Gå til innhold

Har lyst å reise til Split og øyene rundt, i september. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, driver å ser på flybilletter til Split i kroatia. Vi har lyst å leie en bil når vi kommer ned dit og kjøre til Plitvice lakes en dag og har også lyst til å overnatte noen netter på Korcula og hvar og kanskje en dagtur til Brac. lar dette seg gjøre? Er det vanskelig å komme seg fra Split til de øyene rundt, må man reservere båtplass eller noe? noen som har vært der som kan komme med info? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der! Vi dro til Split i noen dager, det var en fin liten by forsåvidt, men vi syklet oss en tur til de andre byene i nærheten, hvor det var finere badestrender fekt. I Split har de et slags "marka/skog"område som også er helt supert.

Vi var på Hvar, hvor det virkelig var suverent. Vi hadde dessverre ikke reservert oss på katamaranen (hurtigbåten som går ganske sjeldnt tur/retur Split- Hvar by) så vi måtte ta en annen båt til Hvar øya, til byen Stari Grad. Derifra gikk en ok, men tvilsom, buss til Hvar by... Litt sånn grisekjøring og manuell giring og snakking i telefonen osv, så følte oss ikke helt trygge:P men men. Alt er veldig billig der, men det er veeeeeeeeeldig mye lommetyveri visstnok!! Selv om det er synlig politi i gatene. Men man ser jo veldig turist ut, mange kommer og spør om man trenger en leilighet/rom for natten osv, bare å avvise dem med en gang... de er innpåslitne.

Hva lurer du på??:)

Anonymous poster hash: 5a81c...9dd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei vent, vi syklet oss turer da vi var på Hvar, ikke på Split:-) Vi jogget heller litt på Split.

Og den katamaranen var det reserverte plasser på (altså den båten) og den var helt super . anbefales på turen hjem igjen i allefall!!

Skrevet

okei, takk for flott svar. Tenkte om jeg kanskje må søke opp på nett etter båt som går til de øyene fra Split, slik at jeg får reservert plass... for jeg har jo tenkt å reservere overnatting før vi drar, så det hadde jo vært dumt om vi hadde reservert overnatting på korcula og hvar, så kommer vi oss ikke dit fordi man må reservere båtplass mange dager i forveien :) Jeg for min del er ikke så opptatt i byliv og shopping... det jeg er interessert i er estetisk nydelige steder hvor man kan kombinere flotte gå-turer og sykkelturer i flott natur med god mat og trivelige kvelder, uten at det er midt i et sentrum med hundre-tusenvis av folk.

Tenkte å bare ha Split som et havnepunkt med bare 2 dager eller noe, siden flyet går dit, og heller prøve å komme seg til øyene rundt. Det jeg MÅ se der er Plitvice Nasjonalpark. Har den på lista mi over steder jeg må besøke :)

AnonymBruker
Skrevet

husker ikke om det gikk an å reservere uten å betale:S kanskje det gjør det:)

lurt av dere å dra ut av split, man ser det liksom ferdig på en dag eller to. øyene er myye finere.

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp kommet hjem fra Brac (Bol) og kan varmt anbefale det. Vi tok katamaran fra Split, ingen reserverte plasser eller noe her. Men; den går bare en gang om dagen. Kl 06.30 går den Bol-Split og kl 16.30 går den Split-Bol. Om du vil besøke Brac uten å overnatte er Supetar en mulighet, det går feje mellom Split-Supetar flere ganger daglig.

God tur :)

Anonymous poster hash: a10d8...247

• Liker 1
Skrevet

Aah! Tusen takk! :D gleeede oss!

Fant ut at det va billigere om vi delte reisa opp; Evenes-Oslo, Oslo-split , enn om vi bare skreiv inn i søkeresultatet Evenes-Split... Da viste den plutselig myye dyrere prisa. Rart det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...