Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal slå opp med kjæresten min grunnet manglende følelser. Jeg vil selvfølgelig ta dette face to face, for å ha litt respekt for han og forholdet. Problemet er at vi har avstandsforhold og ikke kommer til å se hverandre før om to uker.

Jeg har dermed følgende dilemma:

Skal jeg late som at alt er fint og fortsette å skrive de faste 'glad i deg, savner deg, hva har du gjort idag, hvordan går det' meldingene med han før jeg møter han så han har det bra frem til vi møtes? Vil såklart tone ned 'kjæreligheten' i meldigene, men ikke så mye at han skjønner at noe er skikkelig gærent.

Eller, skal jeg si at jeg ikke har de samme følelsene og at vi kan snakke om det når vi møtes, og være 'kald' frem til det(kan se for meg at dette er en smertefull situasjon for han som blir dumpet og gå slik på vent).

Eller, skal jeg slå opp per telefon, og foreslå at vi møtes når vi er på samme plass igjen for å snakke ordentlig om det?

På forhånd takk kg-guruer, håper på noen andre synspunkter her! Og vil understreke at jeg syns det er fælt og leit å måtte såre han!

Anonymous poster hash: 56bb9...360

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal si at du ikke har de samme følelsene og snakke om det når du treffer han. Hvis ikke kommer det jo utrolig brått på han, og det er enda mer sårende vil jeg tro å få det slengt i trynet når han tror alt er helt fint mellom dere. Du kan jo også gjøre det slutt per telefon, så lenge du møter han når dere er på samme plass igjen.

Anonymous poster hash: cf68d...839
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal si at du ikke har de samme følelsene og snakke om det når du treffer han. Hvis ikke kommer det jo utrolig brått på han, og det er enda mer sårende vil jeg tro å få det slengt i trynet når han tror alt er helt fint mellom dere. Du kan jo også gjøre det slutt per telefon, så lenge du møter han når dere er på samme plass igjen.

Takk! Er enig i det du skriver.

Så det er moralsk greit å slå opp per telefon så lenge man møtes etterpå når man har sjans til det? Vil ikke være helt drittsekk her.

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Er enig i det du skriver.

Så det er moralsk greit å slå opp per telefon så lenge man møtes etterpå når man har sjans til det? Vil ikke være helt drittsekk her.

Jeg syns det er ok, så lenge du møter han etterpå for å snakke sammen. Hvis du kun slår opp på telefon og bryter all kontakt, er vel del litt drittsekk oppførsel. Men hvis du snakker med han siden, syns jeg det virker ok.

• Liker 2
Skrevet

Skal slå opp med kjæresten min grunnet manglende følelser. Jeg vil selvfølgelig ta dette face to face, for å ha litt respekt for han og forholdet. Problemet er at vi har avstandsforhold og ikke kommer til å se hverandre før om to uker.

Skal jeg late som at alt er fint og fortsette å skrive de faste 'glad i deg, savner deg, hva har du gjort idag, hvordan går det' meldingene med han før jeg møter han så han har det bra frem til vi møtes? Vil såklart tone ned 'kjæreligheten' i meldigene, men ikke så mye at han skjønner at noe er skikkelig gærent.

Eller, skal jeg si at jeg ikke har de samme følelsene og at vi kan snakke om det når vi møtes, og være 'kald' frem til det(kan se for meg at dette er en smertefull situasjon for han som blir dumpet og gå slik på vent).

Eller, skal jeg slå opp per telefon, og foreslå at vi møtes når vi er på samme plass igjen for å snakke ordentlig om det?

På forhånd takk kg-guruer, håper på noen andre synspunkter her! Og vil understreke at jeg syns det er fælt og leit å måtte såre han!Anonymous poster hash: 56bb9...360

Jeg synes det er bedre å slå opp med han over telefon. Det at du vil snakke med han når han kommer tilbake er en god ting, men jeg mener at også det ikke er helt nødvendig. Det er stressende og unødvendig for begge parter å bruke mye tid på å diskutere hvorfor det ble slutt.

Det er ingen gode grunner til å prinsipielt unngå å slå opp med noen over telefon fordi det ikke er face to face. Dessuten er det mye verre å lyve for noen. Personlig er det en følelse jeg ikke har lyst til å oppleve, om noen "tonet ned" kjærligheten i meldingene sine til meg fordi de tenkte å slå opp med meg, men ventet, hadde jeg hatt litt mer vansker for å stole på andre og samtidig følt meg som en dust.

Lykke til!

Gjest Blondie65
Skrevet

Slå opp på telefon, og tilby at dere kan møtes dersom han har behov for å snakke om det ansikt til ansikt. Langpining er veldig ugreit, da skaper man forventning om noe som ikke finnes lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to! Da blir det på telefon før vi møtes. Må uansett vente et par dager for han skal ha en slags eksamen på mandag jeg ikke vil ødelegge.

Aah gruer meg, ønsk meg lykke til.

Gjest brutal_mann
Skrevet

"Hei vennen :) Vi har en utfordring, og vi trenger å snakke om det. Ringer deg senere."

Greit at du venter, men ikke vent lenger enn mandag.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har et langt forhold bak dere så vent til du treffer han. Jeg har nettopp blitt dumpet, og hun ventet til vi kunne snakkes ansikt til ansikt. Det satte jeg stor pris på, hvis det er mulig i en slik situasjon.

Antar han er et annet sted siden du må vente? Jeg hadde blitt helt ødelagt hvis jeg fikk vite det på for eksempel en jobbtur, så for hans del, vent.

Anonymous poster hash: 4a5c8...7c3
AnonymBruker
Skrevet

Men skal jeg late som jeg har følelser for han frem til det da? Hvis ikke pines han jo av å merke at jeg ikke tar kontakt, ikke skriver 'elsker deg' tilbake til han og at jeg savner han? Eller skal jeg si at noe er galt, sier det når vi treffes?

Vi har bare vært sammen ca 1 år, og studerer på to forskjellige steder nå. Han er på ferie i utlandet disse dager og reiser rett tilbake til studiestedet etter det, så vi rekker ikke ses før om to uker når jeg reiser ned dit for et jobbintervju.

AnonymBruker
Skrevet

På forhånd takk kg-guruer, håper på noen andre synspunkter her! Og vil understreke at jeg syns det er fælt og leit å måtte såre han!

Jeg ble dumpet i et avstandsforhold. Han hintet noe, var ikke like kjærlig i meldingene osv. Jeg satt med følelsen av at vi skle fra hverandre. Å ta det over telefon var ok, men jeg skulle ønske jeg så litt mer tidligere. Kjedelig å ikke få muligheten til å jobbe for det.

Ser du ikke noen mulighet for å jobbe med forholdet?

Anonymous poster hash: 98eaa...b52

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dumpet i et avstandsforhold. Han hintet noe, var ikke like kjærlig i meldingene osv. Jeg satt med følelsen av at vi skle fra hverandre. Å ta det over telefon var ok, men jeg skulle ønske jeg så litt mer tidligere. Kjedelig å ikke få muligheten til å jobbe for det.

Ser du ikke noen mulighet for å jobbe med forholdet?

Anonymous poster hash: 98eaa...b52

Dessverre, jeg er alt for ung(i mine øyne) til å være i et forhold bare fordi det er trygt og fordi han elsker meg, føler jeg:)

Forelskelsen er borte, og jeg har begynt å se mer hvem han faktisk er. Ingen gæren type, bare ikke en som passer meg. Om du skjønner?

Gjest Blondie65
Skrevet

Ikke vent. Det er bra du lar han ta eksamen i fred, men utover det bør du ikke vente i 2 uker. Da er det bedre å ta det på telefon. Det er ikke noe godt å glede seg til å treffes og så få en kald bøtte rett i fleisen. Det handler om redelighet og at en ikke skal late som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...