Gå til innhold

Vassgraut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette godt? Mener å ha spist det i mine yngre dager og at jeg elsket det, men mel og vann med litt salt kan da ikke bli sånn kjempegodt? Tenkte å prøve og lage med sammalt hvete imorgen. Og hva burde man spise det med?:)

Anonymous poster hash: 0494d...c5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lager av glutenfrie havregryn. Ett toppet fylt 1 dl. Mål litt sukker og fyller på vannkokerkokt vann slik at havregryna er dekt. Lar dette stå ca. 10 min. Og fyller på med omlag 1,5 dl. Melk. Koker opp i micro, og lar det koke på laveste trinn i 5 minutter. Strør på sukker og nam, nam. Syltetøy, frukt osv er godt på.

Anonymous poster hash: d1ce4...b13

Skrevet

Lager av glutenfrie havregryn. Ett toppet fylt 1 dl. Mål litt sukker og fyller på vannkokerkokt vann slik at havregryna er dekt. Lar dette stå ca. 10 min. Og fyller på med omlag 1,5 dl. Melk. Koker opp i micro, og lar det koke på laveste trinn i 5 minutter. Strør på sukker og nam, nam. Syltetøy, frukt osv er godt på.

Anonymous poster hash: d1ce4...b13

Dette er ikke vassgraut.

Skrevet

Vassgraut er byggmel og vann er det ikke?

Skrevet

Vassgraut er grøt laget på mel, vann og litt salt. Alle typer mel kan brukes, bygg, rug, havre, sammalt hvete... Har laget det en del på sykehjem, det viktigste er å vispe hele tiden mens du har i mel slik at det ikke klumper seg. Altså koker man opp vannet først. Viser i mel litt etter litt, kok 5-10 min. Salt røres i til slutt. De eldre på sykehjemmet ville helst ha vanlig melk eller surmelk på, men det er også godt med frukt og bær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...