Gå til innhold

Hard seng - hjelper det om jeg kjøper ny overmadrass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har rammemadrass-seng. Og den er steinhard å ligge på.. Jeg får nesten ikke sove i det hele tatt(min første natt med den). Da jeg prøvde den på IKEA la jeg meg ikke i den(dum som jeg var), men jeg bare satt meg på den, "hompa" opp og ned og sa "ja, den her var god!" men så viste det seg at den ikke var så god som jeg hadde håpet... :(

Men er det overmadrassen som er hard, og ikke selve senga? Fordi da kan jeg jo bare kjøpe en ny overmadrass når jeg har råd.

Anonymous poster hash: 3558e...852
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har rammemadrass-seng. Og den er steinhard å ligge på.. Jeg får nesten ikke sove i det hele tatt(min første natt med den). Da jeg prøvde den på IKEA la jeg meg ikke i den(dum som jeg var), men jeg bare satt meg på den, "hompa" opp og ned og sa "ja, den her var god!" men så viste det seg at den ikke var så god som jeg hadde håpet... :(

Men er det overmadrassen som er hard, og ikke selve senga? Fordi da kan jeg jo bare kjøpe en ny overmadrass når jeg har råd.

Ikea har en garanti, som gjør at du får bytte seng :)

Anonymous poster hash: fd808...a16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se også tråden her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=833268&page=1&#entry14373110 med gode råd fra Annie70 om hvordan sengen skal prøves i butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Garantien på norsk: "

Madrass komfortgaranti - sov på det i nitti netter

Sov godt på din nye IKEA madrass eller ta den med tilbake. Med IKEAs komfortgaranti har du 90 dager på å bestemme deg.

På grunn av vårt brede sortiment og den førsteklasses kvaliteten i alle våre IKEA madrasser, er vi sikre på at du vil finne en madrass som vil gi deg riktig sovekomfort.

Dersom du likevel innen 90 dager skulle oppdage at IKEA madrassen ikke er riktig for deg, er du velkommen til å ta den med tilbake. Da vil vi være behjelpelige med å finne en ny madrass eller gi deg en tilgodelapp.

* Komfortgaranti gjelder kun ved fremvisning av kvittering. Bytting av kun overmadrass gjelder ikke når den er kjøpt separat. "

http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/return_policy/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følg instruksene fra Annie70 (ha med en venn for å se når du prøveligger seng hos Ikea), prøv den samme rammemadrassen som du har men med en annen overmadrass (forklar ekspeditør om påroblemet og spør ekspeditør om å ordne med det så du får prøve samme rammemadrass med en overmadrass som kanskje kan passe deg) Det er viktig at du gjør dette først, før du evt bestemmer deg for å bytte rammemadrass.

Med det samme du er på Ikea, så prøver du andre rammemadrasser på samme måte som beskrevet i linken. Deretter vet du om du skal bytte i ny eller kjøpe annen overmadrass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Garantien på norsk: "

Madrass komfortgaranti - sov på det i nitti netter

Sov godt på din nye IKEA madrass eller ta den med tilbake. Med IKEAs komfortgaranti har du 90 dager på å bestemme deg.

På grunn av vårt brede sortiment og den førsteklasses kvaliteten i alle våre IKEA madrasser, er vi sikre på at du vil finne en madrass som vil gi deg riktig sovekomfort.

Dersom du likevel innen 90 dager skulle oppdage at IKEA madrassen ikke er riktig for deg, er du velkommen til å ta den med tilbake. Da vil vi være behjelpelige med å finne en ny madrass eller gi deg en tilgodelapp.

* Komfortgaranti gjelder kun ved fremvisning av kvittering. Bytting av kun overmadrass gjelder ikke når den er kjøpt separat. "

http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/return_policy/index.html

Ok, men gjelder det kun overmadrassen? Eller hele senga? Jeg liker senga, den er så stor og fin. Det er sikkert bare overmadrassen som er hard, som jeg vil bytte.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, men gjelder det kun overmadrassen? Eller hele senga? Jeg liker senga, den er så stor og fin. Det er sikkert bare overmadrassen som er hard, som jeg vil bytte.

ts

Det gjelder hele senga med madrass/ rammemadrass, ettersom jeg forsto. Uansett er det vedrt å prøve i butikk med annen overmadrass før du bestemmer deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nye overmadrass.. Jeg hørte en gang at det er ikke sengen det kommer an på, men selve underlaget du ligger på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vil ikke sove på det (bokstavelig talt), altså gi det noen netter? Jeg syntes også min var hard i begynnelsen, men nå liker jeg den kjempegodt, og sover som en stein.

Anonymous poster hash: 08293...2d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...