Gå til innhold

Studentsamskipnadens treningssentre - er de bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å begynne med litt styrke- og kondisjonstrening på et av Studentsamskipnadens treningssentre i Bergen.

Er det å anbefale?

Jeg tenker på å trene om morgenen før jobb,i 07 tiden.

Er det betjent i hele åpningstiden eller får man nøkkelkort slik at man kan låse seg inn? Og får man omvisning og gjennomgang av apperatene når man starter?

Kanskje dette er dumme spørsmål for noen men har aldri trent på senter før;)

Anonymous poster hash: 7a638...94b
Videoannonse
Annonse
Gjest Jeeeeeeea
Skrevet

Jeg var medlem forrige semester, og kommer nok til å melde meg inn igjen nå når skolen starter. Jeg har bare vært på treningssenteret på Årstad og synes det er helt greit. Jeg fikk ingen omvisning eller gjennomgang av apperatene. Men du kan få treningsveiledning og personlig trener. Husker ikke helt pris men det mener jeg står på nettsiden.

Du kan ikke låse deg inn når det passer deg, du finner åpningstidene her: http://www.sib.no/no/trening/temp/apningstider

Så hvis du har tenkt å trene før kl 7 vil nok ikke det tilbudet passe for deg da det tidligste et treningssenter åpner er rett før 7... Husker også rundt høytider var det veldig dårlig tilbud, og enkelte treningssentre var bare åpen noen timer mens andre var stengt. Har også hørt at på treningssentre i sentrum er det ofte veldig masse folk, men har selv aldri vært der.

For meg som student er det et helt greit tilbud med tanke på pris. Prisen er vel eneste grunnen til at jeg velger SIB :)

Skrevet

Lurer på det samme som ts. Er det forresten noen som har prøvd gruppetimer på årstad? :)

Skrevet

Lurer på det samme som ts. Er det forresten noen som har prøvd gruppetimer på årstad? :)

Jeg har prøvd pilates på Årstad. Gruppetreningsrommet der er veldig lite, med ca 20 stk var det stappfullt. Jeg trener heller gruppetimer på Fantoft (de har en stor sal, minst 4x større) og sikkert på Kronstad når det åpner der. Men jeg syns Årstad er bedre enn Fantoft på apparater, de har rundt 12 tredemøller mens Fantoft har færre enn 10, og "alle" på fantoft ser de som trener styrkeapparater mens på Årstad er de mer spredt rundt. Årstad er lite, men har også en frivektavdeling og et lite styrkerom med slynge, i tillegg til gruppetreningsrommet som ofte er ledig - der kan man også finne matter, bosuballer (?) og andre ting å trene med.

Jeg liker sib sine treningssentre godt :) Man får som nevnt over her ingen gjennomgang, men de vanligste apparatene (mølle, sykkel, romaskin etc) er enkle å bruke. Jeg brukte litt mer tid på å finne ut av styrkeapparatene. Det er forholdsvis rimelig, de har mange sentre, og et enkelt bookingsystem for timer. Varierte timer også, en del styrke, de har zumba, pilates, yoga, balanseball, og selvsagt mange kondisjonstimer. På nettsiden deres står vanskegraden forklart for hver type time. Minus er at en god del av gruppetimene blir erstattet hvert semester, så plutselig kan en gruppetime du liker godt forsvinne og bli erstattet av noe nytt og fancy.

Skrevet

Jeg ville heller satset på et av de døgnåpne sentrene. Koster 150-300 så ikke dyrere enn sib, og så mye bedre muligheter i høytidene.

Skrevet

Jeg ville heller satset på et av de døgnåpne sentrene. Koster 150-300 så ikke dyrere enn sib, og så mye bedre muligheter i høytidene.

Har du noen å anbefale?

Har vurdert ITrain på Danmarksplass,men hørt litt forskjellig om dem.

Skrevet

Har du noen å anbefale?

Har vurdert ITrain på Danmarksplass,men hørt litt forskjellig om dem.

Der jeg gikk ble nedlagt. Itrain er helt fint hvis du liker å trene for deg selv uten gruppetimer, men sjekk hvor fullt senteret er. Vanligvis kan man sjekke statistikk på hjemmesiden, så se hvor fullt det er de tidene du har tenkt å trene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...