Gå til innhold

Klump helt innerst på skulderen ved halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva kan dette være? Merket det i kveld og den er ganske stor som en plomme. Gjør ikke vondt når jeg trykker på den men den er litt hard. Er ikke helt sikker men tror ikke den er over noen muskel, ligger ute ved huden. Den var ikke der tidligere i dag. Er det noe å bekymre seg over? Føler meg ikke syk men det føles litt rart i området klumpen er.

Endret av Mrs Smith
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stor som en plomme og var ikke der tidligere i dag?

Anonymous poster hash: 7e002...962
Skrevet (endret)

Stor som en plomme og var ikke der tidligere i dag?

tror ikke den var der i hvert fall. Du kan si som halvdelen av en plomme som stikker ut av huden om du forstår. Endret av Mrs Smith
Gjest constance90
Skrevet

Hvis den kom i dag er det nok bare en muskelknute

Skrevet

Kan jeg prøve å "knuse" den ved å trykke hardt på den? Hvis det er muskelknute forsvinner den vel da.

Skrevet

Lymfeknute kanskje? Har du en betennelse av noe slag?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg prøve å "knuse" den ved å trykke hardt på den? Hvis det er muskelknute forsvinner den vel da.

Nei, det ville ikke jeg ha gjort. Du kan skade deg.

Anonymous poster hash: 89537...c91

Skrevet

Googlet det og vi har visstnok ikke lymfer på skuldrene. Nei har ikke infeksjon. Føler meg frisk, men har stresset veldig siste uken så tenker kanskje det er en muskelknute som Constance90 sier.

AnonymBruker
Skrevet

tror ikke den var der i hvert fall. Du kan si som halvdelen av en plomme som stikker ut av huden om du forstår.

Det er nærliggende å tenke lipom/fettkul, men de bruker ikke å vokse så mye i løpet av en dag. Kan du ha blitt stukket av noe, ser du noe bittsted?

Skrevet

Nei, det ville ikke jeg ha gjort. Du kan skade deg. Anonymous poster hash: 89537...c91

jeg bare tenker at da heles det fortere
Skrevet

Det er nærliggende å tenke lipom/fettkul, men de bruker ikke å vokse så mye i løpet av en dag. Kan du ha blitt stukket av noe, ser du noe bittsted? Anonymous poster hash: 7e002...962

Nei ikke noe stikk eller bitt som jeg kan se.
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke noe stikk eller bitt som jeg kan se.

Da er jeg dessverre grønn. Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over, men ville fått det sjekket av lege om det ikke forsvant etter litt tid.

Skrevet

Da er jeg dessverre grønn. Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over, men ville fått det sjekket av lege om det ikke forsvant etter litt tid. Anonymous poster hash: 7e002...962

ja, tenker å ringe legen om det ikke er borte om en uke eller to. Kan jo muligens være en lipom etter hva jeg ser av bilder på google, men vi får se.
AnonymBruker
Skrevet

ja, tenker å ringe legen om det ikke er borte om en uke eller to. Kan jo muligens være en lipom etter hva jeg ser av bilder på google, men vi får se.

Take care :)

• Liker 1
Skrevet

Noen nevner massering av muskelknuter her (men også at de blir verre av det!!!) http://forum.fitnessbloggen.no/threads/muskelknuter.20789/

Jeg ville ikke tuklet med kroppen min slik. Er det en hoven lymfekjertel, f.eks eller noe annet, har den vel ikke godt av å "knuses" slik som du beskriver.

Har du nylig trent mye/hardt?

La en lege se på og avgjøre hva denne kulen er om det ikke går over, og evt foreskrive beandling om det trengs. Gjør det vondt på kulen?

Skrevet (endret)

Noen nevner massering av muskelknuter her (men også at de blir verre av det!!!) http://forum.fitnessbloggen.no/threads/muskelknuter.20789/Jeg ville ikke tuklet med kroppen min slik. Er det en hoven lymfekjertel, f.eks eller noe annet, har den vel ikke godt av å "knuses" slik som du beskriver.Har du nylig trent mye/hardt?La en lege se på og avgjøre hva denne kulen er om det ikke går over, og evt foreskrive beandling om det trengs. Gjør det vondt på kulen? Anonymous poster hash: 89537...c91

Jeg har nylig begynt i ny jobb som er svært fysisk krevende ja. Gjør ikke vondt. Har brukket kragebenet på samme siden for en del år tilbake så er vel mulig det blir litt feilstilling osv med muskler og sener da benene grodde sammen godt inn på hver benpipe og skulderen er nok litt kortere enn den andre. Tror ikke jeg skal bli å trykke på klumpen nå nei. :) Endret av Mrs Smith
Skrevet

Jeg har nylig begynt i ny jobb som er svært fysisk krevende ja. Gjør ikke vondt. Har brukket kragebenet på samme siden for en del år tilbake så er vel mulig det blir litt feilstilling osv med muskler og sener da benene grodde sammen godt inn på hver benpipe.

Vær litt forsiktig fremover. Jeg vet ikke hva det er, men jeg synes at det er lurt å få en lege eller fysioterapeut til å se på det, for å finne ut hva det er, og å få vite om du evt må unngå overbelastning for en periode for at det ikke evt skal bli verre.

God bedring :hug:

Skrevet

Vær litt forsiktig fremover. Jeg vet ikke hva det er, men jeg synes at det er lurt å få en lege eller fysioterapeut til å se på det, for å finne ut hva det er, og å få vite om du evt må unngå overbelastning for en periode for at det ikke evt skal bli verre.God bedring :hug:Anonymous poster hash: 89537...c91

skal prøve på det, takk takk. :)
Skrevet

skal prøve på det, takk takk. :)

Fant noe her: "pil.gifHvordan oppleves en muskelstrekk?

En muskelstrekk oppleves oftest som en plutselig skarp smerte. Av og til kan man få en følelse som om en gummistrikk ryker inne i muskelen. Om skaden skjer under et løp sitter den som regel overfladisk og omfatter kun få fibre. Verre kan det bli under plutselige kortvarige, kraftige belastninger. Hele eller deler av muskelen kan da bli fullstendig avrevet.

Etter en overfladisk muskelstrekk kan en godt bruke muskelen, men man kjenner da raskt smerter. Ved en avrivning er en ute av stand til å bruke den. Er avrivningen total, vil man som regel både kunne se og føle en defekt, og etterhvert vil en stor hevelse vise seg.

Den overfladiske muskelstrekken er langt vanskeligere å oppdage, men noen ganger kan en kjenne en liten defekt og kanskje en lett hevelse. Evt. kan en merke en lite knute der hvor fiberendene ligger opprullet. Ofte vil man ikke kunne se noe, men er øm ved trykk." http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/fiber.php

Kan det være dette?

Skrevet

Fant noe her: "pil.gifHvordan oppleves en muskelstrekk?En muskelstrekk oppleves oftest som en plutselig skarp smerte. Av og til kan man få en følelse som om en gummistrikk ryker inne i muskelen. Om skaden skjer under et løp sitter den som regel overfladisk og omfatter kun få fibre. Verre kan det bli under plutselige kortvarige, kraftige belastninger. Hele eller deler av muskelen kan da bli fullstendig avrevet.Etter en overfladisk muskelstrekk kan en godt bruke muskelen, men man kjenner da raskt smerter. Ved en avrivning er en ute av stand til å bruke den. Er avrivningen total, vil man som regel både kunne se og føle en defekt, og etterhvert vil en stor hevelse vise seg.Den overfladiske muskelstrekken er langt vanskeligere å oppdage, men noen ganger kan en kjenne en liten defekt og kanskje en lett hevelse. Evt. kan en merke en lite knute der hvor fiberendene ligger opprullet. Ofte vil man ikke kunne se noe, men er øm ved trykk." http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/fiber.phpKan det være dette? Anonymous poster hash: 89537...c91

Nja kanskje men er ikke vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...