er bra personer å være med også! Har problemer med selvtillitten ovenfor det motsatte kjønn selv jeg, men jeg lar ikke det gå utover mannfolka. Det er jeg som må jobbe med meg, SÅ kan jeg finne en mann. Det er noe i det at man må lære seg å elske seg selv før man kan elske noen andre. Ikke rakk ned på damene fordi DU føler deg usikker, det at du fremstiller oss som noen slemme, kyniske eklinger av noen vesener gjør IKKE at vi liker deg!! Du utstråler nemlig din holdning.
valentino Skrevet 5. juli 2004 #14 Skrevet 5. juli 2004 Først må du lære å ha tillitt til at DU er bra nok og er en bra person å være med, SÅ vil du se at det finnes plenty kvinner som er bra nok og som er bra personer å være med også! Jeg er ikke i tvil om at jeg er bra nok. Det er noe jeg vet. Det jeg sliter med, er å tro at noen kan bli forelsket i meg. Det er nemlig noe jeg kun har opplevd en gang, men da var ikke jeg interessert. Det er noe i det at man må lære seg å elske seg selv før man kan elske noen andre. Jeg har ingen komplekser på noen som helst måte, og liker meg selv så godt som det går an tror jeg. Ikke rakk ned på damene fordi DU føler deg usikker, det at du fremstiller oss som noen slemme, kyniske eklinger av noen vesener gjør IKKE at vi liker deg!! Jeg rakker ikke ned på damer i det hele tatt. Jeg synes det bare er søtt, og en fantastisk mulighet til å flørte, når dere driver med de ubevisste testene. Damer tester av naturlige årsaker, ikke noe galt i det.
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #15 Skrevet 5. juli 2004 da får jeg bare ta å spørre neste gang jeg er på jobben hennes da.. det blir ikke teit at jeg spør om det når jeg har vert der noen ganger før? har ikke hatt "guts" nok til å spørre om noe før, men nå har jeg bestemt meg for at jeg skal!
aline Skrevet 6. juli 2004 #16 Skrevet 6. juli 2004 Javel Valentino. Du vet nok best du!! (rart at du ikke får alle damene du vil, siden du vet alt om hvordan damer fungerer + er guds gave til kvinsen og vet det, det er bare vi som ikke skjønner det da eller?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå