Gå til innhold

Pusse tenner på kattene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er redd for at mine to katter skal få tannråte og lignende. Har hatt mange hunder tidligere som vi har pusset tennene på gjevnlig 2-3 ganger i uken, men det er første gang vi har hatt katt, så vet ikke om det er vanlig å pusse kattenes tenner?

Anonymous poster hash: 7e728...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har pusset tennene på min katt i en periode, men det er nok ikke alle katter som aksepterer det. Bruker vanlig barnetannbørste og hundetannkrem, den har en god smak.

Men så oppdaget jeg Royal Canin Dental for, og etter at hun gikk over til det har hun knapt nok hatt tannstein.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei takk for svar. Den ene katten (jenta på 6 måneder) går nok ikke med på det og kommer nok bare til å klore. Den andre katten gjør heldigvis som han får beskjed om, alltid! (Gutten på 1 år).

Gjest Anubiel
Skrevet

Prøv å gi kattene Bucacat, det skal virke forebyggende. Kattene mine elsker smaken.

Skrevet

Det finnes et pulver man kan drysse på maten til katten før den spiser, men vet ikke hva det heter.

Anonymous poster hash: accad...587
Skrevet

Bucacat, får man kjøpt det på dyrebutikk?

Skrevet

Så lenge du ikke gir katten vårfòr hele tiden og den har godt tørrfòr så vil ikke tannstein være et problem. Så klart er det noen katter som får tannstein uansett, derfor er det viktig med årlig helsesjekk hos veterinær for å avdekke evt problemer

Anonymous poster hash: 1c06b...f7c
Skrevet (endret)

Det finnes et pulver man kan drysse på maten til katten før den spiser, men vet ikke hva det heter.

Anonymous poster hash: accad...587

Plaque off :-) Verdt å prøve, bruker det hver dag.

Endret av Huml@
Gjest Anubiel
Skrevet

Bucacat, får man kjøpt det på dyrebutikk?Anonymous poster hash: 7e728...741

Ja, men ikke i alle har jeg erfart. Noen apotek har det igså. Ellers så selger mange veterinærer det.

Skrevet

Pusset tenner, klippet klør og badet katten min.

Han var en veldig grei katt, så det var ikke noe problem å gjøre det.

Pusset tenner ca. annen hver dag, klippet klør hver 14, og badet alt for ofte siden han slet med løs mage.

Det var ikke morro på en katt med lang pels. Heldigvis ga det seg da han ble 6mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...