AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Startet i ny jobb i begynnelsen av juni. Dette er en veldig god jobb som også er særdeles godt betalt for en nyutdannet. Selv om det har gått veldig kort tid så merker jeg at jeg ikke trives i denne i denne jobben. Jeg har mye ansvar og jeg har generelt en for dårlig forståelse av fagfeltet siden jeg akkurat er ferdig utdannet. Jeg og samboer har ønsket oss barn i mange år. Eneste som har hindret oss fra å prøve er et vi begge ville ha fast jobb. Det har vi nå. Vi har så lyst på barn! Begge to! Begge to ønsker å starte prøvingen nå. Da vil jeg jobbe litt under ett år før jeg skal ut i permisjon. Jeg får samtidig vondt inni meg på grunn av all den dårlige samvittigheten ovenfor arbeidsgiver. Dette er en stilling hvor det ikke kryr av vikarer og opplæringen er en lang prosess. Men, når passer det egentlig for en arbeidsgiver?? Arbeidsplassen min består av mennesker som er opptatt av karriere. Jeg er ikke det. Jeg ønsker meg en familie samt en jobb jeg trives i og som jeg ikke «tar med meg hjem» i tankene. Den gode lønna er selvsagt en bonus, men ikke på langt nær det viktigste. Jeg føler meg så utakknemlig. Sjefen min sa ifra at jeg ikke var det best kvalifiserte for jobben, men at de ønsket en ung dame. Dette var for å få flere kvinnelige ansatte, samt at jeg var lokal. Når man ansetter en kvinne på 25 år bør man vel forvente at det vil komme en familieforøkelse, men uansett.. Dette ble rotete, men dere forstår kanskje min problemstilling.. Skal vi starte prøvingen eller er det så frekt og sleipt at det bare lager styr for arbeidsgiver? Jeg tenker at lønna jeg har nå er et godt utgangspunkt for permisjonen, og dersom de ikke skulle ta i mot nyheten bra så går det alltids an å bytte jobb etter endt permisjon.. Bør nevnes at jeg har seks mnd prøvetid, til 1. des. Tror vel i grunn ikke at de kommer til å si meg opp, men litt risikabelt er det kanskje å bli synlig gravid før den tid.. Anonymous poster hash: 3d0f3...fbe
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Så.. Du skal basere ditt liv og deres avgjørelser på hva de på jobben sier om deg? Joda de ter kanskje litt dårlig gjort å bli borte et år i permisjon etter kun et år i jobben. Men om jobben er det eneste som stopper dere så sier nå jeg kjør på! Livet er for kort til at man alltid skal tenke på andre. Anonymous poster hash: 122e6...d46
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Sant som du sier.. bruker for mye tid på å tenke på hva andre synes om meg.. Tror dessverre mange tenker slik - særlig kvinner! Takk for svar Anonymous poster hash: 3d0f3...fbe
Gjest Doh Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Jeg begynte i jobben min i januar i fjor, begynte å prøve i mars og ble gravid i juni. Gikk ut i permisjon ett år, én måned og én uke etter at jeg begynte. Har null dårlig samvittighet, det er sånt man må regne med når man ansetter jenter i fruktbar alder Det vil aldri passe perfekt, verken for deg eller arbeidsgiver så bare å hoppe i det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 For min egen del og samvittighet, hadde jeg ventet et år. Dere er unge, og har ikke dårlig tid.Anonymous poster hash: feb11...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 TS her Jeg og min samboer har nå tatt en skikkelig prat og vi har bestemt oss for å kaste pillene! Vi gleder oss såå til å se hvordan dette utvikler seg Vi har nytt, flott hus og et solid forhold. Økonomien tillater også dette. Eneste det står på er samvittigheten min - men for oss er familie viktigere enn karriere! Iiik, dette er uvirkelig! Takk for at dere tar dere tid til å svare meg, det setter jeg pris på Anonymous poster hash: 3d0f3...fbe
Gjest Nesevisa Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Hurra for dere! Helt enig i å bare kjøre på. For å snu på det, er det jo kanskje enda mindre optimalt om du jobber der noen pr før du blir gravid. Da vil du jo ha opparbeidet deg masse kompetanse som de mister for en periode - i motsetning til nå, som du er nyutdannet og rimelig fersk i jobben. Det vil aldri føles topp å fortelle arbeidsgiver at man skal ha permisjon, men sånn er det jo bare. Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #8 Skrevet 29. august 2014 Dropp den dårlige samvittigheten, vær så snill. Nyt den forventningsfulle tiden og lykke til! Anonymous poster hash: 1238b...35c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Ikke ja dårlig samvittighet! Man nå jo få barna en gang også. Det er det samme om de må skaffe vikar om et år eller tre.. Virkelig, du er i en drømmesituasjon med fast jobb! Heldig!Anonymous poster hash: 2178a...c78
Fjellgeita-007 Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Det er slik alle arbeidsgivere faktisk må ta høyde for. Jeg fikk ny jobb i april, og planlegger barn nå. Har ikke et fnugg av dårlig samvittighet, det synes jeg ikke du bør ha heller :-) Og helt enig ja: familie er viktigere enn karriere nå. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå