Gå til innhold

Den beste versjonen av meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I et håp om å gå videre for å møte en ny prins, har jeg laget meg en liste over hvordan jeg blir den beste versjonen av meg selv. Listen kan nok virke veldig overfladisk, men jeg tror det er med på å gjøre at jeg i hvert fall føler meg på topp.

- Ta meg tid til hårkur to-tre dager i uka

- Ansiktsmaske hver andre-tredje dag

- Kle meg pent daglig og planlegge antrekkene

- Bruke sminke når jeg skal ut av leiligheten (ikke ut til søppelkassa eller for å trene morgenøkt)

- Alltid ha velpleide negler og hender + fine føtter

- Epilere armer og bein så jeg alltid er hårfri

- Ta meg råd til brasiliansk voksing hver fjerde uke

- Kjøpe litt nye klær og undertøy når det passer

- Skrubbe kroppen 2-4 ganger per uke

- Vaske sminkebørstene en gang i uka

- Bruke fint undertøy, gjerne matchene

- Høre mer på radio

- Spise god mat

- Søke på jobber som virker spennende

- Spise sunt

- Trene minst seks økter i uka

- Ha en god døgnrytme

- Planlegge hverdagen så jeg får tid til alt

- Være strukturert med studiene, lage en plan jeg følger

- Se en time serie om dagen, da slapper jeg av

- Holde hybelen ren og ryddig, vaske badet minst én dag i uka og tørke støv ofte

- Være sosial når jeg selv har lyst

- Være flink til å holde kontakten med vennene fra hjembyen

Har dere en slik liste?

Endret av 94happy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Hårkur hos frisøren 1 gang i måneden, pleie håret med hårkur 2 ganger i uken hjemme

- Ansiktsmake 2 ganger i uken, en utrensende og en fuktighetsgivende

- Rense huden morgen og kveld

- File og skrubbe føttene 1 gang i uken + bytte neglelakk på dem

- Epilere og vokse ben, armer og bart

- Hudpleier hver 6 måned, for å følge med huden og tilpasse hudpleien om huden min endrer seg

- Klipper og filer neglene 2 ganger i uken, og legger på lakk som skal styrke neglene

- Bruker negle olje på hender og føtter HVER dag

- Spiser mye frukt og grønt

- Drikke mye vann

- Trene 4-6 dager i uken

- Få godt med søvn

- Ha orden rundt meg

- Ha det rent!

Skrevet (endret)

Helt ærlig, syntes den listen din høres slitsomt ut å følge opp. Selvfølgelig kan noen tiltak gjøre at en føler bedre med seg selv, men for min del hadde alt dette gjort til at jeg ikke hadde klarte å følge opp alt og hadde følt meg mindre avslappet.

Jeg tenker om meg selv, at den beste versjonen av meg er den:

- Som slapper av og ikke stresser, og ikke tar alt for seriøst. Ikke setter for mange krav til seg selv, men gjerne har noe som får meg til å føle at jeg kan lykkes i noe. Da tenker jeg gjerne ikke på overflaten, men personutvikling og studiemessig.

- Være litt mer strukturert student fra starten av masterstudiene. Lese jevnere fordelt utover uka. Det betyr ikke at jeg setter et slavisk timeantall hver dag, men at jeg vier nok tid per uke til det som bør være målet for semesteret.

- Trene når jeg har lyst og overskudd. Det kan bety mellom 3-5 dager i uken eller mindre. Det er ikke antallet per uke, men selve treningsøkten som betyr noe. Gradvis fremgang i trening, se at formen blir bedre og kroppen føler seg bedre.

- Spise nok og regelmessig og holde frem med et greit balansert kosthold. Sette greie og ikke for strenge rammer for kostholdet som jeg kan holde. Har en tendens til å ligge i kaloriunderskudd noen dager (særlig travle) og kompenserer for mye i helgene for å ikke gå ned i vekt. Prøve å unngå dette og heller spise mer jevnt og balansert fordelt ut på uken.

- Så skal jeg gå til innkjøp av ny tørrshampoo til dager jeg er for lat til å dusje, selv om jeg kanskje burde. :fnise:

- Jeg kunne vel strengt tatt unnet meg noe nytt og fint undertøy jeg også.

- Være sosial når jeg har lyst og ikke føle meg presset til gå ut når jeg egentlig føler for en rolig helg.

Endret av lillsunshine
  • Liker 2
Skrevet

Helt ærlig, syntes den listen din høres slitsomt ut å følge opp. Selvfølgelig kan noen tiltak gjøre at en føler bedre med seg selv, men for min del hadde alt dette gjort til at jeg ikke hadde klarte å følge opp alt og hadde følt meg mindre avslappet.

Jeg tenker om meg selv, at den beste versjonen av meg er den:

- Som slapper av og ikke stresser, og ikke tar alt for seriøst. Ikke setter for mange krav til seg selv, men gjerne har noe som får meg til å føle at jeg kan lykkes i noe. Da tenker jeg gjerne ikke på overflaten, men personutvikling og studiemessig.

- Være litt mer strukturert student fra starten av masterstudiene. Lese jevnere fordelt utover uka. Det betyr ikke at jeg setter et slavisk timeantall hver dag, men at jeg vier nok tid per uke til det som bør være målet for semesteret.

- Trene når jeg har lyst og overskudd. Det kan bety mellom 3-5 dager i uken eller mindre. Det er ikke antallet per uke, men selve treningsøkten som betyr noe. Gradvis fremgang i trening, se at formen blir bedre og kroppen føler seg bedre.

- Spise nok og regelmessig og holde frem med et greit balansert kosthold. Sette greie og ikke for strenge rammer for kostholdet som jeg kan holde. Har en tendens til å ligge i kaloriunderskudd noen dager (særlig travle) og kompenserer for mye i helgene for å ikke gå ned i vekt. Prøve å unngå dette og heller spise mer jevnt og balansert fordelt ut på uken.

- Så skal jeg gå til innkjøp av ny tørrshampoo til dager jeg er for lat til å dusje, selv om jeg kanskje burde. :fnise:

- Jeg kunne vel strengt tatt unnet meg noe nytt og fint undertøy jeg også.

- Være sosial når jeg har lyst og ikke føle meg presset til gå ut når jeg egentlig føler for en rolig helg.

Skal nok ikke følge listen slavisk, men jeg vet at dette ikke er for mye for meg :-) Har hatt lengre lister før hvor jeg har falt mer og mer av.

AnonymBruker
Skrevet

Listen virker bra, ikke bare ift. dating men generelt for et godt liv. Følger samme selv.

Anonymous poster hash: 3252f...b69
Skrevet

Listen virker bra, ikke bare ift. dating men generelt for et godt liv. Følger samme selv.

Anonymous poster hash: 3252f...b69

Jeg vet at jeg ikke skal inn i et forhold før jeg er klar for det - og jeg er ikke klar for det før jeg er lykkelig på egne bein igjen :-) må lære å være alene også!

Skrevet (endret)

Skal nok ikke følge listen slavisk, men jeg vet at dette ikke er for mye for meg :-) Har hatt lengre lister før hvor jeg har falt mer og mer av.

Da fungerer det nok for deg :-) Vi er alle ulike. Jeg kan sette meg mer langsiktlige mål som jeg klarer å følge, men når det gjelder prøve å vedlikeholde med trening, barbering etc., så kan jeg ikke ha mål med slikt, da faller jeg alltid av. Jeg bruker mer å ta spontane pleiekvelder når jeg får innfall om det, som gjør til at jeg føler meg utrolig bra etterpå. Følelsen av å ha silkemyke bein etter en lang periode med hår, er helt fantastisk :fnise:

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Når jeg leste overskriften, tenkte jeg at TS mente selvutvikling og fokus på å bli et bedre og mer harmonisk menneske, også handlet det nesten bare om utseende. Flott at man tar vare på seg selv, altså, men et menneske er da virkelig mer enn kropp og utseende.

• Liker 5
Gjest brutal_mann
Skrevet

Min liste for å bli en bedre utgave av meg selv:

Ta oppgjør med fortiden demoner

Vit hva jeg vil og ikke vil ha i en partners personlighet

Oppfør meg redelig i alle situasjoner

Sørge for at jeg har en jobb jeg trives i slik at jeg ikke slites ut mentalt på jobb

Hold kroppen sånn noenlunde i form

det var vel det.

Forøvrig fikk jeg veldig vondt av deg da jeg leste din liste TS. Dette er oppriktig ment, men hvordan har du det på innsiden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære deg, TS, er det kun utseendet du vil at en mann skal like deg for? Jeg synes denne listen hørtes veldig trist ut. Hva så om du ikke alltid planlegger antrekkene dine?

Når det er sagt er jeg helt for at man skal ta vare på seg selv, men listen din ble litt voldsom og litt tvangspreget. Og det jeg savner på denne listen er ting som utvikler deg som person, som å reise, lære et nytt språk, ta opp en hobby. Jeg er klar over at trening er en hobby, men igjen, det virker som om du trener for å se bra ut, ikke føle deg bra.

Anonymous poster hash: 327c7...c3b
  • Liker 1
Skrevet

Da fungerer det nok for deg :-) Vi er alle ulike. Jeg kan sette meg mer langsiktlige mål som jeg klarer å følge, men når det gjelder prøve å vedlikeholde med trening, barbering etc., så kan jeg ikke ha mål med slikt, da faller jeg alltid av. Jeg bruker mer å ta spontane pleiekvelder når jeg får innfall om det, som gjør til at jeg føler meg utrolig bra etterpå. Følelsen av å ha silkemyke bein etter en lang periode med hår, er helt fantastisk :fnise:

Det er blant de beste følelsene i verden ja :D

Skrevet

Når jeg leste overskriften, tenkte jeg at TS mente selvutvikling og fokus på å bli et bedre og mer harmonisk menneske, også handlet det nesten bare om utseende. Flott at man tar vare på seg selv, altså, men et menneske er da virkelig mer enn kropp og utseende.

Jeg liker å føle meg bra utvendig. Det gjør at jeg føler meg bedre innvendig også :)

Skrevet

Min liste for å bli en bedre utgave av meg selv:

Ta oppgjør med fortiden demoner

Vit hva jeg vil og ikke vil ha i en partners personlighet

Oppfør meg redelig i alle situasjoner

Sørge for at jeg har en jobb jeg trives i slik at jeg ikke slites ut mentalt på jobb

Hold kroppen sånn noenlunde i form

det var vel det.

Forøvrig fikk jeg veldig vondt av deg da jeg leste din liste TS. Dette er oppriktig ment, men hvordan har du det på innsiden?

Det går opp og ned på innsiden - og utsiden er lettere å ta kontroll over :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg liker å føle meg bra utvendig. Det gjør at jeg føler meg bedre innvendig også :)

Listen din er jo en liste hvem som helst som lider av FlinkPike-Syndromet ville funnet på å skrive.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det går opp og ned på innsiden - og utsiden er lettere å ta kontroll over :)

Det hjelper ikke med kontroll på utsiden hvis en ikke fisker innsiden. Uten en fungerende innside så vil alt gå til grunne uansett.

• Liker 1
Skrevet

Men kjære deg, TS, er det kun utseendet du vil at en mann skal like deg for? Jeg synes denne listen hørtes veldig trist ut. Hva så om du ikke alltid planlegger antrekkene dine?

Når det er sagt er jeg helt for at man skal ta vare på seg selv, men listen din ble litt voldsom og litt tvangspreget. Og det jeg savner på denne listen er ting som utvikler deg som person, som å reise, lære et nytt språk, ta opp en hobby. Jeg er klar over at trening er en hobby, men igjen, det virker som om du trener for å se bra ut, ikke føle deg bra.

Jeg driver med friidrett, så jeg trener for resultater på idrettsbanen. At jeg har en bra kropp er en bonus på det området. Selvfølgelig skal ikke en mann like meg bare for utseende, men jeg føler meg alltid bedre med sminke og det gjør at jeg har en annen type selvtillit. Når det er sagt; Har vært på byen uten sminke, gått uker uten mascara :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver med friidrett, så jeg trener for resultater på idrettsbanen. At jeg har en bra kropp er en bonus på det området. Selvfølgelig skal ikke en mann like meg bare for utseende, men jeg føler meg alltid bedre med sminke og det gjør at jeg har en annen type selvtillit. Når det er sagt; Har vært på byen uten sminke, gått uker uten mascara :)

For en prestasjon.

AnonymBruker
Skrevet

- Bruke sminke
- Rette håret
- Bruke litt selvbruning av og til
- Bruke klær som passer
- Shave beina og armhuler
- Nappe bryn

:)

Anonymous poster hash: 90b66...1a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...