Gå til innhold

Noen som har erfaring med patella luksasjon hos hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden vår er 1 år, og for et par mnd siden begynte vi å se at han tidvis haltet. Oppsøkte vet. Som ikke klarte å luksere patella, sendte oss hjem med hvile i 3 uker. Jeg syntes ikke det gikk bedre så etter 2 uker kom vi tilbake og da klarte han å luksere den. Anga det som grad 1-2 i overgangen der,,

Da det var ferietid anbefalte han å gi rimadyl forbyggende (smertestillende/betennelsesdempende medikament til hunder) og gå turer i terreng og på myk grunn. Vi har unngått asfalt så mye som mulig og herjing og synes han er mye bedre. Jeg har sett han halte 2-3 ganger på disse ukene nå og han er ikke plaget. Han slutter fort å halte så regner med atpatella går fort på plass igjen.

Kjenner jeg er ambivalent ifht, operasjon, såklart om det er nødvendig så er det nødvendig. Men det er en stor påkjenning, så jeg synes det er viktig å overveie fordelene og ulempene på begge sider..

Noen som har vert gjennom dette? Hvordan gikk rehabiliteringen??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har en ung hund. Luksasjoner vil bli verre med tid, så om veterinær anbefaler operasjon så utfør den. Rekovalensen vil bli kortere jo yngre hunden er (heles bedre), det vanskeligste er å holde den i ro den tiden det tar post-op.

Anonymous poster hash: 06113...105
  • Liker 1
Skrevet

Du har en ung hund. Luksasjoner vil bli verre med tid, så om veterinær anbefaler operasjon så utfør den. Rekovalensen vil bli kortere jo yngre hunden er (heles bedre), det vanskeligste er å holde den i ro den tiden det tar post-op. Anonymous poster hash: 06113...105

Er vel innsyillt på operasjon ja, men tidspunkt er vanskelig.. Om det skal skje nå eller om et år. Dyrlegen har ikke vert tydelig på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...