AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 Jeg jobber på sykehuset og det har blitt til at døtrene på 2 og 3 år går i barnehagen der. Vi har mange barn i gaten her hjemme som de har begynt å bli kjent med, men alle disse barna går i barnehagen som ligger på feltet. Men jeg er så fornøyd med sykehusbarnehagen de går i nå, de trives jo så godt! Men bør jeg få dem over i barnehagen på feltet de siste par årene før skolestart? Jeg tenker nesten at det kan ikke være verre å gå fra sykehus-bhg til skole med nye barn, enn først å måtte bytte bhg og i tillegg begynne på ny skole et par år senere. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 137e1...1b6
Gjest Magdalene Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 Jeg hadde ikke stresset med bytte. Du skriver jo selv at de har blitt kjent med ungene i gata. Da ser jeg ikke problemet. Og hva så om hun ikke hadde kjent noen når hun begynner på skolen? Unger blir ofte fort kjent med andre, og ofte så er det ikke de de gikk med i bhg som de blir venner med videre. 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Min datter ble beste venn med ei som hadde gått i en annen barnehage. De hang sammen helt til de nå begynte på videregående. Litt mindre kontakt, men treffes enda. Min datter var ikke med de som hadde gått i den bhg hun gikk i. Går nok fint skal du se. Anonymous poster hash: 3fe18...947
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Det er jo barn i dag som går i barnehage på det stedet foreldrene jobber og ikke der de bor. Så dette bør du slutte å tenke på.Anonymous poster hash: 14886...457
Avalon Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Synes ikke det er noen grunn til å bytte barnehage. Barna vil bli kjent uansett om de har gått i samme b.hage eller ei. Jeg gikk ikke i barnehage, ble nå fint kjent med de andre i klassen uansett.
Luckiness Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Ikke bytt! Sørg heller for at barna dine jevnlig er med barna i gaten som begynner på skolen samtidig som dem
Hedda-78 Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Ingen grunn til å bytte barnehage, det er helt unødvendig å gå igjennom en slik opprivingsprosess. Ved skolestart går det 15 minutter før de har nye venner uansett, ikke noe problem.
Gjest Haaploes Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 (endret) Jeg gikk i en annen barnehage enn nesten alle jeg endte opp med å begynne i klasse med på barneskolen. Ikke noe problem! Barn er mye mer fleksible enn de får kred for til tider. ...og foreldre gir seg selv dårlig samvittighet over unødvendig mye rart. Endret 10. august 2014 av Carali
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Jobber selv i en sykehusbarnehage, og er veldig få som slutter pga det. Vi har hatt flere barn som har begynt på SFO nå før skolen starter ordentlig opp, og foreldrene sier at de alle har funnet seg venner der. Å at de som dine barn kjenner barn i gata/området hvor de bor som de leker med på skolen og hjemme. Så ville ikke ha byttet om barna og dere trives så godt i bhg dere har nå. De barna hos oss som bytter gjør det som regel da nr.2 kommer, og det er langt å dra til bhg så lenge man skal være hjemme i perisjon med babyen. Mange hos oss bor langt unna. De fleste trives med den nye bhg heldigvis, men en god del angrer å prøver å få plass hos oss igjen.Anonymous poster hash: 44071...b11
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 Gikk i sykehusbarnehage selv, var ikke noe problem. Og jobber på barneskole og det er ikke sånn at alle førsteklassingene gikk i barnehage sammen og kjenner hverandre, mange er fremmede for hverandre. Men venner får de, det fikk jeg og.Anonymous poster hash: b49de...5cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå