Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen har bodd sammen i snart fem år nå. Jeg har det siste året gått rundt og håpet på at han skulle gå ned på kne, men nå har det kommet frem at han ikke "tror på ekteskap". For hva er vitsen med å gifte seg når halvparten skiller seg uansett sier han... Jeg har alltid hatt inntrykk av at vi kom til å gifte oss en gang, for han har ikke sagt noe som skulle tilsi noe annet tidligere. Jeg har løst nevnt ting rundt mitt "drømmebrylupp" et par ganger, og da har han aldri sagt at han ikke vil..

Jeg klarte selvfølgelig å starte en krangel over dette, for jeg ville vite hvorfor han ikke ville gifte seg. Om det bare var meg som var feil eller hva det var. Fikk tilbake "fordi jeg har ikke lyst til å gifte meg med deg!!! Okey???"

Nå er jeg bare så utrolig skuffet og lei meg. For meg er det liksom riktig å gifte seg hvis man ønsker å dele resten av livet sammen. Det er et løfte om troskap som betyr mye for meg. Men så spørs det om han faktisk har lyst til å være med meg resten av livet sitt da... På toppen av det hele venter vi barn sammen. Og jeg vet ikke om jeg orker å være sammen med en som ikke deler mine verdier. Kan jo virke som han ikke er så interessert i å være med meg for alltid? Og hvis jeg bare er "miss right now", hva er vitsen da?

Anonymous poster hash: 9e212...925

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Om han ikke planla en fremtid sammen med deg, hvorfor fikk han barn med deg da? Hva er mer forpliktende enn det?

• Liker 2
Skrevet

Så han skal kun ta hensyn tilat du vil gifte deg men du skal ikke ta hensyn tilat han ikke vil gifte seg?

Han har et annet syn på det enn deg. Den må du bare svelge dessverre.

Et forhold handler om to personer og ikke en ring på fingeren og papirer med signatur

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Det at han sier rett ut at han ikke vil gifte seg med deg er jo ikke helt bra, men sa han det med trykket på 'deg', altså som i ikke med DEG eller var det mer med trykk på å ikke ville gifte seg som i å ikke ville det med noen?

Jeg vil heller ikke gifte meg, men det har ingenting med partneren min å gjøre. Jeg er bare ikke typen som er opptatt av giftermål. Kanskje han er likedan?

Anonymous poster hash: 87ad5...044
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden kartla dere ikke ønskene for fremtiden for lenge siden? Og i hvert fall før du har blitt gravid.

Argumentet hans angående skilsmisser er uansett ikke gyldig, da statistikken er betydelig mer bedrøvelig for samboere også for de med barn. Skal han sikre seg mot brudd må han leve som singel.

Anonymous poster hash: 4f8f9...b28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Det at han sier rett ut at han ikke vil gifte seg med deg er jo ikke helt bra, men sa han det med trykket på 'deg', altså som i ikke med DEG eller var det mer med trykk på å ikke ville gifte seg som i å ikke ville det med noen?

Dette.

Var graviditeten planlagt?

Anonymous poster hash: 96e9f...ae7

AnonymBruker
Skrevet

Men å få barn uten å være gift er greit? Skjønner meg ikke på moralen til folk i dag, Enhver menn med respekt for hun som skal bli mor til deres barn har vett til å sette en ring på fingeren før han gjør henne gravid! Det har Patti Stanger sagt!

Anonymous poster hash: 93182...7a6
AnonymBruker
Skrevet

Men å få barn uten å være gift er greit? Skjønner meg ikke på moralen til folk i dag, Enhver menn med respekt for hun som skal bli mor til deres barn har vett til å sette en ring på fingeren før han gjør henne gravid! Det har Patti Stanger sagt!

Husk nå på at denne uttalelsen er mtp den amerikanske kulturen, hvor giftermålet står mye sterkere som institusjon enn i Norge. Her har samboerskap vært vanlig i flere tiår og ekteskap er ikke normen på samme måte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Husk nå på at denne uttalelsen er mtp den amerikanske kulturen, hvor giftermålet står mye sterkere som institusjon enn i Norge. Her har samboerskap vært vanlig i flere tiår og ekteskap er ikke normen på samme måte.

Men skal man ha barn er det mer fornuftig å gifte seg. Denne mannen er utrolig ego.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men skal man ha barn er det mer fornuftig å gifte seg. Denne mannen er utrolig ego.

Å gifte seg er i bunn og grunn å inngå en juridisk forpliktelse. Man kan inngå samboeravtaler som dekker det som trengs å dekkes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det at det etterhvert er blitt normen betyr ikke at det er en god ide. Det er en negativ utvikling.

Langt flere barn vokser opp i splittede hjem i disse dager, og hva enn ens syn på ekteskap er så ryker det sjeldnere enn samboerskap - det krever mer investering og gir derfor en bedre ramme rundt familie.

AnonymBruker
Skrevet

For noe vås. Eneste grunnen til at folk gifter seg er damer tror på en helt spesiell dag, som aldri blir den dagen de håper på. Uansett så er det jo så mange damer som skiller seg. Finner sjeldent noe mer ustabile parforhold enn de man finner i Norge. Det finnes så mange vinglebøtter i dette landet, at man ikke skulle tro det.

Det beste er nok å la være å gifte seg, og skulle det gå galt, så er det jo ikke så stor krise. Da gir du minimalt i fra deg til den du giftet deg med uansett.

Anonymous poster hash: dcfd9...5a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vurderer å flytte fra faren til ditt barn pga du ikke får det som du vil? Skjerp deg!

Anonymous poster hash: d2702...b59
  • Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Så lenge han er forpliktet til deg og barnet så ser jeg ikke helt det store problemet. Det er selvsagt viktig at dere skriver samboerkontrakt og om han virkelig elsker deg så sørger han for at rette papirer signeres så dere arver hverandre ved dødsfall etc så den av dere som er igjen og barnet er sikret. Da har dere alle fordelene ved å være gift uten at dere må gifte dere om han ikke tror på ekteskap.

Men synes det er merkelig at dette ikke er noe som har kommet frem tidligere når dere har vært sammen så lenge. Det er noe jeg ville hatt avklart for lenge siden og iallefall før et barn kommer inn i bildet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at det etterhvert er blitt normen betyr ikke at det er en god ide. Det er en negativ utvikling.

Langt flere barn vokser opp i splittede hjem i disse dager, og hva enn ens syn på ekteskap er så ryker det sjeldnere enn samboerskap - det krever mer investering og gir derfor en bedre ramme rundt familie.

Jeg kjenner ufattelig mange som opplevde at foreldrene holdt sammen for deres skyld. Det var noe barna merket og forsto og det skadet dem nok mer enn om foreldrene hadde gått fra hverandre mens de var små. Å holde sammen kun for å holde sammen er ikke det beste alternativet, langt derifra. Det er uansett fånyttes å overtale en mann til giftermål fordi tror det skal styrke forholdet.

• Liker 1
Skrevet

For noe vås. Eneste grunnen til at folk gifter seg er damer tror på en helt spesiell dag, som aldri blir den dagen de håper på. Uansett så er det jo så mange damer som skiller seg. Finner sjeldent noe mer ustabile parforhold enn de man finner i Norge. Det finnes så mange vinglebøtter i dette landet, at man ikke skulle tro det.

Det beste er nok å la være å gifte seg, og skulle det gå galt, så er det jo ikke så stor krise. Da gir du minimalt i fra deg til den du giftet deg med uansett.

Anonymous poster hash: dcfd9...5a2

Det er nok ikke sant. Dette har også med befolkningskontroll fra statlig side å gjøre. Som vanlig, så lar dumme damer seg indoktrinere med alt slags mulig verdikonservativt piss, og staffasjen kommer i tillegg. Og så henger det seff igjen at ekteskap var en måte å bli sikret før.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjenn, TS. Min var også sånn. Og det var så utrolig frustrerende og sårende. For i begynnelsen av forholdet fikk jeg inntrykk av at han ville gifte seg engang. Men han snudde jo helt om på det. Vi også fikk barn sammen, planlagt.

Jeg begynte jo å snakke om å gifte seg.. og han nevnte alle motargument han kom på.

Som dette: " hva er vitsen med å gifte seg, vi har det bra som vi har det" " kjenner folk som gifter seg etter flere år og så blir de skilt like etter" " folk forandrer seg når man er gift, og forholdet blir værre" " osv osv.

Jeg sluttet vel å mase etter 2 år, og la hele på hylla.

Men vet ikke helt hva som skjedde, men det kom plutselig over han at han hadde lyst å være gift med meg, så til slutt fridde han! Og etter vi ble gift så skulle han ønsket vi hadde giftet oss mye før, for han følte forholdet vårt ble bedre etter vi giftet oss :)

Så ikke gi opp, kan hende din også snur endag :) Trudde aldri jeg skulle bli gift.

Anonymous poster hash: ca40d...809
Skrevet

Om han ikke planla en fremtid sammen med deg, hvorfor fikk han barn med deg da? Hva er mer forpliktende enn det?

Trenger ikke å bety så mye det jfr. Eksplosjonen av alenemødre...

Skrevet

Jeg og typen har bodd sammen i snart fem år nå. Jeg har det siste året gått rundt og håpet på at han skulle gå ned på kne, men nå har det kommet frem at han ikke "tror på ekteskap". For hva er vitsen med å gifte seg når halvparten skiller seg uansett sier han... Jeg har alltid hatt inntrykk av at vi kom til å gifte oss en gang, for han har ikke sagt noe som skulle tilsi noe annet tidligere. Jeg har løst nevnt ting rundt mitt "drømmebrylupp" et par ganger, og da har han aldri sagt at han ikke vil..

Jeg klarte selvfølgelig å starte en krangel over dette, for jeg ville vite hvorfor han ikke ville gifte seg. Om det bare var meg som var feil eller hva det var. Fikk tilbake "fordi jeg har ikke lyst til å gifte meg med deg!!! Okey???"

Nå er jeg bare så utrolig skuffet og lei meg. For meg er det liksom riktig å gifte seg hvis man ønsker å dele resten av livet sammen. Det er et løfte om troskap som betyr mye for meg. Men så spørs det om han faktisk har lyst til å være med meg resten av livet sitt da... På toppen av det hele venter vi barn sammen. Og jeg vet ikke om jeg orker å være sammen med en som ikke deler mine verdier. Kan jo virke som han ikke er så interessert i å være med meg for alltid? Og hvis jeg bare er "miss right now", hva er vitsen da?

Anonymous poster hash: 9e212...925

Forsmådde damer som er skuffet når de oppdager at kjæresten ikke tenker som dem selv eller speiler eget atferdsmønster er ekstremt turn - off. Beklager å måtte si det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere venter barn sammen og du vurderer å gå fra han fordi han ikke ønsker å gifte seg? Å få barn sammen er en mye større forpliktelse i forhold til hverandre enn to underskrifter på et papir før en fest, for det er jo strengt tatt det et giftemål er. At du ser giftemål som en større forpliktelse enn det barnet du venter sier en hel del mer om deg enn det gjør om han.

Anonymous poster hash: 64ece...d49
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...