Gå til innhold

hjelp, jeg trenger virkelig noen gode råd!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du vil hjelpe meg i min livs vanskligste situasjon. Jeg trenger virkelig alle rådene som jeg kan få! Dette blir et litt langt innlegg, men jeg håper dere orker å lese gjennom det og gi meg deres mening. Jeg trenger det!

Jeg har vært i et forhold med en mann nå i 2 år og 5 måneder. Jeg elsker han virkelig utrolig mye, og han elsker meg mer enn alt.
Han er min første kjæreste. Jeg ble sammen med han når jeg var 16 år.

Jeg vurderer nå å gjøre det slutt med han, fordi jeg føler at forholdet våres ikke kommer til å fungere i lengden. Vi passer bare ikke sammen pga. kultur og religion.

Jeg er norsk, og han er arabisk og muslim.

I begynnelsen av forholdet så var han ganske avslappet. Det har forandret seg nå. Han sier det er fordi han elsker meg så mye og fordi han har tenkt å gifte seg med meg, at han derfor trenger å stramme forholdet inn litt.

Jeg kan ikke ha guttevenner på facebook. Jeg kan ikke gå på fest. Jeg kan ikke reise på ferie med venner. Jeg må gå med klær som dekker til kroppen.
og alt han sier MÅ bli gjort med ÈN gang.

Jeg har godtatt dette i 1 år nå fordi jeg elsker han så mye. Jeg er redd for hva som vil skje hvis jeg er uten han. Jeg er redd for å ikke være lykkelig uten han, jeg er redd for å være alene.

Jeg føler meg så trygg med han. Han er en slik god person. Han er omtenksom, snill, gavmild, har mye respekt for eldre og en tøff mann.

I ett år nå har jeg tenkt på å gjøre det slutt, men jeg har ikke klart å gjøre det. Før var det bare fordi jeg var redd for fremtiden, nå er det mer fordi jeg ikke vil såre han.

Hva skal jeg gjøre? Er det noen av dere som har vært i en lignende situasjon?

Jeg er så redd.

Jeg elsker han så utrolig mye at jeg har tårer i øynene når jeg skriver dette.

Tusen takk for at dere orket å lese alt sammen. Jeg håper virkelig at dere kan hjelpe meg, for jeg trenger det.

Anonymous poster hash: 7991a...385
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare få til å gjøre deg slutt. Du kommer til å få tilbake livet ditt.

Skriv det til han i et brev om du ikke klarer noe annet.

Anonymous poster hash: ce701...adc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt til ham at du ikke kan være i et forhold med en som er så kontrollerende. Så hadde jeg sagt at jeg håpet vi kunne være venner, og så hadde jeg gått. Jeg ville ha sørget for støtte fra familie og venner, ellers er risikoen stor for at du ikke klarer å gjennomføre det.

Du beskriver ham som "god", det er jeg ikke enig med deg i, du beskriver i mine øyne en kjæreste som behandler deg dårlig. Du er 18-19 år, det er ikke farlig å ikke ha kjæreste en stund.

Anonymous poster hash: 45b4d...337

• Liker 3
Skrevet

Ikke la han ødelegge livet ditt! Du er ung og fortjener full valgfrihet i hverdagen. Utrolig bra av deg at du ser at dette ikke fungerer i lengden :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for at du vil hjelpe meg i min livs vanskligste situasjon. Jeg trenger virkelig alle rådene som jeg kan få! Dette blir et litt langt innlegg, men jeg håper dere orker å lese gjennom det og gi meg deres mening. Jeg trenger det!

Jeg har vært i et forhold med en mann nå i 2 år og 5 måneder. Jeg elsker han virkelig utrolig mye, og han elsker meg mer enn alt.

Han er min første kjæreste. Jeg ble sammen med han når jeg var 16 år.

Jeg vurderer nå å gjøre det slutt med han, fordi jeg føler at forholdet våres ikke kommer til å fungere i lengden. Vi passer bare ikke sammen pga. kultur og religion.

Jeg er norsk, og han er arabisk og muslim.

I begynnelsen av forholdet så var han ganske avslappet. Det har forandret seg nå. Han sier det er fordi han elsker meg så mye og fordi han har tenkt å gifte seg med meg, at han derfor trenger å stramme forholdet inn litt.

