AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Vi bor på samme boligfelt som eksen til mannen min. For barna, som nå snart er voksne, har det vært en god løsning, og for oss har det vært helt greit. Vi har vært på ferie de siste to ukene, og datteren har tatt inn posten og sett etter huset. Nå er hun på ferie med ei venninne. Da vi nylig kom hjem, lå posten sirlig i bunker på bordet... Det at hun har hentet posten i stedet for datteren er greit nok, men at hun låser seg inn her når vi er borte - uten at vi har noen avtale om at det er OK - kjenner jeg at jeg rett og slett ikke er komfortabel med. Hun har låst seg inn ved et par anledninger tidligere også, da for å hente ting. Mannen min ( på menns vis, kanskje?) ikke lage noe styr om dette, han mener at det ikke gjør så mye at hun har lagt inn posten. Jeg synes derimot at vi kan si fra at vi ikke vil at hun låser seg inn her. Vil legge til at vi har et greit forhold, det er bare det at jeg føler at hun går over grensen når hun låser seg inn her ( jeg kunne aldri drømme om å låse meg hos eksen min med barnets nøkkel). Skal jeg snakke med henne om dette, eller er det like greit bare å overse det?Anonymous poster hash: 51984...61b
ocean2014 Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Synes ikke det blir rett at hun låser seg inn hos dere...Da det er deres hjem, en ting er jo hvis dere har gitt henne lov, men som jeg forstår har dere ikke det... neida si ifra , stol på magefølelsen din:) ordner seg nok:)
Ellevill Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Jeg er også nærmest nabo med min eks, og har et godt forhold til hans nye samboer. Men ville aldri låst meg inn med mindre det var avtalt konkret på forhånd. Selv det ville jeg følt ubehagelig. Men om det er verdt å lage et stort nummer ut av, vet jeg ikke. Man må ofte svelge en del kameler....
GammelKaktus Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Er vel bare å si at du ikke er komfortabel med at hun låser seg inn og at du setter pris på at hun ikke gjør det igjen uten avtale Det skal da gå greit å snakke rett ut når det er voksne folk det er snakk om.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Jeg ville sagt til datteren at hun ikke skal låne bort nøkkelen. Datteren har sannsynligvis ikke sett problemet og gitt moren nøkkelen. Og da har kanskje moren bare moren gjort det hun ble bedt om og ikke tenkt over det. Så synes ikke dere skal ta det opp med moren, bare datteren. Anonymous poster hash: 50322...0a3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Synes dere skal ha et "familieråd" rundt spisebordet slik at alle sitter nær hverandre og er innstilt på at noe skal snakkes skikkelig om. Da mener jeg du og din partner og barna. Dere tar en samtale rundt temaet vi som bor her i huset har nøkkel til ytterdøra og postkassa. Nøkler er bassert på tillit og nøkler overlater vi ikke til andre. Alle får si sin mening og alle blir hørt før man konkluderer med at her hos oss gjelder reglene slik og sånn fra nå av, fordi..... Og selvfølgelig uten at dette blir et angrep på barnas mor. Anonymous poster hash: 3bc40...fd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå