Gå til innhold

Hva må jeg ha til BHG

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen kan ikke gå selv, men går hvis h*n får holde 1 hånd. Jeg har:

- 1 sett 10 000 vannsøyle regntøy

- 1 sett 3000 vannsøyle regntøy (til fuktig gress osv)

- 1 parkdress med 10 000 vannsøyle

- 2 par skinntøfler

- vanlig tøy (bodyer, gensere, bukser, sokker)

- sherpafleecedrakt

- vanlig fleecedrakt

- tykk ulldrakt

- tynn ulldrakt

- fleecejakker

- 1 ullbalaclava (hjemmestrikket)

Det jeg lurer på er hva jeg mangler? Ungen er 14 mnd. Har ingen sko, trenger man det når ungen går imens h*n holder 1 hånd, men ikke går alene enda? Har ingen støvler til regntøyet.. Samme spm ang. støvler..

Er det forbudt med luer med knyting?

Anonymous poster hash: 71180...347

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

- 2 par skinntøfler

- sherpafleecedrakt

- vanlig fleecedrakt

- tykk ulldrakt

- tynn ulldrakt

- fleecejakker

Det jeg lurer på er hva jeg mangler? Ungen er 14 mnd. Har ingen sko, trenger man det når ungen går imens h*n holder 1 hånd, men ikke går alene enda? Har ingen støvler til regntøyet.. Samme spm ang. støvler..

10000 vannsøyle...? Jeg tenker at ungen trenger det samme som alle andre. Men du må jo ta forbehold om at på f.eks vinteren skal han sitte mer mens andre går, så tykk vinterdress. Og han kan vel få sko, han holder jo tross alt på å lære å gå. Men om han sover i vogn, bør du kjøpe noe han kan ha på beina mens han sover. Ellers fåridu vel en lista av barnehagen hva du trenger. Noen steder godtar f.eks ikke skjerf, så alle må ha hals osv. Spør hva som gjelder for din barnehage.

Anonymous poster hash: d248b...6d5

AnonymBruker
Skrevet

10000 vannsøyle...? Jeg tenker at ungen trenger det samme som alle andre. Men du må jo ta forbehold om at på f.eks vinteren skal han sitte mer mens andre går, så tykk vinterdress. Og han kan vel få sko, han holder jo tross alt på å lære å gå. Men om han sover i vogn, bør du kjøpe noe han kan ha på beina mens han sover. Ellers fåridu vel en lista av barnehagen hva du trenger. Noen steder godtar f.eks ikke skjerf, så alle må ha hals osv. Spør hva som gjelder for din barnehage.Anonymous poster hash: d248b...6d5

Det er en indikasjon på hvor mye vann plagget tåler.

Sover ikke i vogn! Ikke nubbesjans, det skjer bare ikke. Så der kan de få noe å bryne seg på, om de ønsker å forsøke det :) men de tilbød seg at vi kunne ha en reiseseng der. Så reiseseng må vi kjøpe. Men tenkte mer på plagg..

Gjest Tekola
Skrevet

Der er vel Stonz og lignende skoposer som er aktuelt før de går selv? :)

AnonymBruker
Skrevet

Er de vanntette og? Tviler på at bhgansatte kommer til å gå rundt med ungen og holde i hånda, så sikkert greit å få tak i noe som er for de som ikke går

Gjest Tekola
Skrevet

Her er noe info jeg fant om dem, du kan jo Google eller høre i butikk, men har sett dem anbefalt for barn som ikke går selv enda :)

"Kan brukes over barbeinte småføtter, sokker, tøfler, sko eller Stonz Linerz.

Babysko / småbarnssko for barn, fra nyfødt opp til 3 år

Overdelen av bootien er laget av holdbar nylon, som er vind- og vannavstøtende

Foret med fleece som gjør dem lune, varme og komfortable

Vid åpning for å få dem lett på foten

To justerbare strikker sørger for perfekt passform, og holder bootiene på plass

Gummibelagte sklisikre myke såler

Maskinvaskes og -tørkes, på vrangen på 40 grader eller finvask"

Skrevet

I mange barnehager er snorer og sjerf forbudt, mens andre ikke har noen regler på det. Sånt tau til votter hadde jeg inngått, men snøring i lue er ofte greit. Barnet trenger gode sko mens de lærer seg å gå

AnonymBruker
Skrevet

- 2 par skinntøfler

- sherpafleecedrakt

- vanlig fleecedrakt

- tykk ulldrakt

- tynn ulldrakt

- fleecejakker

Stakar... Hvordan skal h'n lære og gå uten sko??? Han må ha både sko og støvler ja. H a har han på bena nå når dere er ute da?

Ellers var d rimelig spesielt m flere sett regnsett... Et sett regntøy og en parkdress til høsten. Gjerne regnhatt. Til vinteren må han ha vinterdress og vintersko.

Anonymous poster hash: f8edc...ce3

• Liker 2
Gjest Tekola
Skrevet

Barn bør ikke ha sko før de hovedsakelig går selv, for å trene opp musklene riktig...

Skrevet

Jeg har bare hatt med yttertøy tilpasset årstiden, tøfler/sandaler til innebruk og godt med skift. Ser barnehagen at noe mangler, sier de jo ifra.

Ja, og så bleier, da. Og grøt/middagsglass hvis de bruker det i tillegg til brødmat.

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde stonz før han kunne gå, og mens han lærte. Brukte litt etterpå også. De er kjempe gode, og vanntette :)

Anonymous poster hash: b9613...b7c
Skrevet

Jeg kan ikke helt se for meg at når personalet skal kle regntøy på 15 barn, så står de og leser merkelappene på regntøyet for å finne ut hvilket som har høyest vannsøyle... Ikke for å være frekk eller noe, jeg bare synes det høres upraktisk ut. Holder det ikke med ett sett regntøy som har høy vannsøyle?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stonz er flotte. Min brukte det i starten når hun ikke kunne gå. Startet i januar, så hadde sånn ullfor inni. De ansatte hos oss var veldig flinke til å gå litt med de aller minste også, de ble ikke bare plassert i en snøhaug eller en vogn.

Og min hadde også total sove-i-vogn-nekt hjemme, men det tok ikke lange tiden før hun sov godt i vogna i barnehagen. Det er et helt annet aktivitetsnivå og andre folk der, og det er mange unger som sover i vogn i bhg men ikke hjemme. Så jeg ville i hvertfall gitt det et forsøk. :)

Anonymous poster hash: fac49...332
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt meg til et regnsett, blir mye for personalet om de skal styre m flere sett, er jo tross alt ikke bare ditt barn der. Ville heller hatt en god turbukse alla skogstad eller bergans. Min brukte sko når han begynte å gå for han klarte seg mye bedre da. Ville uansett hatt et par i bhg.

Min hadde aldri noensinne sovet i vogn før bhg start 19 måneder, 3 dagen sovnet han i vogn og sov 2,5 time ( hjemme sover han 30 min) så du skal ikke være så skråsikker.

Anonymous poster hash: e9059...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han går med en hånd nå, er det nok ikke lenge før han går helt selv:)

Mye av det du ramser opp er jo ikke helt aktuelt ennå årtidsmessig, så du kan jo se det an litt. Og man må ikke ha med alt for hele året første uka heller:)

Jeg ville gitt ham et par sko. Støvler tror jeg blir vanskelig for ham nå.

Og jeg håper da virkelig de ansatte tar seg tid til å leie ham:(

Anonymous poster hash: 6341c...674

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...