Jeg kan ikke ha guttevenner på facebook. Jeg kan ikke gå på fest. Jeg kan ikke reise på ferie med venner. Jeg må gå med klær som dekker til kroppen.

og alt han sier MÅ bli gjort med ÈN gang.

Jeg har godtatt dette i 1 år nå fordi jeg elsker han så mye. Jeg er redd for hva som vil skje hvis jeg er uten han. Jeg er redd for å ikke være lykkelig uten han, jeg er redd for å være alene.

Jeg føler meg så trygg med han. Han er en slik god person. Han er omtenksom, snill, gavmild, har mye respekt for eldre og en tøff mann.

I ett år nå har jeg tenkt på å gjøre det slutt, men jeg har ikke klart å gjøre det. Før var det bare fordi jeg var redd for fremtiden, nå er det mer fordi jeg ikke vil såre han.

Hva skal jeg gjøre? Er det noen av dere som har vært i en lignende situasjon?

Jeg er så redd.

Jeg elsker han så utrolig mye at jeg har tårer i øynene når jeg skriver dette.

Tusen takk for at dere orket å lese alt sammen. Jeg håper virkelig at dere kan hjelpe meg, for jeg trenger det.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at du får det mye bedre uten han.

AnonymBruker
Skrevet

Skriv ett brev til ham. Vært kort og konsis. Ikke ta det opp med ham face to face, denne fyren fortjener ikke det. Det virker også som at han er av den typen som bare vil kverulere på det og prøve å psyke deg ned .

For all del: IKKE gift deg med ham.

Lykke til.

Betro deg forresten til en venninne eller et nært familiemedlem før du gjør det om du trenger hjelp til å ta med eventuelle saker fra der han bor. :hug:

Anonymous poster hash: c58ce...8eb
Skrevet

Kom deg ut av dette nå! Du har hele livet foran deg, grip det.

:blomst:

Gjest Chloe87
Skrevet

Du er din egen sjef og ingen mann skal bestemme slik over deg! Du sier han er snill, men når han kontrollerer deg sånn så er han ikke mye snill i mine øyne! Kom deg vekk og finn en som ikke sjefer over deg!

AnonymBruker
Skrevet

Flott at du ser hvem han virkelig er ganske tidlig i forholdet. Jeg skriver tidlig selv om dere har vært sammen i to og et halvt år, fordi du ennå ikke er gift med ham, kjøpt hus med ham og fått barn med ham. Det er fortsatt ganske enkelt for deg å komme deg bort fra ham, om ikke psykisk, så i hvert fall med hensyn til praktiske ting som skal ordnes.

Anonymous poster hash: bb8e4...197
Skrevet

Hei Ts har du venner rundt deg du kan betro deg til ? bor dere sammen ? Hvis du vil kan du sende meg en melding så kan jeg råde deg. Jeg har vært borti lignende situasjon.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Hvorfor lurer du på hva du skal gjøre? Svaret er jo åpenbart: Kom deg vekk.

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste i et forhold at det må være rom for å være totalt seg selv uten å bli styrt eller forandret av partneren sin. Det som skjer da er at man mister seg selv og det er svært smertefullt...just saying.. å elske hverandre er å kunne slippe partneren fri slik at man kan komme tilbake.føle seg fri. ..

Anonymous poster hash: f2512...349

AnonymBruker
Skrevet

ha ha ha ha

Det har ikke noen å si hvis han er muslim at du har det vanskelig med han. For idiotisk jeg har lest på lenge t.o.m hva skal han si, siden du er Norsk kristen.

Hvis du har elsket han så lenge, da må du bare forsette å elske han. Kose dere, ha sex, reise osv osv.

Du må ikke bry deg om religion og det tullet. Tror du vi normen er så "kristne" alle sammen at vi drar til Kirka hver eneste søndag. Kanskje 10 % går i kirka men 90% som gjør det ikke.

Husk når vi dør, så våkner vi ikke opp igjen "som" Jesus har gjort det. Og det kan ikke være mulig at han har gjort det.

Enjoy Your Life!!!!

Anonymous poster hash: 13fec...ad2
AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for alle svar! det betyr mye <3

Gjest brutal_mann
Skrevet

Han er en kontrollerende faen som er mer opptatt av seg enn deg. Dropp fyren, fort som faen, og ALDRI se deg tilbake. Han fortjener ingen forklaring fra deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...