AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #1 Skrevet 10. august 2014 http://www.vg.no/forbruker/helse/norske-par-er-mest-uenige/a/23270070/ En gruppe forskere har studert ektefeller og samboere i 22 europeiske land. Og kom frem til at norske par er på krangletoppen i Europa. Så kanskje det er derfor det er så mange single i dette landet og mange som skiller seg? Nordmenn krangler for mye i parforhold, så det er mange som heller velger å leve som single. Kjenner dere dere igjen? Anonymous poster hash: 3bedb...e90
Gjest Artistina Skrevet 10. august 2014 #2 Skrevet 10. august 2014 http://www.vg.no/forbruker/helse/norske-par-er-mest-uenige/a/23270070/ En gruppe forskere har studert ektefeller og samboere i 22 europeiske land. Og kom frem til at norske par er på krangletoppen i Europa.Så kanskje det er derfor det er så mange single i dette landet og mange som skiller seg? Nordmenn krangler for mye i parforhold, så det er mange som heller velger å leve som single.Kjenner dere dere igjen? Anonymous poster hash: 3bedb...e90 Det er likestillingens pris - ikke akkurat noen sensasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #3 Skrevet 10. august 2014 Ha ha. Ja. Siste forholdet mitt var en eneste stor krangling om ALT. Anonymous poster hash: 4458a...3c0
Gjest Idollet Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 (endret) Det er likestillingens pris - ikke akkurat noen sensasjon. Nei, dette har ingen ting med likestilling å gjøre. Heller med en følelse av å skal ha og ha. Aldri er fornøyd med partneren. Kan aldri gi seg med kyniskheten sin. Følelsen av å være berettiget. I tillegg tror jeg nok at de fleste menn har sett seg lei likestilling kun for kvinner og ikke der menn faller skjevt ut. Det gjør dem nok mye krassere. Endret 10. august 2014 av Idollet 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Jeg har vært sammen med mannen min i 14 år, i starten (de første årene) kranglet vi mye. Så mye at det er utrolig at forholdet holdt. Men det har blitt mindre og mindre, nå krangler vi sjelden. Jeg tror det handler mye om at man skal ha ting på sin måte, å ikke være fornøyd. Om man er litt rundere i kantene så går ting mye bedre. Er noe som heter å velge sine kamper, gjelder ikke bare med barn Anonymous poster hash: 8af20...82e 3
Gjest Artistina Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Nei, dette har ingen ting med likestilling å gjøre. Heller med en følelse av å skal ha og ha. Aldri er fornøyd med partneren. Kan aldri gi seg med kyniskheten sin. Følelsen av å være berettiget. I tillegg tror jeg nok at de fleste menn har sett seg lei likestilling kun for kvinner og ikke der menn faller skjevt ut. Det gjør dem nok mye krassere. Hvis du leser artikkelen så ser du hva det krangles mest om - penger og arbeidsfordeling i hjemmet. Dette er et resultat av at vi i Norge ser på det som en selvfølge at begge parter bidrar likt i et forhold, både når det gjelder inntekt til husholdningen og arbeid i hjemmet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Hvis du leser artikkelen så ser du hva det krangles mest om - penger og arbeidsfordeling i hjemmet. Dette er et resultat av at vi i Norge ser på det som en selvfølge at begge parter bidrar likt i et forhold, både når det gjelder inntekt til husholdningen og arbeid i hjemmet. Nå ødelegger du jo likestillingsfiendtlige menns forestillinger ;-) Anonymous poster hash: 4dd45...259 2
Zevs Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 At nordiske par i høyere grad svarer at de er uenige i spørsmål om husarbeid, økonomi og jobb betyr at de er på krangletoppen? Jeg regner med at VG får stå for den konklusjonen. 3
Gjest Emera Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Nei, dette har ingen ting med likestilling å gjøre. Heller med en følelse av å skal ha og ha. Aldri er fornøyd med partneren. Kan aldri gi seg med kyniskheten sin. Følelsen av å være berettiget. I tillegg tror jeg nok at de fleste menn har sett seg lei likestilling kun for kvinner og ikke der menn faller skjevt ut. Det gjør dem nok mye krassere. Men da mener du likevel at det har med likestilling å gjøre..? Jeg mener ihvertfall bestemt at likestilling er mye av årsaken. Likestilling er ikke bare rettigheter, men ansvar også. Det tror jeg glemmes i dag, både av kvinner og menn. At par er likestilt når det gjelder husarbeid og økonomi har blitt et naturlig og selvfølgelig krav i samlivet. Men ingenting fungerer så lenge alt er krav. Man må gi også. Sørge for balanse. Ta noen middelveier i blant. At nordiske par i høyere grad svarer at de er uenige i spørsmål om husarbeid, økonomi og jobb betyr at de er på krangletoppen? Jeg regner med at VG får stå for den konklusjonen. Å ja, de raser, vet du. Tabloide mediers favorittord.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 http://www.vg.no/forbruker/helse/norske-par-er-mest-uenige/a/23270070/ En gruppe forskere har studert ektefeller og samboere i 22 europeiske land. Og kom frem til at norske par er på krangletoppen i Europa. Så kanskje det er derfor det er så mange single i dette landet og mange som skiller seg? Nordmenn krangler for mye i parforhold, så det er mange som heller velger å leve som single. Kjenner dere dere igjen? Anonymous poster hash: 3bedb...e90 Det er pga. feministene, og dette helvetes levendet i samfunnet vårt, likestilling. Vi blir aldri likestilt, det er det bare å glemme, Norge er dog langt fremme, men Norge er en fjert i den store sammenhengen, selv om våre ministre gjerne vil ha oss på verdenskartet, med tilhørende terror of faenskap, som det betyr. Mannfolk er mannfolk, kvinner er kvinner, de føder barn, de faller ut. Slik er det bare, ingen som fatter dette!!!!! Anonymous poster hash: 4ac0f...bb8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Det er pga. feministene, og dette helvetes levendet i samfunnet vårt, likestilling. Vi blir aldri likestilt, det er det bare å glemme, Norge er dog langt fremme, men Norge er en fjert i den store sammenhengen, selv om våre ministre gjerne vil ha oss på verdenskartet, med tilhørende terror of faenskap, som det betyr. Mannfolk er mannfolk, kvinner er kvinner, de føder barn, de faller ut. Slik er det bare, ingen som fatter dette!!!!! Anonymous poster hash: 4ac0f...bb8 Ikke uten grunn at norske kvinnfolk er i verdens toppen, når det gjelder å være singel. Anonymous poster hash: 4ac0f...bb8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Er det så mye bedre å holde kjeft om slike ting da? Tror dere at kvinner som lever i land hvor det er mindre likestilling bare elsker å holde på med husarbeid? Det tror ikke jeg. Men om de skulle risikere å bli skilt fra mannen sin pga for mye krangling/likestilling, så sitter de igjen med ingenting etterpå, nettopp fordi de ikke jobber. Da tier de heller. Fint for mannfolk, kjedelig for damene. Anonymous poster hash: ed073...ab6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Ja, likestilling kan være en årsak. Med likestilling kommer ansvar, noe vi kvinner har klart og imøtekomme. Men mannfolkene har store problemer med å ta tak i dette ansvaret. Da blir det skjevfordeling og konflikt. Enkelt og greit! Anonymous poster hash: d6c54...14e 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Er selv kvinne, men min teori er at dagens kvinner skal ha alt så innmari perfekt hele tiden. Mannen er som den rasen alltid har vært, og det fikser vi ikke. Vi skal ha et ryddig og perfekt hjem, slik som vi som vi ser på blogger og slik vi tror alle venninnene på sosiale medier har det. Dette mener som regel mannen at er noe tull og nekter å være med på den karusellen Nåtidens kvinner er ekstremt stresset og selvopptatt. Dette gjelder så klart ikke alle, men mange. Anonymous poster hash: 34a35...ade 1
Purple Diamond Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Er selv kvinne, men min teori er at dagens kvinner skal ha alt så innmari perfekt hele tiden. Mannen er som den rasen alltid har vært, og det fikser vi ikke. Vi skal ha et ryddig og perfekt hjem, slik som vi som vi ser på blogger og slik vi tror alle venninnene på sosiale medier har det. Dette mener som regel mannen at er noe tull og nekter å være med på den karusellen Nåtidens kvinner er ekstremt stresset og selvopptatt. Dette gjelder så klart ikke alle, men mange. Anonymous poster hash: 34a35...ade Enig! Jeg reagerer ofte på kvinner som ofte irettesetter mennene sine. Det virker som at damene mener at mennene deres stadig gjør noe galt. Mange som burde bli litt mer avslappa og ikke henge seg opp i alt hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 Nei det gjør vi ikke. Har nesten aldri kranglet de 3 årene vi har vært sammen. Anonymous poster hash: 6d643...ef0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Nei det gjør vi ikke. Har nesten aldri kranglet de 3 årene vi har vært sammen.Anonymous poster hash: 6d643...ef0 Samme her! Men så respekterer jeg hans måte å rydde, vaske og lage mat på samtidig som han respekterer hvordan jeg skrur sammen møbler, kjører bil og pusser opp. Dessuten har vi felles verdier og syn på samlivet og har derfor felles økonomi, enda en ting mindre å krangle om. Har det helt fantastisk Anonymous poster hash: aca86...b48
Gjest Heartbeat Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 Nei, vi krangler ikke vi Er veldig glad for det, for krangling fører bare til uro og angst i kroppen
Gjest SoccerPlayer Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 (endret) Nordmenn må krangle for ALT! Vi krangler vertfall sjeldent/nesten aldri. Endret 10. august 2014 av SoccerPlayer
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #20 Skrevet 10. august 2014 Vært sammen i snart 4 år, aldri kranglet, vært uenige selvfølgelig men aldri kranglet. Anonymous poster hash: 149be...971
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå