AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Jeg er 25 og bosatt utenlands. Holder kontakt med mine foreldre (mest min mor) over epost, tlf, whatsapp osv. ganske jevnlig. Har egentlig aldri delt så mye ang. dating og menn jeg treffer. Har et par ganger fortalt foreldrene mine om det dersom jeg har en date, treffer noen osv. men jeg har ikke hatt noen langvarige forhold eller introdusert dem for noen. Nå treffer jeg en fyr litt av og på. Han reiser mye med jobben men jeg har truffet ham et par ganger når han er i byen. Er ikke fan av begrepet "fuck buddies" men det vi har er noe i den gaten - dvs. ikke et monogamt forhold, men vi treffes og spiser middag, tilbringer natten sammen osv. Jeg er tiltrukket av ham men ikke interessert i et forhold. Han er i tillegg endel år eldre. Nå har han invitert meg med da han har en jobbreise til Kypros. Han skal bare bli i noen få dager og kan gi meg billett via sine bonuspoeng. Jeg har fri og har i tillegg ikke hatt noe ferie i sommer overhodet, så det blir veldig deilig med en ferietur. Moren min har sagt at hun vil vite om det dersom jeg reiser. En gang dro jeg til USA på ferie uten å si ifra på forhånd og de fikk vite det via andre. Hun presiserte at dersom jeg sitter på et fly vil hun vite om det. Jeg er voksen og bor utenlands så i prinsippet synes jeg ikke jeg har noen plikt til å opplyse om ting, men det er stort sett greit og jeg vil selvsagt ikke skape irritasjon. Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal si ang. denne turen. Uansett vil det oppstå spm. - hvem er denne fyren og hva holder de på med. Hvorfor er hun så hemmelighetsfull. Jeg vet også at moren min går rett til søsteren min og stiller spm ang. meg, slik hun går til meg og snakker om min søster. Ser dette som en potensielt slitsom situasjon. Hvordan takler dere slikt? Anonymous poster hash: bf3cc...1ca
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Si at det er en venn av deg som har en billett til overs. Anonymous poster hash: cc9e3...ffc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Du trenger jo ikke å si noe til noen i det hele tatt.. Så kommer ikke mor til å få vite det. Anonymous poster hash: f1a6a...46e 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Du trenger jo ikke å si noe til noen i det hele tatt.. Så kommer ikke mor til å få vite det. Anonymous poster hash: f1a6a...46e Jeg må forklare det på et vis - jeg skal dra hjem til Oslo for å treffe familie og ordne noen ting neste uke, og moren min bestiller billett, men nå drar jeg heller direkte fra Kypros. Anonymous poster hash: bf3cc...1ca
Gjest Gjespegjest Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 (endret) / Endret 13. september 2014 av Gjespegjest 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Jeg må forklare det på et vis - jeg skal dra hjem til Oslo for å treffe familie og ordne noen ting neste uke, og moren min bestiller billett, men nå drar jeg heller direkte fra Kypros. Anonymous poster hash: bf3cc...1ca OK, da sier du at en venn av deg skulle på tur med en venn, men den andre ble syk, så da var det en billett til overs og du fikk være med. Evt. kan du si "skal på knulleferie til Kypros - du foretrekker kansje at jeg ikke forteller deg hver gang jeg skal fly?" Anonymous poster hash: f1a6a...46e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Du kan holde munn. Du kan si at du reiser med en venninne, da blir det mindre spørsmål. Men du sier ikke sannheten, noe som kan bli oppdaget. Eller du kan legge igjen en kopi av billetten hjemme hvor du bor. skjer det da noe så vet de som ikke får tak i deg og evt. Går inn i leiligheten din hvor de evt. Skal lete etter deg. Om du ligger i et nedfalt fly el. Det som kan bli ille dersom du ikke sier ifra er dersom noe skulle oppstå mens du er på Kypros. Hva om du blir akutt syk eller utsatt for en ulykke der? Hva sier du dersom noen i fam. Ringer deg, du later som om du er hjemme og de skjønner at noe ikke stemmer? Eller dersom foreldrene dine står på dørmatten din på et overraskelsesbesøk og du er langt borte? Dette synes jeg du skal tenke over en gang til. Det er en annen tråd i forumet der en gift kvinne har sagt til sin ektemann at hun skulle på reise i jobbsammenheng. Så reiste hun på dykkertur med en kjæreste og døde. Sykehuset måtte kontakte ektefellen mens kjæresten stod hjelpesløs i situasjonen. Ingen av dem hadde vel tenkt at dette kunne skje? Det er jo dette som er grunnen til at de vil vite hvor jeg er og jeg selv også synes de burde holdes informert. Jeg vet jo akkurat hvorfor de vil vite det. Spm. er hvordan jeg skal formulere meg når situasjonen er som den er. Moren min er også relativt konservativ ift. sex og mener ikke man skal holde på med slikt utenfor langvarige forhold. De kjenner også mine venner og vi er litt for close til at jeg bare kan si "en venninne" uten å nevne navn. Anonymous poster hash: bf3cc...1ca
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Evt. kan du si "skal på knulleferie til Kypros - du foretrekker kansje at jeg ikke forteller deg hver gang jeg skal fly?" Anonymous poster hash: f1a6a...46e God ide Dersom jeg er komfortabel med å få navnet mitt fjernet fra testamente. Anonymous poster hash: bf3cc...1ca
Gjest brutal_mann Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 Moren din har ikke rett til å vite noenting. men, nå som disse flybillettene er inne i bildet så må du si noe på grunn av alt det praktiske. Derfor ville jeg bare sagt som det er. Du er på Kypros med en elsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå