AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Min manglende selvtillit og min manns kvinneideal Har vært gift i mange år med en snill og omsorgsfull mann. Vokste opp med en far som ikke var snill. Bare kritikk, aldri et kjærlig ord eller noen oppmuntring. Min første mann likedan. Så alltid på manneblader og sammenlignet meg med de deilige damene. Har derfor aldri hatt selvtillit i forhold til kroppen min. Som ung var jeg slank med former, men ikke tynn. La på meg en del etter hvert men har klart og slanket meg og begynte å føle meg litt bedre. Min mann har aldri sagt noe om kroppen min, verken positivt eller negativt. Heller ikke etter at jeg gikk ned 27 kilo. Har vel i alle år trodd han likte damer med litt former. Min fettprosent ligger på 25. Ganske nylig plumpet han ut med at han synes langrennsjentene har fine kropper å se på. Ble litt satt ut fordi han aldri har sagt noe fint om min kropp. Selv ikke da jeg var normalt slank. Leste at flere av disse idrettsjentene har en fettprosent på 10-15. Selv er han ikke høy og har en fettprosent på nesten 30, ganske stor mage og har aldri vært veltrent. Han vet at jeg ikke er kroppsfiksert når det gjelder menn og jeg har ikke sagt noe som kan såre han. At han fortalte meg at han synes så tynne kropper er fine å se på såret meg veldig. Jeg får komplimenter av andre for mitt utseende men jeg ønsker å være spesiell for min mann. Hvordan forstå menn??? Anonymous poster hash: 90aa4...c18
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Begynn å kommentere de lekre kroppene til de mannelige svømmerne? 12
Gjest Whitestripes Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Jeg synes du er oversensitiv og analyserer dette for mye, og det henger nok sammen med din dårlige selvtillit. At mannen din synes langrennsjenter er fine å se på, betyr ikke at han ikke synes du er fin. Er han kjærlig med deg? Har dere et bra sexliv? Jeg kan synes at menn med helt motsatt kropp enn en eventuell kjæreste er fin, men det betyr ikke at jeg ikke liker kroppen til den jeg er sammen med. En kan jo like å se på en ting, men tenne på noe annet. 13
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #4 Skrevet 10. august 2014 Jeg syns mange menn har fine kropper, og hvis man ser på kun det har de nok finere kropper enn min mann. Dette går begge veier. Men så er det nå en gang sånn at det er ei hel pakke jeg er ute etter; respektfull, snill med barna, god venn, kjemi osv osv. Skulle jeg valgt en mann utelukkende på utseende ville det kanskje ikke vært mannen jeg er gift med idag, men siden jeg er ute etter pakka er han helt perfekt!!! Har du fortalt han at du ønsker at han skal fortelle deg at du er flott? Han vet vel alt du har vært gjennom og som du har slitt med, så kanskje det med å ikke kommentere deg er hans måte å respektere deg på??Anonymous poster hash: 00ad7...3bd 1
Gjest Lille-pus Skrevet 10. august 2014 #5 Skrevet 10. august 2014 Kan det tenkes du er ekstra hårsår og nærtagende fordi du mangler selvfølelse knyttet til din egen kropp? Langrennsjentene lever i praksis av det kroppene deres er i stand til å prestere, så å sammenlike seg med dem er nesten dødfødt for alle som ikke er idrettsutøvere innen samme sport. Det er ikke slik at alt man objektivt kan se er 'fint' er noe man umiddelbart bruker til å definere det man selv 'har' som 'mindreverdig'. Du har vært superdyktig som nå har en kropp du er mye mer fornøyd med. Og ofte kommer en bedret selvfølelse med det å være fornøyd med seg selv. Jeg heller til å mene Whitestripes og AB over mitt innlegg er inne på noe, spesielt når du forteller om din far og din første ektemann... Er det opplevelsen av å oppleve deg selv som fysisk flott ved at din mann forteller det med ord du føler du mangler? Hvis det er det så synes jeg du burde fortelle ham at det er det du savner, ikke å anklage ham for at han 'liker langrennsjentene bedre enn deg'. - og så tror jeg det kanskje kunne være lurt å finne noen måter å øke din egen selvfølelse på, og å få det gamle grumset som din fars og din første ektemanns oppførsel har generert, ut av systemet. 2
inlovewith Skrevet 10. august 2014 #6 Skrevet 10. august 2014 Min er erfaring er at menn flest er dårlige til å gi komplimenter, men det betyr ikke at de nødvendigvis er misfornøyde. Jeg tror rett og slett de ikke tenker på at oss usikre damer trenger bekreftelse på at vi er bra nok!
Zevs Skrevet 10. august 2014 #7 Skrevet 10. august 2014 Min mann har aldri sagt noe om kroppen min, verken positivt eller negativt. --- Han vet at jeg ikke er kroppsfiksert når det gjelder menn og jeg har ikke sagt noe som kan såre han. Men har du sagt noe positivt om kroppen hans da? 3
Gjest Chloe87 Skrevet 10. august 2014 #8 Skrevet 10. august 2014 Jeg er kanskje sær, men det å kommentere andre slik foran kjæresten/ektefelle er for meg uhørt. Det kunne aldri falt meg inn og si noe slikt til kjæresten, får vondt bare av tanken. Kan du ikke bare si det rett ut til han at du syntes det er trist å aldri få komplimenter?
Gorgonzola Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 (endret) Han har begått en av de største tabbene en mann kan begå - i et forhold. Regel #1: Kommentér A-L-D-R-I andre kvinners kropper eller utseende foran din egen kvinne!!!! Hvilken amatør! PS! Det betyr definitivt IKKE at langrennsjentene er hans idealkvinner. Surpris surprise, menn legger noe mer enn "kropp" i begrepet kvinneideal. Endret 10. august 2014 av Gorgonzola 2
Anglofil Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 (endret) Han har begått en av de største tabbene en mann kan begå - i et forhold. Regel #1: Kommentér A-L-D-R-I andre kvinners kropper eller utseende foran din egen kvinne!!!! Hvilken amatør! PS! Det betyr definitivt IKKE at langrennsjentene er hans idealkvinner. Surpris surprise, menn legger noe mer enn "kropp" i begrepet kvinneideal. Jeg kan være enig i dette, men han kommenterer jo aldri hennes kropp. Jeg mener det er litt rart, altså, det er jo normalt å gi komplimenter for det man liker ved sin partner? Jeg tenker da ikke på komplimenter hele tiden, men innimellom. Jeg hadde også begynt å lure hvis min samboer aldri gav meg noen som helst komplimenter for min kropp, men valgte heller å gi dem til en eller annen jente, uavhengig av utseende. Dette handler nok også om at ts ikke føler seg sett, man vil jo gjerne at de man er sammen med synes man er fin. Nei, kanskje man ikke er verdens vakreste, men jeg synes allikevel det er stas å høre at samboer synes jeg har en fantastisk rumpe. Og det kan godt henne at mannen til samboer synes hun er flott og fin, problemet er at han ikke viser det. Ts: du må snakke med ham. Og også fortelle deg hvordan du føler deg. Jeg forstår deg forøvrig godt, det høres fryktelig vondt ut å oppleve dette. Mvh Yonne Endret 10. august 2014 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #11 Skrevet 10. august 2014 Jeg synes du er oversensitiv og analyserer dette for mye, og det henger nok sammen med din dårlige selvtillit. At mannen din synes langrennsjenter er fine å se på, betyr ikke at han ikke synes du er fin. Er han kjærlig med deg? Har dere et bra sexliv? Jeg kan synes at menn med helt motsatt kropp enn en eventuell kjæreste er fin, men det betyr ikke at jeg ikke liker kroppen til den jeg er sammen med. En kan jo like å se på en ting, men tenne på noe annet. Men har du sagt noe positivt om kroppen hans da? Ja, jeg har alltid lagt vetk på det som er positivt. Forteller ham både at han er snill, kjekk, sjarmerende og at han har en nydelig rumpe. Og snakker aldri om andre menn. Det er ikke problematisk at man liker andres kropper men at man ikke sier noe posiitvt til meg. Da synes jeg det er bedre å holde kjeft om andre. I et forhold bør man oppmuntre hverandre. Anonymous poster hash: 90aa4...c18
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #12 Skrevet 10. august 2014 Kan det tenkes du er ekstra hårsår og nærtagende fordi du mangler selvfølelse knyttet til din egen kropp? Langrennsjentene lever i praksis av det kroppene deres er i stand til å prestere, så å sammenlike seg med dem er nesten dødfødt for alle som ikke er idrettsutøvere innen samme sport. Det er ikke slik at alt man objektivt kan se er 'fint' er noe man umiddelbart bruker til å definere det man selv 'har' som 'mindreverdig'. Du har vært superdyktig som nå har en kropp du er mye mer fornøyd med. Og ofte kommer en bedret selvfølelse med det å være fornøyd med seg selv. Jeg heller til å mene Whitestripes og AB over mitt innlegg er inne på noe, spesielt når du forteller om din far og din første ektemann... Er det opplevelsen av å oppleve deg selv som fysisk flott ved at din mann forteller det med ord du føler du mangler? Hvis det er det så synes jeg du burde fortelle ham at det er det du savner, ikke å anklage ham for at han 'liker langrennsjentene bedre enn deg'. - og så tror jeg det kanskje kunne være lurt å finne noen måter å øke din egen selvfølelse på, og å få det gamle grumset som din fars og din første ektemanns oppførsel har generert, ut av systemet. For det første, jeg har prøvd flere metoder for å øke selvfølelsen. NLP, hypnose, terapi osv. Men dessverre uten å føle meg bedre. Min mann har ikke så lett for å snakke om hverken følelser eller gi komplimenter. Det er klart jeg har forklart mange ganger at jeg setter pris på komplimenter og ønske om at han ble flinkere. Det har han ikke blitt, men istedet snakket han da om de andre han synes var fine å se på. Litt av en hjelp å få når man i et forhold bør oppmuntre hverandre så godt som mulig. Spesielt når man vet hva jeg har slitt med i fortiden. Anonymous poster hash: 90aa4...c18
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Min er erfaring er at menn flest er dårlige til å gi komplimenter, men det betyr ikke at de nødvendigvis er misfornøyde. Jeg tror rett og slett de ikke tenker på at oss usikre damer trenger bekreftelse på at vi er bra nok! Du har rett. Men når man kommuniserer i et forhold og jeg spør om det er noe han ønsker skal forandres, noe han savner. Og jeg forteller hvorfor komplimenter er så viktig for meg så burde han klare det. Anonymous poster hash: 90aa4...c18
Zevs Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Det er ikke problematisk at man liker andres kropper men at man ikke sier noe posiitvt til meg. Da synes jeg det er bedre å holde kjeft om andre. I et forhold bør man oppmuntre hverandre. Absolutt!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Jeg er kanskje sær, men det å kommentere andre slik foran kjæresten/ektefelle er for meg uhørt. Det kunne aldri falt meg inn og si noe slikt til kjæresten, får vondt bare av tanken. Kan du ikke bare si det rett ut til han at du syntes det er trist å aldri få komplimenter? Enig, jeg synes man ikke trenger å kommentere andre i det hele tatt. Men om han hadde i løpet av årene sagt noe pent om min kropp hadde det ikke vært så sårt. Noen mannlige venner med store ponduser sitter av og til å komenterer store dager som stygt. Et par av de har damer som ser slanke og fine ut, men de blir ikke sett. Lurer av og til på om menn glemmer å se seg selv i speilet, helfigur i profil. Klart at vi jenter er mer kritiske til oss selv men oppmuntring og gode ord koster ikke mye. Anonymous poster hash: 90aa4...c18
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 For det første, jeg har prøvd flere metoder for å øke selvfølelsen. NLP, hypnose, terapi osv. Men dessverre uten å føle meg bedre. Anonymous poster hash: 90aa4...c18 Du bedrer ikke selvtilliten permanent med hypnose. Det er en uvtiklingsprosess der du legger hele din fortid bak deg. Hva vi tenker om oss selv og hvor trygge vi er på oss selv og egen kropp er et produkt av mange ting, og det er ikke noe "quick fix" for det. Du jobber med deg selv, presser egne grenser, tar vare på deg selv og setter mål du når. Selvtillit smitter gjerne over fra ett område til et annet. Enten man har prestert karrieremessig, fått nye venner, tatt opp et nytt språk eller prestert på et annet område vil det som regel gi et "boost" for hva du tenker om deg selv. Jeg forstår din frustrasjon rundt din mann men samtidig virker det som du har noen komplekser og usikkerhet som vil gi problemer så og si uansett hvem du er sammen med. Du kan si at du gjerne ville hatt fler komplimenter, men like fullt ved du jo når de evt. kommer at de er et resultat av ditt mas og ikke kommer fra genuint hold. Du er også mindre i stand til å tro på ham fordi du ikke tror på dem selv. Anonymous poster hash: 1a2b1...aa6 1
Gjest lillelarve Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Greit å synes at andre kvinner har fine kropper, men hvorfor si det til kona/kjæresten? Altså, hva er meningen ved å si det? Jeg synes andre menn er kjekke og har fine kropper, men jeg sier det jo ikke til samboeren min...
Gjest Sala21 Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 Kanskje han ikke sier noe fordi han ikke vil du skal tro at han ikke likte deg så godt før ? Men uansett er ikke dette noen unnskyldning, du bør fortelle ham hvordan du føler, at du ønsker deg et kompliment i ny og ne. Jeg og kjæresten har det sånn at vi godt kan vi det hvis vi ser en film og det er noen som er ekstra pene, men det er mellom oss, og når det ikke er greit for deg å ha det sånn, så er det viktig å si fra på en pen måte slik at han skjønner det. Det å overtale seg selv til å si noe er ikke bare enkelt, det vet jeg, men når du har gjort det kan det hende du oppdager at han slett ikke hadde ment noe med det Vi er ikke tankelesere, så snakk litt med ham du.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 Jeg syns mange menn har fine kropper, og hvis man ser på kun det har de nok finere kropper enn min mann. Dette går begge veier. Men så er det nå en gang sånn at det er ei hel pakke jeg er ute etter; respektfull, snill med barna, god venn, kjemi osv osv. Skulle jeg valgt en mann utelukkende på utseende ville det kanskje ikke vært mannen jeg er gift med idag, men siden jeg er ute etter pakka er han helt perfekt!!! Har du fortalt han at du ønsker at han skal fortelle deg at du er flott? Han vet vel alt du har vært gjennom og som du har slitt med, så kanskje det med å ikke kommentere deg er hans måte å respektere deg på??Anonymous poster hash: 00ad7...3bd Ja, jeg har fortalt ham om hvordan jeg føler det. Er åpen av natur. Sa ikke noe de første årene, men etter hvert ble det et savn. Spesielt etter at han vet hva jeg har slitt med. Det er jo flott at han ikke sa noe negativt de årene jeg veide mye mer, men ønsker så sårt noen koselige kommentarer en sjelden. Kanskje ett merkelig sammenlignigsgrunnlag, men om jeg hadde tatt til meg en hund fra et omplasseringshjem jeg visste hadde hatt det vondt ville jeg gitt den hunden ekstra trygghet og kjærlighet. Anonymous poster hash: 90aa4...c18
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #20 Skrevet 10. august 2014 Han har begått en av de største tabbene en mann kan begå - i et forhold. Regel #1: Kommentér A-L-D-R-I andre kvinners kropper eller utseende foran din egen kvinne!!!! Hvilken amatør! PS! Det betyr definitivt IKKE at langrennsjentene er hans idealkvinner. Surpris surprise, menn legger noe mer enn "kropp" i begrepet kvinneideal. Takk , det gjorde godt at en mann har sånn forståelse for dette. Selvfølgelig var det kroppsideal jeg skulle skrevet. Anonymous poster hash: 90aa4...c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå