AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Jeg dør Jeg føler meg fattig selv om jeg har fått lønn. Etter at alle regningene er betalt er det tusen ting som kjøpes. Har nettopp flyttet, ny byen og minimalt med penger og trenger. non stick paner og gryter( for jeg brenner som oftest maten, en familie forbannelse) kjøkkenbord og stoler (Er det lov å transportere dem buss?) gardiner, helst svarte (jeg liker å gå i undertøy hjemme, kan ikke det når hele gata har innsyn til kjøkken og stuen min) tørkestativ joggesko, undertøy, sjampo,olje til håret, skrubb til kroppen, sokker (I grunnen alt man trenger for å se mest mulig presentabel) krydder,te,ris,løk,koriander,hvitløk,pasta,tomat i hermetikk osv i nærmeste og billigste invader butikk gulvteppe gulv mopp og grønnsåpe, klor, eddik og ting til toalett som do børste og pynte ting tv hylle til bøkene mine de har det vont av sitte på golvet sengelaken, og dyne og putetrekk sykkel Dette er det jeg trenger, jeg kommer til bruke denne måneden og neste på få kjøpt inn alt. Mopp, klor og grønnsåpe kjøper jeg i dag, for jeg kan ikke se på det skitne gulvet uten å få stressanfall/klikke innvendig. Det koster 360 kr for en ussel mopp på rema 1000 forresten. Svindel kaller jeg det Heldigvis har jeg seng og sofa, men sengen har ikke laken derfor har jeg sovet på sofaen. Den er rød forresten, et meget spesiell farge for en sofa syns jeg, men den er god å sove i så jeg skal ikke klage. Hvis det er noen som har noen tips på hvordan jeg skal få 1500 til å gå rund er det bare si i fra. Anonymous poster hash: 597a7...727
Odin-Den-Enøyde Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Om du er på facebook er det mange sider der hvor de gir bort/selger rimelig all slags greier. Du kan også legge ut annonse selv på det du trenger og er du heldig får du napp Europris har også ofte billige husholdnings ting. Du trenger jo ikke kjøpe alt på en gang, prioriter mat og hygiene artikler først, så tar du det andre litt etter litt
-Jiinxs- Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 (endret) Vet ikke helt hvorfor, men klarer ikke å ta innlegget ditt seriøst. Men for å prøve å komme med et svar så tipper jeg du finner det meste på Finn.no 'Gis bort' Ville forøvrig ikke satset på at bussjåføren går med på at du tar med deg kjøkkenbord og stoler på bussen. Er du samme person som lagde denne tråden? Endret 9. august 2014 av -Leon- 3
Adhara Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Her gjelder det nok å prioritere litt og lete etter tilbud rett og slett Let i butikker som Europris, Nille, Jysk osv for billige husholdningsting, det MÅ ikke være dyrt for å være bra. Men når det kommer til tørkestativ så ville jeg gått for et litt dyrere et, jeg har dårlig erfaring med den billigste sorten, de har lett for å knekke (blir plutselig ikke så billig når man må kjøpe flere tørkestativ på et år) Jeg har et sånt: http://jysk.no/interior/husholdning/torkestativ-mv/torkestativ-leifheit-16m-torkeplass 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Vet ikke helt hvorfor, men klarer ikke å ta innlegget ditt seriøst. Men for å prøve å komme med et svar så tipper jeg du finner det meste på Finn.no 'Gis bort' Ville forøvrig ikke satset på at bussjåføren går med på at du tar med deg kjøkkenbord og stoler på bussen. Er du samme person som lagde denne tråden? Vet ikke helt hvorfor, men klarer ikke å ta innlegget ditt seriøst. Men for å prøve å komme med et svar så tipper jeg du finner det meste på Finn.no 'Gis bort' Ville forøvrig ikke satset på at bussjåføren går med på at du tar med deg kjøkkenbord og stoler på bussen. Er du samme person som lagde denne tråden? Jeg er seriøs, bare litt små hysterisk. Jeg må nok finne en med bil for å hjelpe meg med finn.no skattejakten. Jeg jeg har en i tanken, men synes bare det er ubehagelig å spør om hjelp Anonymous poster hash: 597a7...727
Erazor Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Mitt råd er å gjøre knallharde prioriteringer. Ta utgangspunkt i listen din. Mye av dette kan vente, selv om det er forståelig at du har lyst til å få det i hus. Som andre har sagt er det også et godt tips å følge med på Finn.no, hvor man kan få en del gratis om man er kjapt ute. Det finnes også Facebook-grupper for spesifikke områder der ting gis bort eller selges billig, så jeg råder deg til å søke opp disse gruppene og holde et øye med hva som er tilgjengelig. Det viktigste er å huske på at verden ikke går under selv om ikke alt er komplett. Noen ganger er verdt å være mett men å måtte dekke seg litt til fremfor å gå sulten, men naken bak gardiner. 1
Gjest Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 (endret) Har du dårlig/ usikker økonomi eller vil du bare ha sparetips? Jeg har selv dårlig økonomi, og jeg prioriterer som beskrevet nedenfor. Det med lilla er det eneste jeg faktisk ville brukt penger på: - Dersom du har panner, så ville jeg brukt de og prøvd å passe bedre på maten. Alternativt trenger du ikke mer enn en- to panner og en stekepanne. Trenger ikke hele sett. Kan muligens finne på finn - Kjøkkenbord og stoler trenger du ikke. Du kan sitte i sofaen eller i en annen stol - Gardiner trenger du ikke. Heng laken, tepper foran vindu. Dersom der heller ikke er stang, så kjøp gardiner bare til det rommet som absolutt må ha gardiner. Som regel er dette bare soverommet. evt bare kjøpt stangen og heng noe annet på den. Kanskje finne på finn Gå fritt naken er en luksus du må kutte ned på- - Tørkestativ trenger du heller ikke. Heng over dører, åpne skapdører eller over kanten på skuffer, kurver osv. Har du varme på badet tørker alt raskere der - shampoo trenger du egentlig ikke. Men prosessen med å avvende håret fra shampoo kan ta lang tid og du kan få mer fett hår en periode, så greit nok. Kjøp en billigshampoo. Scrub er helt unødvendig. Eventuelt kan du bruke en våt klut. - Sokker og undertøy må du nok ha. - mat er greit -gulvteppe trenger du heller ikke - gulvmopp trenger du ikke. Gå ned på kne med vaskekluten. - vaskesåpe og døbørste er greit. - pynteting- trenger du ikke - du trenger ikke tv. Det koster lisens. Du har pc som du kan bruke til alt fra nyhetslesing til boklesing. Tror både NRK og TV3 legger ut noen programmer på nett. - du trenger ikke hylle til bøkene. Kanskje du heller skal vurdere å selge noen bøker? - sengelaken og dynetrekk er ok dersom du ikke har. Men du trenger ikke mer enn to sett. Finn? - sykkel er greit. Finn brukt Alt som er unødvendig kan du allikevel finne gratis på finn dersom du fortsatt har lyst på. Endret 9. august 2014 av ord deling 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Hadde du ikke anledning til å spare opp litt penger før du flyttet? Anonymous poster hash: f075e...01d 2
Rosalie Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 Jeg dør Jeg føler meg fattig selv om jeg har fått lønn. Etter at alle regningene er betalt er det tusen ting som kjøpes. Har nettopp flyttet, ny byen og minimalt med penger og trenger. non stick paner og gryter( for jeg brenner som oftest maten, en familie forbannelse) Dersom du har gryter, kan denne vente. kjøkkenbord og stoler (Er det lov å transportere dem buss?) Kan vente. Spis i sofaen/sengen. gardiner, helst svarte (jeg liker å gå i undertøy hjemme, kan ikke det når hele gata har innsyn til kjøkken og stuen min) Kan vente. Gå rundt i klær noen måned skader deg ikke. tørkestativ joggesko, undertøy, sjampo,olje til håret, skrubb til kroppen, sokker (I grunnen alt man trenger for å se mest mulig presentabel) Joggesko - ja, shampo - ja (Neutral sin shampo og balsam er god og billig) hårolje - kan vente skrubb til kroppen - kan vente sokker - ja krydder,te,ris,løk,koriander,hvitløk,pasta,tomat i hermetikk osv i nærmeste og billigste invader butikk Handle alt på invandrersjappe, så blir ikke dette dyrt gulvteppe Kan vente gulv mopp og grønnsåpe, klor, eddik og ting til toalett som do børste og pynte ting Gulvmopp - ja Grønnsåpe - kan vente (det holder å vaske med vann) Klor - kan vente Eddik - ja (fint å blande i vaskevannet, samt bruke som skyllemiddel) Dobørste - ja Pynteting - kan vente tv Kan vente, du har PC hylle til bøkene mine de har det vont av sitte på golvet Kan vente. Bøker får ikke vondt noe sted sengelaken, og dyne og putetrekk Ja sykkel Kan vente Dette er det jeg trenger, jeg kommer til bruke denne måneden og neste på få kjøpt inn alt. Mopp, klor og grønnsåpe kjøper jeg i dag, for jeg kan ikke se på det skitne gulvet uten å få stressanfall/klikke innvendig. Det koster 360 kr for en ussel mopp på rema 1000 forresten. Svindel kaller jeg det Heldigvis har jeg seng og sofa, men sengen har ikke laken derfor har jeg sovet på sofaen. Den er rød forresten, et meget spesiell farge for en sofa syns jeg, men den er god å sove i så jeg skal ikke klage. Hvis det er noen som har noen tips på hvordan jeg skal få 1500 til å gå rund er det bare si i fra. Anonymous poster hash: 597a7...727
Rosalie Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 PS: Det er helt vanlig å ha det veldig trangt økonomisk i etableringsfasen. Det var først ca tre år etter avsluttede studier at jeg kjente at økonomien begynte å bli romslig. 2
Glynis Skrevet 9. august 2014 #11 Skrevet 9. august 2014 Hadde du ikke truser og sokker der du bodde før? 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #12 Skrevet 9. august 2014 Jeg har det på samme måte. Flyttet til ny by i august, der jeg fikk jobb. Får ikke første lønning før i slutten av august, så måtte låne penger av foreldrene mine til første husleia (8000 kr) depositum (3 månedsleier) busskort, møbler (sofa, bord, hyller, kommode osv) osv. Det er ganske mye penger jeg allerede skylder Og fortsatt trenger jeg ting og tang til leiligheten. Så det neste året kommer jeg ikke til å ha noe særlig penger til overs men sånn er det bare. Anonymous poster hash: 9ada7...178
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #13 Skrevet 9. august 2014 Dette er det jeg trenger, jeg kommer til bruke denne måneden og neste på få kjøpt inn alt. Mopp, klor og grønnsåpe kjøper jeg i dag, for jeg kan ikke se på det skitne gulvet uten å få stressanfall/klikke innvendig. Det koster 360 kr for en ussel mopp på rema 1000 forresten. Svindel kaller jeg det Heldigvis har jeg seng og sofa, men sengen har ikke laken derfor har jeg sovet på sofaen. Den er rød forresten, et meget spesiell farge for en sofa syns jeg, men den er god å sove i så jeg skal ikke klage. Hvis det er noen som har noen tips på hvordan jeg skal få 1500 til å gå rund er det bare si i fra. Anonymous poster hash: 597a7...727 Kjøpe en god langkost i stedet. Mye av det du lister opp er ting du får kjøpt veldig rimelig, gardiner koster nesten ingenting på IKEA eller på salg på Kid for eksempel. Hvis du har gpd styring på egen økonomi og vet hva neste lønnsutbetaling blir på er vel det enkleste å skaffe seg et kredittkort til de aller viktigste tingene. De fleste kredittkort belaster ikke rente før det har gått 30 dager, noen har så lenge som 45 dager. Da kan du kjøpe inn det viktigste og dekke opp minusen med lønna di før du blir belastet for renter. Dette forutsetter selvsagt at du ikke går bananas med kortet og bruker mer enn du kan betale neste måned, men har du kontroll på budsjettet ditt er det en grei løsning. Anonymous poster hash: bb0dc...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Velkommen til de voksnes verden. Anonymous poster hash: 15ff9...866 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå