Gjest *kokos* Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Jeg har et barn som begynner i første klasse nå. Hun har prøvd seg på turn og barnedans før, men det fenga ikke. Ballspill liker hun ikke. Hun liker musikk, men jeg tror ikke hun er utholdende nok til musikkskole enda. På ettermiddagene er hun på sfo, før hun kommer hjem og leker med nabogutten og søsknene sine, og hun er aktiv og lykkelig. Samtidig vet jeg jo at organiserte aktiviteter skaper samhold, mestringsfølelse og knytter vennskapsbånd. Hva synes du? Når bør barn "begynne på noe"?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 6åringer kan fort få litt lite ut av aktiviteter tror jeg. Hadde selv introdusert henne for musikkskole etterhvert- enten når hun selv ønsket, eller et par år ut i barneskolealder? Selv utviklet jeg ikke særlig talenter før jeg var midt på barneskolen, og det viste seg i musikktimer/skolekor osv. Før dette ville jeg nok ikke fått særlig ut av det tror jeg, konsentrasjonen og egeninteressen var ikke helt på plass.Anonymous poster hash: 32ee5...4a4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 For vårt barn var det viktig å være med på en aktivitet som holder henne litt aktiv, da hun ikke er så aktiv av seg ellers, hun er heller ikke glad i ballspill, så svømming ble løsningen. Jeg er oppvokst med at vi alltid måtte ha en aktivitet (i tillegg til evt. kor korps etc.) Men det kommer jo helt an på aktivitesnivået ellers tenker jeg. Anonymous poster hash: bda26...522
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Jeg tror de bør ha en viss forståelse for at om man melder seg på en aktivitet så bør man ville være med på det til semesteret er slutt. Hvor gamle de er før de skjønner dette er jeg usikker på. Jeg tror at vi kommer til å melde vår på Taekwondo når han er gammel nok til det. Like mye for motorikken sin del, det å få enda mer øvelse i å høre på en lærer, som å knytte vennskap til barn andre steder enn i barnehagen. Så kommer vi også til å melde ham inn i Speideren når han blir gammel nok til det da både jeg og mannen har vært speidere før. Så kommer vi heller til å se det an når han vokser i forhold til om han ytrer noe ønske på å få være med på kor eller noe annet. Anonymous poster hash: 80295...bf3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Synes det er viktig å finne en fritisaktivitet tidlig. Det knytter vennskapsbånd, er noe å glede seg til og noe utenom skolen. Hva med speideren eller sjakk? Anonymous poster hash: 0f326...f5b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Dersom de har fulle dager, med makstid i SFO, så er det unødvendig, med mindre de har ønsker om en spesiell aktivitet selv. Anonymous poster hash: 9f7b9...6fe
Gjest Dønn_ærlig Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 (endret) Jeg har hatt mine barn på organiserte aktiviteter fra 4 års alder og de har hatt stort utbytte av dette både motorisk og sosialt. Startet rolig med en organisert aktivitet som har økt etter alder og det fungerer flott her ihvertfall. Har forøvrig ikke hatt de på SFO så de har hatt overskudd til aktivitetene. Endret 9. august 2014 av Dønn_ærlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå