Gå til innhold

Det knekker i alle leddene mine!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skuldrene, albuene, ryggen, tærne og ikke minst knærne. Det knekker når jeg går, strekker meg, løper, bøyer meg, snur meg, og det er sykt plagsomt under sex. Hvis jeg bråsnur knekker det så hardt i knærne at det er vondt.

Hva kommer slik knekking av? Det har bare blitt verre de siste månedene. Jeg er 30 år, kvinne, normalvektig og spiser helt normalt. Er det noe jeg mangler av vitaminer eller noe?

Anonymous poster hash: fe7d5...64c

AnonymBruker
Skrevet

Knekking i ledd er et sunnhetstegn. Du har nok av leddvæske, leddvæsken blir sendt fort mellom leddene og skaper en knekkelyd. Du kan selvfølgelig ha for mye leddvæske eller for lite så ledd gnisser mot hverandre, men dette vil gjøre vondt ved belastning i f.eks knærne. Gå til legen og få en vurdering hvis dette plager deg

Anonymous poster hash: d96de...487
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Knekking i ledd er et sunnhetstegn. Du har nok av leddvæske, leddvæsken blir sendt fort mellom leddene og skaper en knekkelyd. Du kan selvfølgelig ha for mye leddvæske eller for lite så ledd gnisser mot hverandre, men dette vil gjøre vondt ved belastning i f.eks knærne. Gå til legen og få en vurdering hvis dette plager deg

Anonymous poster hash: d96de...487

Et sunnhetstegn? Tror jeg ikke noe på.

Anonymous poster hash: 95755...5f9

Gjest constance90
Skrevet

Et sunnhetstegn? Tror jeg ikke noe på. Anonymous poster hash: 95755...5f9

Min kiropraktor forklarte det som luftbobler i leddvæsken. Det var helt normalt og ingenting farlig med det. Så usunt er det hvertfall ikke

Skrevet

Føttene mine "knepper" nesten hele tiden når jeg går, det er skikkelig irriterende og litt flaut :P Det knaker litt andre steder også av og til, men ikke når jeg bare går vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt via yoga-folk at det kommer av for lite/for lenge siden sex.. Den vanlige gjennomstrømningen i kroppen fungerer ikke ordentlig. Sier de! Tviler sterkt på at det er vitenskapelig bevist, men hvorfor ikke...

Anonymous poster hash: 1c3c3...412
AnonymBruker
Skrevet

Knekking er luftbobler i leddene som det går hull på. Det er ufarlig. Normalt så bruker leddene 20 min på å "fylle" luftboblene opp igjen. Så i praksis kan man "knekke" leddene hvert 20 min, men det fungerer jo ikke alltid.

Men farlig er det ikke.

Anonymous poster hash: ca1fd...924
Gjest Amortentia
Skrevet

Knekker sykt mye her også. I armer og ben.
Det knekker så høyt at de rundt meg hører det, flaut.

AnonymBruker
Skrevet

Min kiropraktor forklarte det som luftbobler i leddvæsken. Det var helt normalt og ingenting farlig med det. Så usunt er det hvertfall ikke

Jeg er klar over at det ikke er usunt, men det var ikke det som var spørsmålet heller. Jeg har aldri hørt om at det er et sunnhetstegn at leddene knekker hele tiden. Kilde?

Gjest constance90
Skrevet

Jeg er klar over at det ikke er usunt, men det var ikke det som var spørsmålet heller. Jeg har aldri hørt om at det er et sunnhetstegn at leddene knekker hele tiden. Kilde?

Jeg sa heller ikke at det er sunt. Bare normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Lenge siden sex er det ihvertfall ikke, så det kan jeg si med en gang at det ikke stemmer! :ler:

Det gjør ikke vondt, annet enn i det ene kneet når det knekker så innmari høyt hvis jeg vrir det. Ellers er det bare plagsomt, og folk ler jo når jeg setter meg eller reiser meg opp. Det knekker høyt, altså. Men jeg føler jo ikke at det er grunn til å dra til legen, det er jo bare lyden som er plagsom...

Anonymous poster hash: 50590...fc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...