Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ganske lei av å være ensom. Har ikke så mange nære venner, mest bekjente. De få jeg kan betegne som venner, som jeg føler jeg kan kontakte når som helst, er som regel opptatt med seg og sitt. Ofte er de over alle hauger, og er vanskelig å få tak i.

Driver med en hobby, hvor det er en del greie folk. En del av de trives jeg godt sammen med. Har hatt de moro med de på turer og lignende vi har hatt i forbindelse med hobbyen, pluss avslutning på semester. Samtidig føler jeg at det blir litt kleint å skulle prøve å kontakte de, når vi ikke har vært så mye sammen utover dette. Vil liksom ikke at de skal se på meg som for masete. Ei heller vil jeg bli oppfattet som veldig desperat etter sosial omgang.

Har heller aldri hatt noen kjæreste. På den kanten har det vært relativt stille hele tiden. Prater gjerne med ulike damer, kjente som ukjente, men virker ikke som noen potensiell kjæreste vil komme den nærmeste tiden. Mange synes at jeg er en grei type, noe som er positivt. Men er ikke en typisk masekopp, som setter i vei i lange baner for å oppnå det. Som person er jeg ganske jordnær, omtenksom, sosial, utadvendt, empatisk og tålmodig.

På skolen hvor jeg studerer, omgås jeg en del mennesker. Der har jeg truffet de vennene jeg har hatt en del med å gjøre de site par årene, men som sagt virker det som de veldig ofte er for opptatt med seg og sitt.

Har også noen på lista som jeg hadde en del kontakt med tidligere, mange har flyttet til andre steder, noen har kontakten bare forsvunnet med. Mens andre har vært litt for egosentriske og opptatt av å gjøre meg vondt, at jeg ikke har hatt noe særlig med de å gjøre den siste tiden. For noen virket det som om det var fritt frem å kødde på min bekostning, og utnytte meg. De har sine positive egenskaper de også, som alle andre, men de gjorde en del ting som har provosert og skuffet meg litt.

Liker å være sosial, og føler at jeg trenger mer omgang med det, for å dekke mitt behov. Derfor prøver jeg jo å slenge med på der jeg kan, samtidig som jeg har et frivillig verv med noe jeg liker, i tillegg til den andre hobbyen min. Er en type som trenger å være for meg selv iblant, men periodevis (ganske ofte), føler jeg meg svært ensom. Den følelsen gnager innvendig når det er som verst.

Anonymous poster hash: be09e...a8d
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få deg kjæreste

Anonymous poster hash: 446ec...ff1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen gir deg avslag hver gang du spør så er det en ting, men du bør spørre alle du kjenner om de vil finne på noe. Var i sommer på sydentur med en jeg aldri hang med på fritiden(men bodde i samme kollektiv), fikk melding fra en jeg ikke hadde sett på flere år i går(regner med at han var litt ensom) hvor han spurte om vi skulle ta en kaffe. Du er student, burde være rimelig mange ensomme du kan kontakte. Prøv også aktivitetsvenner.

Anonymous poster hash: 87bc6...5e9
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet (endret)

Driver med en hobby, hvor det er en del greie folk. En del av de trives jeg godt sammen med. Har hatt de moro med de på turer og lignende vi har hatt i forbindelse med hobbyen, pluss avslutning på semester. Samtidig føler jeg at det blir litt kleint å skulle prøve å kontakte de, når vi ikke har vært så mye sammen utover dette. Vil liksom ikke at de skal se på meg som for masete. Ei heller vil jeg bli oppfattet som veldig desperat etter sosial omgang.

Hvorfor er det kleint? Hadde du reagert negativt om noen lurte på om du ville finne på noe en dag? Tror muligens du er litt for redd for å virke masete... Du blir ikke oppfattet som desperat om du spør noen om de vil finne på noe en dag - tvert i mot. Er ikke slik at alle har venner som er tilgjengelige 24/7, spesielt når man kommer litt opp i årene.

Om man ønsker venner så må man faktisk gå litt ut av komfortsonen, man kan ikke sitte å vente på at de dukker opp automatisk, for det gjør de (mest sannsynligvis) ikke.

Endret av Calavi
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen gir deg avslag hver gang du spør så er det en ting, men du bør spørre alle du kjenner om de vil finne på noe. Var i sommer på sydentur med en jeg aldri hang med på fritiden(men bodde i samme kollektiv), fikk melding fra en jeg ikke hadde sett på flere år i går(regner med at han var litt ensom) hvor han spurte om vi skulle ta en kaffe. Du er student, burde være rimelig mange ensomme du kan kontakte. Prøv også aktivitetsvenner.

Edit å bo i kollektiv er også greit om man er student for å sikre det sosiale. Har felles stue og balkong.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var venneløs ved påsketider, etter at jeg hadde kuttet ut to dårlige venninner det siste halvåret. Men siden den tid har jeg skaffet meg fire nye venninner. Har møtt noen gjennom Aktivitetsvenner.no. Jeg har også tenkt å melde med inn i en singelforening. Og jeg har tenkt å være aktiv i et dansemiljø. Ønsker å skaffe meg en del nye bekjente og venner, slik at jeg ikke risikerer å bli ensom igjen. Jeg har hatt altfor få venner tidligere, og har heller ikke hatt mange bekjente siden jeg er litt reservert av meg.

Anonymous poster hash: d01eb...881

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det kleint? Hadde du reagert negativt om noen lurte på om du ville finne på noe en dag? Tror muligens du er litt for redd for å virke masete... Du blir ikke oppfattet som desperat om du spør noen om de vil finne på noe en dag - tvert i mot. Er ikke slik at alle har venner som er tilgjengelige 24/7, spesielt når man kommer litt opp i årene.

Om man ønsker venner så må man faktisk gå litt ut av komfortsonen, man kan ikke sitte å vente på at de dukker opp automatisk, for det gjør de (mest sannsynligvis) ikke.

Du har nok rett i en del av det du skriver. Men føler sjelden at jeg får den rette anledningen til å spørre de folka. Jeg hadde ikke reagert om noen hadde spurt meg, hadde bare blit glad.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var venneløs ved påsketider, etter at jeg hadde kuttet ut to dårlige venninner det siste halvåret. Men siden den tid har jeg skaffet meg fire nye venninner. Har møtt noen gjennom Aktivitetsvenner.no. Jeg har også tenkt å melde med inn i en singelforening. Og jeg har tenkt å være aktiv i et dansemiljø. Ønsker å skaffe meg en del nye bekjente og venner, slik at jeg ikke risikerer å bli ensom igjen. Jeg har hatt altfor få venner tidligere, og har heller ikke hatt mange bekjente siden jeg er litt reservert av meg.

Takk for tips, angående den linken du skrev ned her. Virker som vi har litt av samme mål her. For min del har jeg relativt mange bekjente, og er utadvendt. Men blir ikke så mye mer sosial omgang med de, utover de gangene jeg treffer på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...