Gå til innhold

Om å kappdrikke brus (eller: "lure foreldre")

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var Hr. Sau og jeg ute og feiret bryllupsdagen vår med de 2 av ungene våre som ikke er bortreist.

På bordet ved siden av satt et ungt par med tre små unger (hans+hennes fra tidligere forhold, tydeligvis). Ungene stappet seg med pizza, og greide ikke drikke opp brusen sin. Faren var ganske "kul", litt sånn harry-macho-mann. Så han satte i gang drikkekonkurranse, og fortalte med høy og klar stemme hvor mye brusen hadde kostet og at den var veldig dyr og måtte drikkes opp! Han satte i gang og fyrte opp ungene, og heiet på dem og fortalte hvem som hadde mest igjen, og hvem som snart hadde drukket opp alt... Ungene drakk det de var gode for, selvfølgelig. Ingen ville tape.

"Den som spyr først har vunnet!" hvisket jeg til familien min. Og 5 minutter senere sto selvfølgelig minsten der og spydde så det plasket utover golvet. Det var fryktelig apetittelig! Jeg var glad jeg hadde spist opp!!! Og moren smilte unnskyldende idet hun stappet 15 servietter oppi spyklatten. Jeg kjente jeg ikke greide å smile fullt så overbevisende tilbake, men hadde mer lyst til å rope "HVA VAR DET JEG SA!!!" eller noe sånt...

Så den dyre brusen ble enda dyrere, ettersom gutten kvittet seg både med den og all pizzaen han hadde stappet i seg...

Og moralen blir? :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... alltid hyggelig å spise ute???

Skrevet
Og moralen blir? :wink:

.....å grille på verandaen i stedet for å gå på restaurant....................

Stakkars unge. Det var vel faren som burde tørket opp......

Skrevet

Begge de konklusjonene duger for meg... :ler:

Ja, det er sant og visst, det var den idioten av en far som burde tørket opp. Der satt dama hans og smilte usikkert og visste ikke hvor hun skulle gjøre av seg... Og det var selvfølgelig hun som tok ungen med seg på toalettet og vasket ham. Faren satt og ventet, og lot henne tørke opp resten da hun kom tilbake. Kronidiot!!! :evil:

Jeg hadde så lyst til å si noe, og hadde han sett på meg og sagt noe, tror jeg ikke jeg hadde greid å tie stille! Av og til irriterer det meg at jeg ikke er litt frekkere enn jeg er!

Skrevet
Av og til irriterer det meg at jeg ikke er litt frekkere enn jeg er!

Det er bare å jobbe med saken, kjære venn..... :sjarmor:

Skrevet

Jeg skal prøve så godt jeg kan å forbedre meg! :ler: Det var som om jeg nesten satt og håpet han skulle se på meg, så jeg fikk gitt uttrykk for min grenseløse beundring. :sjarmor:

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Hva slags far er det som gjør noe slik med barna?

Forstår godt at du ønsket å si noe.

Skrevet

Takk, litt forståelse gjør underverker, Trulselinemor! :ler:

Skrevet

For en idiotisk ting å gjøre som far :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

ja, det er forferdelig dyrt å kjøpe brus ute når en skal spise pizza! :hoho::hoho:

kansje servere isvann neste gang de skal ute?

Skrevet

Sanslöst beteende.

Så vad är moralen i historien?

? Att man inte ska servera barn läsk/brus

? Att man inte behöver köpa så mycket

? Att man inte ska tvinga i barn varken mat eller dryck

Jag tror tyvärr att barnen hade tvingats att tävla om att dricka upp även om det var hemma, för man kan ju inte hälla ut dyr läsk.

Stackars barn, hoppas de inte får problem med sin relation till mat. Förutsättningarna för spiseförstyrelser är dessvärre höga med en sådan pappa.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Etter å ha svart på innlegget, så kom jeg på at jeg har sett det samme selv. Men det var på en kafe. Gutten skulle absolutt ha et glass til med brus og en kjempe is. Da hadde han nettopp spist middag. Faren så nei og gutten ga seg ikke. Til slutt ga faren etter bare for å få slutt på maset. De gikk ikke langt tid før stolene og bordet var fullt med spy. Faren tok tak i armen på guttene og forsvant ut.

Her var det de ansatte som måtte rydde opp etter gutten. Så aldri de igjen.

Skrevet

Bærre lækkert!!! :kvalm:

Det viser jo at det er vi voksne som må ta ansvaret, små barn greier ikke alltid å vurdere hvor mye de klarer å spise opp! Og man skal aldri tvinge mat i et barn som er mett i utgangspunktet! Et dårlig forhold til mat blir det eneste resultatet. Og evt. opprydningsarbeider etterpå.

Nei, jeg kjenner fortsatt at jeg blir forbannet når jeg tenker på den machofaren på restauranten! Og på hun som måtte tørke opp etter hans kappdrikke-konkurranse. Det var liksom ikke spørsmål om hvem som skulle ta den jobben! :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...