Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bror som er 42 år spiser alltid middag hjemme hos vår felles mor, han sier det er så dyrt med mat og klager over han aldri har penger, noe som gjør at han får stukket til seg penger dann og vann, han kommer aldri med noe mat brus melk etc men bruker pengene sine å kjøpe lego og filmer, han har fast ,godt betalt jobb og har ingenting å betale på i forhold til meg som har mann og 3 barn i barnehage og skole, har prøvd og konfrontert min mor med dette, men hun sier om hu lager mat til ham så vet hun hva han spiser osv, den dagen min mor ikke er mer kommer han til å gå på middag til meg å min søster, å vi har nok med å fore våre egne barn med mat og penger, rådløs ? What to do ?

Anonymous poster hash: c14f2...319

Videoannonse
Annonse
Gjest Malanthor
Skrevet

Uhm. Snakk med han om det?

Når man har et problem konfronterer man problemobjektet og i ditt tilfelle er det din bror.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor føler din mor at hun må vite hva har spiser? Er han litt svakere stilt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uhm. Snakk med han om det?

Når man har et problem konfronterer man problemobjektet og i ditt tilfelle er det din bror.

Gjest lurven
Skrevet

Er han kanskje litt mentalt tilbakestående?

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd, han bare ler det bort og sier vi har 2 inntekter osv nytter ikke diskutere, da bare går han

Gjest Malanthor
Skrevet

Har prøvd, han bare ler det bort og sier vi har 2 inntekter osv nytter ikke diskutere, da bare går han

Tror du må eskalere det hele et par hakk så han forstår alvoret.

Og ikke ta sorgene på forskudd, han kan da umulig klare og spise middag hos dere om han ikke er ønsket. :fnise:

Skrevet

Høres ut som du anklager han? Eller er du bekymret for han?

Du har mann og barn og egen familie. Han er alene. Håper du unner han det beste. Men tror det beste for han er at han står litt på egne ben, men synes godt han kan spise hos sine foreldre oftere enn deg siden han er alene. Sikkert fint for både dine foreldre og han.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men kan han ikke få spise hos moren da? Det er sikkert hyggelig for de begge.

Anonymous poster hash: 0a094...f7c
  • Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Kan det tenkes at han har noen utgifter som du ikke vet om?

Skrevet

Hahahahahahaha.... snakker om en gjerrig familie. Han spiser sammen med mamma, fordi han har dårlig råd, og fordi han er alene - du er redd for at det økte matbudsjettet til din mor skal gå utover arven din - seriøst???

Fy faen får en smålig drittkjerring du er altså. Herregud. Jeg blir rett og slett oppgitt over at sånne som deg får mann og barn. Tydelig at vi menn gir f i personlighet.

Gjest New_Girl
Skrevet

Må du gjøre noe da? Hvis det er greit for moren din, så ser jeg ikke hvorfor du skal blande deg? Dersom han kommer for å spise hos dere, så kan du vel bare si nei?

AnonymBruker
Skrevet

For å være helt ærlig..ser jeg ikke problemet.. Har din mor klaget? Så lenge hun ikke klager eller har noe imot det, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal begynne å blande deg inn.

Synes det er ekstremt hvor gjerrige enkelte kan være.. Jeg kan fint stikke innom hos mine søsken ved middagstider, uten å si ifra og blir alltid tilbudt mat og omvendt.. Ingen av oss tenker slik du gjør.. Vi kan også spise hos foreldrene våre flere ganger i uken, enkelte uker og vi alle er voksne( 5 søsken). Foreldrene mine synes det er veldig hyggelig, og det samme gjør vi, og nei, vi spiser ikke i fellesskap for å spare penger.

Anonymous poster hash: b68ff...e5e
Skrevet

Jeg hadde først og fremst tenkt at det sikkert er koselig for mor med selskap og noen å lage mat til. :) Om moren din synes at det er OK å spandere på han, så synes jeg det er smålig av andre søsken å protestere.

Skrevet

Jeg leser han bruker pengene på lego og filmer... hallooo er det liksom normalt å bruke penger som 42 år gammel på lego, jeg har også en bror som er slik, og min sønn på 7 har sett samlingen og snakker til oss om hva nytt onkel har kjøpt og er kjempe misunnelig for onkel har jo alt av det nyeste i lego

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...