Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik at skal jeg få gjort noe i hjemmet så må jeg gjøre alt selv, dvs sette opp terrasse, bygge på hus, garasje etc spør jeg bror far svigerfar svoger om de kan hjelpe er svaret alltid det samme har ikke tid, dårlig i dag osv alle er oppegående men synes det er kjekkere å gå på kafé hver dag, sitte foran tv/ datamaskin, men med en gang det er mat på bordet hos oss så kommer de springene, eks vis vi kjørte flytte lass å skulle begynne kl 09 da vi var ferdige 12 kom min svoger dinglende, for jeg hadde jo kjøpt pizza, han satte seg i en stol spiste og gikk uten å løfte så mye så en finger, kan ikke nekte ham å spise heller da, jeg syter med å spør de få kompisene jeg har for de har nok og gjøre og har familie som virkelig stiller opp når det virkelig trengs, er det flere som har det slik ?

Anonymous poster hash: f5080...56c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er store variasjoner innad i familier når det kommer til om man hjelper andre i sin "storfamilie" eller ei. Det er ikke sikkert de mener noe vondt ved det. Kan hende at de føler de har nok med seg og sitt..

Anonymous poster hash: 83ce6...d36
Skrevet

Om noen kommer snokende når det er matpause, så sier du bare at "maten er til arbeidsfolket, og siden du ikke jobber her, så spiser du ikke her".

Ikke regn med at folk kommer løpende for å gjøre gratisarbeid hos deg!

Hva gjør dere for dem?

Men selvsagt skal du ikke fore de som ikke stiller opp heller.

Og ta godt vare på de som faktisk stiller på dugnader!

Vi forventer aldri at svigerfar skal snekre gratis hos oss! Om han snekrer, så skriver han timer, og vi betaler.

På samme måte som vi får betalt om vi jobber for dem.

Mye greiere sånn.

Skrevet

Og jeg som trodde det var normalt å hjelpe hverandre.

Skrevet

Og jeg som trodde det var normalt å hjelpe hverandre.

Å hjelpe hverandre å flytte er en ting, men ting som ts nevner, som å sette opp terrasse, bygge på huset og å sette opp garasje osv er ikke normalt å forvente hjelp til. Det er ikke sånt man gjør på en dag akkurat. Hadde min søster spurt min mann (hennes svoger) om hjelp til å sette opp garasje hadde jeg blitt dritsur. Og det ville ikke falt meg inn å spørre min far om det heller. At man kan komme en ettermiddag/dag i helgen, dersom det passer, og hjelpe til litt, er ok, men ikke å forvente hjelp til å sette opp en hel garasje, terrasse eller påbygg på huset. Det kan man jo fort holde på med i ukesvis før en blir ferdig. Da får man heller betale det det koster for å få profesjonelle til å sette det opp, eller vurdere behovet opp mot den arbeidsmengden man må legge ned for å gjøre det alene.

Til ts: du har ikke noe med hva de ønsker å tilbringe tiden sin med. Om de ønsker å sitte på pc eller kafe, så har de all rett til det, uten at du skal mene noenting om det. Du kan selvfølgelig nekte å servere dem mat, faktisk trenger du ikke å si noe om mat til dem i det hele tatt. De klarer nok å fikse seg mat selv, når de trenger det.

Gjest Gjest_mann1979
Skrevet

Men når du har hjelpet til å skiftet på kledning, vinduer, malt, skiftet varmtvannsbereder, blandebatterier etc slike ting har jeg gjort for mine, men hjelp igjen får jeg ikke, allikevel ringer de alltid til meg å jeg har vondt for og si nei, å jeg er dumsnill å går i samme fella gang på gang ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...