Gå til innhold

Singel i Oslo, hvor møte noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får danne en singelklubb ;) Er selv ganske nyinnflyttet, og henger stort sett på jobb og trening. Alle jeg jobber med har typer så de er sjelden på byen, kjedelig! Skulle av og til ønske jeg var student her, så mye lettere å bli kjent med folk da. Har selv kommet i snakk med gutter på trening, samt at jeg har blitt stoppet på gata noen ganger av tilfeldige menn som vil bli kjent med meg, men ikke vært helt mine typer da! Men veldig hyggelig å bli lagt merke til sånn da.

Anonymous poster hash: 12c4b...5d9

En singelklubb er kanskje en løsning. Jeg er ny-singel etter et langt forhold og kunne trengt noen aktivitetsvenner. Ikke så enkelt lenger ettersom "alle" har etablert seg.

Skrevet

Haha, singelklubb høres herlig corny ut. Er tredje siste AB fra forrige side, forresten. Har kikket på aktivitetsvenner-siden, men synes det virker litt kleint. Er ikke vant til å måtte lete etter folk å dra på byen med. Liker folk quiz? :P

Skrevet

Aktivitetsvenner virker rimelig dødt. Kikket innom der for en tid tilbake. Utfra det jeg får høre fra bekjente av begge kjønn blir jenter stort sett sjekket opp der, mens menn blir ignorert.

• Liker 1
Skrevet

Rimelig sikker på at byen er bedre sted å treffe partner enn "felles interesser". På byen kan man sjekke opp flere i løpet av en kveld og det er et naturlig sjekkested.

Dere som ikke har noen å dra på byen med, spør dere folk? Enten spørre enkeltpersoner, eller ha lønningspils, kick off, etc, etc

• Liker 2
Skrevet

Dere som ikke har noen å dra på byen med, spør dere folk? Enten spørre enkeltpersoner, eller ha lønningspils, kick off, etc, etc

Hvem burde man spørre da?

Anonymous poster hash: 07469...ac7

Skrevet

Venner folkens! Venner. Det er slik man treffer noen som er verdt tiden din.

Du skal ha usannsynlig flaks for å treffe noen som i det hele tatt har hodet skrudd på riktig vei på en nattklubb. Enten treffer du et naut som ikke kan stave sitt eget navn, "partypeepz" som oppriktig mener Dj-et-eller-annet er god musikk og at vodka+redbull kan erstatte vann, eller enda verre; En halvreligiøs tulling som skremmer Satan selv på flatmark med sin totalt manglende kritiske tenkning. Er du heldig treffer du en som ikke "hører hjemme" på byen. Da har du flaks. Griseflaks.

Nettsjekking inneholder alle de gale menneskene som blir gjennomskuet i vennekretsen (eller enda verre; faktisk ikke har en vennekrets). Tinder er mye av de samme folkene som hører hjemme på et utested.

Det er bare én ting som står igjen, og det er en vinner hver gang: Venner. Folkens, ta vare på venner. Har du ikke venner, men savner kjæreste? Prioriter venner. Så får du deg kjæreste.

• Liker 2
Skrevet

Mulig det er vennekretsen det, står på, men har aldri truffet en eneste jente gjennom dem. Stort sett er de jeg blir introdusert for enten menn eller etablerte.

• Liker 2
Skrevet

Nettsjekking inneholder alle de gale menneskene som blir gjennomskuet i vennekretsen (eller enda verre; faktisk ikke har en vennekrets).

Nei, det er noen av oss som liker å ikke ha særlig stor vennekrets heller. Blir bare slitsomt.

Jeg er uansett ikke på nettsjekkesteder. :P

Anonymous poster hash: 898b4...088

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er noen av oss som liker å ikke ha særlig stor vennekrets heller. Blir bare slitsomt.

Jeg er uansett ikke på nettsjekkesteder. :P

Det der mener jeg er pølsevev. ;) Du liker ikke å ha venner? Hva for slags idiotisk utsagn er det. Dette mener jeg handler om frykt. Du er redd for å være sosial fordi (jeg tipper) at du ikke håndterer det. At du i utgangspunktet er redd er ingen unnskyldning for å isolere seg. Alle må sosialisere seg. Det er ekstremt viktig. De som mener "et par gode venner fremfor mange dårlige" er et legitimt argument har i mine øyne store problemer med sitt sosiale liv.

Skrevet

...eller at man fort synes det blir kjedelig å "henge". Jeg liker å treffe folk for å gjøre ting, og det er ikke alltid forenlig med store vennegjenger. Påvirker også kjønnsbalansen en del.

• Liker 2
Skrevet

"Noe som interesserer deg"...er ikke sånne ting gjerne ganske kjønnssegregert da? På dansekurs er det 70% kvinner, og prøver man seg på kampsport eller brettspill er det nesten bare menn. Hvor er det man finner noe sånt som 50/50?

Anonymous poster hash: 07469...ac7

På Klatreverket er det forbausende bra fordeling av kvinner/menn. Bra trening også ;)

Skrevet

Det der mener jeg er pølsevev. ;) Du liker ikke å ha venner? Hva for slags idiotisk utsagn er det. Dette mener jeg handler om frykt. Du er redd for å være sosial fordi (jeg tipper) at du ikke håndterer det. At du i utgangspunktet er redd er ingen unnskyldning for å isolere seg. Alle må sosialisere seg. Det er ekstremt viktig. De som mener "et par gode venner fremfor mange dårlige" er et legitimt argument har i mine øyne store problemer med sitt sosiale liv.

Jeg er ganske introvert og litt sjenert, og de vennene jeg har enten blitt facebookvenner eller så ser jeg dem sjelden. Jeg håndterer fint ellers å være sosial, men ikke for lenge. Jeg MÅ ha alenetid ellers dreper jeg noen. :P

• Liker 4
Skrevet

De eneste jeg treffer gjennom venner har jeg enten truffet før, de er for gamle, de er babysyke eller den gale venninnen de skal prøve å spleise med noen av medlidenhet. (La oss late som om jeg ikke er den gale vennen de vil spleise av samme årsak. :P ) Hederlige unntak finnes selvfølgelig, men de er få.

Uansett tror jeg ikke jeg er den eneste som har flyttet til ny by eller tilbake til den gamle, og oppdager at den gamle gjengen er opptatt med par-middager, bebiser og sånt. Som singel savner jeg faktisk noen å finne på noe med en onsdag eller en lørdag (selv om det stort sett skjer etellerannet i helgen) selv om jeg fortsatt har disse vennene.

• Liker 2
Skrevet

Aye, samme her. Mine venner skal stort sett hjem og legge seg klokka elleve.

• Liker 1
Skrevet

Du skal ha usannsynlig flaks for å treffe noen som i det hele tatt har hodet skrudd på riktig vei på en nattklubb. Enten treffer du et naut som ikke kan stave sitt eget navn, "partypeepz" som oppriktig mener Dj-et-eller-annet er god musikk og at vodka+redbull kan erstatte vann, eller enda verre; En halvreligiøs tulling som skremmer Satan selv på flatmark med sin totalt manglende kritiske tenkning. Er du heldig treffer du en som ikke "hører hjemme" på byen. Da har du flaks. Griseflaks.

Nettsjekking inneholder alle de gale menneskene som blir gjennomskuet i vennekretsen (eller enda verre; faktisk ikke har en vennekrets). Tinder er mye av de samme folkene som hører hjemme på et utested.

Det er bare én ting som står igjen, og det er en vinner hver gang: Venner. Folkens, ta vare på venner. Har du ikke venner, men savner kjæreste? Prioriter venner. Så får du deg kjæreste.

Så enig!!!

Skrevet

Nå må du roe deg ned og slutte å være ufin- folk er forskjellige,

Jeg er også en av de som foretrekker få gode venner fremfor mange diffuse.

Jeg liker å møte nye mennesker og å ta en fest, men generelt sett trives jeg best med 3-4 gode kamerater fremfor mange bekjentskaper. Det handler om at man vet hva man har, det er alltid kvalitetstid og man slipper å bruke tid på overfladiske og falske personer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at å treffe noen gjennom venner er lurt. Men i min vennekrets er det stort sett jentevors, jentekveld, venninnemiddag, jente ditt og datt, så der treffer jeg ingen guttevenner. Og jeg kjenner allede kompisene til venninnene mine, og de er ikke interessante. De er venner.

Anonymous poster hash: 259d9...6ed

• Liker 1
Skrevet

Venner er vel og bra det, men har da sjekket ut de fleste alternativene der ;) Dessuten begynner folk å bli så etablerte at det er vanskelig å få de med ut en fredags eller lørdagskveld. Lønningspils/jobbfester er jeg somregel med på, men de er jo ikke så alt for ofte de heller.

Dermed hadde vært suprert med fler single venner man kan være litt spontan med, og faktisk VIL være med ut på byen uten å dra hjem kl 00.00 eller bare være der for min skyld.

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Nei, det beste venneantallet er 3 + deg selv, siden det er max antall spillere på Xbox1 eller PS4, i tillegg til de fleste spill fra PS3.

Folk må lære seg å tenke rasjonelt altså.

Skrevet

Jeg er enig i at å treffe noen gjennom venner er lurt. Men i min vennekrets er det stort sett jentevors, jentekveld, venninnemiddag, jente ditt og datt, så der treffer jeg ingen guttevenner. Og jeg kjenner allede kompisene til venninnene mine, og de er ikke interessante. De er venner.

Anonymous poster hash: 259d9...6ed

Synes ikke det er noe vits å treffe folk gjennom venner. Man vorser med venner og man sjekker opp på byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...