Gå til innhold

Ekskludert fra nabolaget. Hva faen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstått at naboene ikke er interessert i å bli kjent med oss eller ha noe som helst med oss å gjøre, men kjenner dette tar kaka.

Vi har vært ute på en liten kjøretur for å roe ned sønnen vår og når vi kommer tilbake så ser vi at det er satt opp en hindring i gata som vi bor i. Det står en "bukk" der med en lapp på og jeg kjører nært nok for å lese. På lappen står det følgende: gatefest. Veien er stengt fra klokken 17:00.

For det første lurer jeg på om de i det heletatt har lov å sperre av veien på denne måten?

Og hva faen? Gatefest? Jeg har ikke noe behov for å være med på dette, hva det nå enn er, men snakk om å bli ekskludert a. Vi har ikke hørt noe om dette.

Har forresten bodd her i 3år

Anonymous poster hash: 69e08...dba

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Høres ut som et litt spesielt nabolag... Jeg hadde gitt en lang f i lappen, flyttet bukken, og kjørt hjem.

• Liker 11
Gjest Malanthor
Skrevet

Veien er vel offentlig så de kan ikke bare uten videre sperre den av. Flytt bukken og kjør inn. :laugh:

• Liker 8
Skrevet

Tviler på at de har tillatelse til å sperre veien. Flytt bukken og kjør

• Liker 1
Skrevet

voksne som mobber er værre enn barn som mobber

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Veien er vel offentlig så de kan ikke bare uten videre sperre den av. Flytt bukken og kjør inn. :laugh:

Vi kommer inn i vår innkjørsel selvom gata er stengt for vi bor på hjørnet og har innkjørsel fra gata som krysser veien vi bor i, men fristet fortsatt å bare kjøre ned bukken.

Jeg forventer ikke at alle skal være bestevenner, men syns sånt som dette er direkte barnslig. Nabolags-mobbing? Høres ut som jeg bryr meg i overkant, men syns dette blir å gni inn at de ikke liker oss. De kunne likegodt skrevet "alle er invitert utenom familien **** for misliker dere"

Ts

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg sett en lapp hvor det sto gatefest hadde jeg ikke umiddelbart tenkt at det gjaldt hele nabolaget. Kunne vært noen få aom hadde satt ut noen utemøbler og hadde invitert noen få. Kanskje de tilogmed håpet på at flere ville komme siden det var i gaten de var.

Vet du om det gjaldt alle naboene utenom dere?

Hvis jeg hadde gått forbi dem hadde jeg smilt og slått av en prat.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

voksne som mobber er værre enn barn som mobber

Det er jammen sant. Se bare her på KG hvordan enkelte er utsatt.

Anonymous poster hash: 94486...257

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg sett en lapp hvor det sto gatefest hadde jeg ikke umiddelbart tenkt at det gjaldt hele nabolaget. Kunne vært noen få aom hadde satt ut noen utemøbler og hadde invitert noen få. Kanskje de tilogmed håpet på at flere ville komme siden det var i gaten de var.

Vet du om det gjaldt alle naboene utenom dere?

Hvis jeg hadde gått forbi dem hadde jeg smilt og slått av en prat.

Hadde det hengt en lapp ute i forkant som en invitasjon så hadde jeg tolket det som at de som vil kan komme. Hadde de ikke sperra gata vår slik som nå så hadde jeg ikke reagert.

Jeg trodde ikke det var vanlig å sperre en hel gate når man hadde privat selskap iallefall.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hindrer bukken deg i å komme inn med bil til egen parkeringsplass?

Anonymous poster hash: c40e8...ac2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hva har de gjort før da som gjør at du reagerer slik nå?

Gjest Malanthor
Skrevet

Vi kommer inn i vår innkjørsel selvom gata er stengt for vi bor på hjørnet og har innkjørsel fra gata som krysser veien vi bor i, men fristet fortsatt å bare kjøre ned bukken.

Jeg forventer ikke at alle skal være bestevenner, men syns sånt som dette er direkte barnslig. Nabolags-mobbing? Høres ut som jeg bryr meg i overkant, men syns dette blir å gni inn at de ikke liker oss. De kunne likegodt skrevet "alle er invitert utenom familien **** for misliker dere"

Ts

Er jo umulig for meg og si hvordan forholdene ligger an. Jeg vet ikke noe om hvordan dere er som personer eller hvordan de er. Litt selvransakelse er alltid bra før man vurderer en slik setting, det er ofte at en sak har to sider, selv om en side svært ofte har mere "rett" enn en annen.

Du får prøve og være den voksne i denne settingen og ikke eskalere det hele mer ved og kjøre ned bukken. Hehehe.

Kan vel bare ønske lykke til og håpe at ting løser seg på en eller annen måte. :)

AnonymBruker
Skrevet

Er jo umulig for meg og si hvordan forholdene ligger an. Jeg vet ikke noe om hvordan dere er som personer eller hvordan de er. Litt selvransakelse er alltid bra før man vurderer en slik setting, det er ofte at en sak har to sider, selv om en side svært ofte har mere "rett" enn en annen.

Du får prøve og være den voksne i denne settingen og ikke eskalere det hele mer ved og kjøre ned bukken. Hehehe.

Kan vel bare ønske lykke til og håpe at ting løser seg på en eller annen måte. :)

Vi har aldri gjort dem noe vondt, men har vært nødt til å sette ned foten skikkelig en gang ift barna deres. De unngikk oss før dette også så tror ikke det er årsaken til at de stenger oss ute.

Situasjonen den gang var at vi gjerdet inne hagen vår for å gjøre det litt enklere for oss å være ute med vårt barn. Naboen tolket vel dette som at de hadde vært heldige å få en egen lekeplass med barnepass rett ved sidenav huset sitt så de lot barna sine herje som de ville uten å se etter de (i vår hage altså). Det er helt greit for meg at de leker hos oss, men jeg ønsker at de tar hensyn til vårt barn (som har spesielle behov) og at de spør først. Det ble et problem at de lukket opp porten slik at vårt barn kunne Stikke av og da var jo hele poenget med gjerdet borte. Vi satte på en hengelås og da klatret de over isteden.

Ungene herja og bråket mye, løp inn i huset vårt og dro med seg ting ut osv og jeg gjorde så godt jeg kunne med å få de til å forstå at det ikke var greit. Jeg tenkte at dette ikke var noe å lage bråk for, men en dag hadde vi plutselig Hagen full av unger og da ødela de et lekeapparat.

Jeg gav beskjed til naboen om at det ikke var greit. At jeg syns det er koselig om de kommer hit for å leke, men at de da må spørre først og at det hadde vært fint om de kom for å leke med vårt barn, ikke bare bruke Hagen vår som en kommunal lekeplass. Da klikka det for naboen og de har satt opp en skikkelig isfront.

Ja, jeg var kanskje litt krass, men etter å ha sagt ifra forsiktig flere ganger så var jeg ordentlig lei. Jeg ønsker ikke å være barnevakt for barn som jeg ikke kjenner og iallefall ikke når foreldrene er null interessert i å bli kjent med oss.

Som sagt. Denne gatefesten ville jeg ikke deltatt i uansett ettersom jeg vet de ikke liker oss, men syns måten de gjør dette på blir for dum. Jeg har aldri hatt noe imot dem og har prøvd å bli kjent, men de har vendt ryggen til.

Hadde forresten ikke kjørt ned bukken uansett. Om jeg måtte kjøre forbi det for å komme til huset vårt så hadde jeg flytta den og kjørt forbi.

• Liker 4
Gjest Malanthor
Skrevet

Vi har aldri gjort dem noe vondt, men har vært nødt til å sette ned foten skikkelig en gang ift barna deres. De unngikk oss før dette også så tror ikke det er årsaken til at de stenger oss ute.

Situasjonen den gang var at vi gjerdet inne hagen vår for å gjøre det litt enklere for oss å være ute med vårt barn. Naboen tolket vel dette som at de hadde vært heldige å få en egen lekeplass med barnepass rett ved sidenav huset sitt så de lot barna sine herje som de ville uten å se etter de (i vår hage altså). Det er helt greit for meg at de leker hos oss, men jeg ønsker at de tar hensyn til vårt barn (som har spesielle behov) og at de spør først. Det ble et problem at de lukket opp porten slik at vårt barn kunne Stikke av og da var jo hele poenget med gjerdet borte. Vi satte på en hengelås og da klatret de over isteden.

Ungene herja og bråket mye, løp inn i huset vårt og dro med seg ting ut osv og jeg gjorde så godt jeg kunne med å få de til å forstå at det ikke var greit. Jeg tenkte at dette ikke var noe å lage bråk for, men en dag hadde vi plutselig Hagen full av unger og da ødela de et lekeapparat.

Jeg gav beskjed til naboen om at det ikke var greit. At jeg syns det er koselig om de kommer hit for å leke, men at de da må spørre først og at det hadde vært fint om de kom for å leke med vårt barn, ikke bare bruke Hagen vår som en kommunal lekeplass. Da klikka det for naboen og de har satt opp en skikkelig isfront.

Ja, jeg var kanskje litt krass, men etter å ha sagt ifra forsiktig flere ganger så var jeg ordentlig lei. Jeg ønsker ikke å være barnevakt for barn som jeg ikke kjenner og iallefall ikke når foreldrene er null interessert i å bli kjent med oss.

Som sagt. Denne gatefesten ville jeg ikke deltatt i uansett ettersom jeg vet de ikke liker oss, men syns måten de gjør dette på blir for dum. Jeg har aldri hatt noe imot dem og har prøvd å bli kjent, men de har vendt ryggen til.

Hadde forresten ikke kjørt ned bukken uansett. Om jeg måtte kjøre forbi det for å komme til huset vårt så hadde jeg flytta den og kjørt forbi.

De høres ut som noen særinger. Vi hadde en irriterende nabo når jeg var liten og den beste løsningen var simpelthen og ignorere vedkommende fulstendig. Det er ikke alle som går sammen så avogtil er det simpelthen best og innse dette og gå videre selv om man i utganspunktet kunne tenke seg et bedre naboforhold.

:laugh:

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hadde tatt igjen med samme mynt. Flyttet bukken og skrevet en lapp "politiet er varslet kl 18:30. Lykke til."
Eller bare ignorert det og vært hyggelig med dem. (hvis deres intensjon ER å stenge ute så svir det enda mer at du ikke bryr deg.)

AnonymBruker
Skrevet

De høres ut som noen særinger. Vi hadde en irriterende nabo når jeg var liten og den beste løsningen var simpelthen og ignorere vedkommende fulstendig. Det er ikke alle som går sammen så avogtil er det simpelthen best og innse dette og gå videre selv om man i utganspunktet kunne tenke seg et bedre naboforhold.

:laugh:

Ja jeg er helt enig. Det er jo helt greit for meg at vi ikke er bestevenner, men skulle gjerne hatt et mindre anspent forhold til de. Det går jo an å hilse når man møter hverandre og la barna leke sammen.

Etter den episoden da de ødela i hagen vår så nekter hu barna sine å snakke til barnet mitt. Hvis de går bort til gjerdet og snakker til han og hun ser det så kommer hun og river de bort derfra :-/

Syns det er en smule ekstremt.

• Liker 4
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg hadde også noen usedvanlig frekke naboer engang. Jeg kopierer et innlegg jeg skrev som svar til en bruker:

Jeg hadde noen ufyselige naboer for noen år siden. Hunden deres gjorde fra seg på baksiden av huset på min del flere ganger. Jeg sa ifra de gangene jeg så det og ble regelrett skjelt ut. Jeg bodde i rekkehus og hadde sammenhengende plen/hage med naboen foran huset. Det kom ustanselig besøk til disse naboene, og de tok alltid snarveien over min del istedenfor å gå noen ekstra meter bort til stikkveien til naboen. Jeg hadde et hjørneskillegjerde mot gjennomfartsveien for å markere at denne plassen var min. Men det stoppet ikke disse besøkende. Det toppet seg en gang da jeg kom hjem fra arbeidet og så en bil stå parkert på min plen/hageflekk. Da ringte jeg til en sterk unggutt. Han fikk med seg en kamerat, og de kom hjem til meg, klar til action når denne besøkende skulle reise hjem. Han fikk noe å streve med, skal jeg si deg :ler: . Naboen turde heller ikke mukke.

Dette innlegget har blitt redigert av Arabella: 08 juli 2013 - 19:51

• Liker 2
Gjest Malanthor
Skrevet

Jeg hadde også noen usedvanlig frekke naboer engang. Jeg kopierer et innlegg jeg skrev som svar til en bruker:

Jeg hadde noen ufyselige naboer for noen år siden. Hunden deres gjorde fra seg på baksiden av huset på min del flere ganger. Jeg sa ifra de gangene jeg så det og ble regelrett skjelt ut. Jeg bodde i rekkehus og hadde sammenhengende plen/hage med naboen foran huset. Det kom ustanselig besøk til disse naboene, og de tok alltid snarveien over min del istedenfor å gå noen ekstra meter bort til stikkveien til naboen. Jeg hadde et hjørneskillegjerde mot gjennomfartsveien for å markere at denne plassen var min. Men det stoppet ikke disse besøkende. Det toppet seg en gang da jeg kom hjem fra arbeidet og så en bil stå parkert på min plen/hageflekk. Da ringte jeg til en sterk unggutt. Han fikk med seg en kamerat, og de kom hjem til meg, klar til action når denne besøkende skulle reise hjem. Han fikk noe å streve med, skal jeg si deg :ler: . Naboen turde heller ikke mukke.

Dette innlegget har blitt redigert av Arabella: 08 juli 2013 - 19:51

Men Arabella da, jeg visste ikke at du var en slik som ringte etter sterke ungutter for og ordne opp i ting. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel i den konflikten hunden ligger begravet?

Når bukken enkelt kan fjernes med håndamakt, så er jo dette en bagatell å gjøre. Vil ikke naboene ha dere med på gatefest så er det ikke noe å gjøre ved det.

Når dere har barn med spesielle behov, så kan jo dette og gjøre naboene usikre på hvordan de skal forholde seg til dere og deres barn.

Men det er ikke greit å slippe ungene ut uten tilsyn når de går helt babanas.

Anonymous poster hash: 1abac...a05

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere alle overreagerer. Om TS ikke har gjort stort for å prøve å bli inkludert, hvorfor skal hun da bli invitert til en fest? Greit, det er jo fint om man blir invitert uansett, men kanskje TS fremstår som om hun vil være i fred eller ikke inkluderes.

Synes det blir for dumt å ta igjen med samme mynt. Ta kontakt med dem og bli kjent, evt. si at du så det var gatefest og hør om de har arrangerer det ofte. Prøv å vis interesse, så blir du sikkert også invitert.

Anonymous poster hash: d2ef8...5f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...