Gå til innhold

Hvilken elektrokjede har de billigste hvitevarene for tiden?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal kjøpe nye hvitevarer i morgen, pga. at vi har kjøpt leilighet. Vi trenger kjøleskap, komfyr, oppvaskmaskin, vaskemaskin, støvsuger.

Er det noen av dere som vet hverm som er billigst for tiden? Leverer kjedene varene på dagen? Bor i Oslo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut elkjøp(100%) og lefdal(150%). De har prisgarantier og ønsker alltid å være billigst.

Smartclub har også prisgaranti på 250%..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jordbær:

Hva mener du med prosenttalla?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

Ja, jeg lurte også litt på hva du mente med de prosentene? Er det slik at du mener at dU ER250% sikkeR PÅ at smart club er billigst?

Skrevet

De prosentene betyr at dersom du kjøper noe hos Lefdal og du oppdager at produktet var billigere hos elkjøp, vil du få tilbake HELE beløpet (100%) + 50 % ekstra. Hvis jeg husker dette riktig da... :roll:

Uansett. Når dere skal kjøpe så mange varer, kjøp alt hos samme forhandler og prut så det står etter! Får du ikke det til den prisen du vil hos f.eks elkjøp sier du takk for deg og går. Dermed går turen til en annen forhandler. Vær standhaftig og vis at du mener det. Om du ikke får det til den prisen du ønsker kan du istedet prøve å få med deg noen ekstravarer på kjøpet.

Skrevet

stemmer det joplaya sier. akkurat det jeg mente

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Nå er det jo slik at disse prosentgarantiene er bare tull. Den er bare gyldig hvis du finner samme merke og modell billigere i en annen kjede. Det er vanskelig fordi disse kjedene ikke kjøper inn samme modeller, til og med får de ofte produsert "egne" modeller hos de ulike merkene de tar inn.

Ellers vil jeg anbefale at du tar en runde og sjekker tilbudene du får hos de ulike butikkene. Hadde samme problem som deg rett før jul, skulle ha alt i forbindelse med flytting. Vær obs på at tilbudene kan variere voldsomt fra person til person i en butikk... Få tak i en fast ansatt (helst en butikksjef), da får du som regel de beste tilbudene. Vi handlet hos Elkjøp og fikk god rabatt. Mener å huske vi handlet varer for en verdi rundt 40 000 og betalte 30-31 000.....

Skrevet
Nå er det jo slik at disse prosentgarantiene er bare tull. Den er bare gyldig hvis du finner samme merke og modell billigere i en annen kjede. Det er vanskelig fordi disse kjedene ikke kjøper inn samme modeller, til og med får de ofte produsert "egne" modeller hos de ulike merkene de tar inn.

Ellers vil jeg anbefale at du tar en runde og sjekker tilbudene du får hos de ulike butikkene. Hadde samme problem som deg rett før jul, skulle ha alt i forbindelse med flytting. Vær obs på at tilbudene kan variere voldsomt fra person til person i en butikk... Få tak i en fast ansatt (helst en butikksjef), da får du som regel de beste tilbudene. Vi handlet hos Elkjøp og fikk god rabatt. Mener å huske vi handlet varer for en verdi rundt 40 000 og betalte 30-31 000.....

Det er vel ikke bare tull?

Det som ofte er surt, er når man finner seg f.eks. en skriver på elkjøp.. og så finner den på tilbud på lefdal uken etterpå. Da får man igjen pengene mellom. Jeg vet om mange som har benyttet seg av den retten.

Skrevet

Sist jeg sjekket så gjaldt ikke denne prisgarantien på varer som var på tilbud. Firmaet jeg jobbet i hadde et pari med billige skrivere som vi solgte for 300 kroner. En dag ringte de fra Lefdal og spurte om dette var en fast pris på skriverene. Det var det jo ikke, så da fikk ikke kunden garantien likevel.

Gjest Esther
Skrevet

Dette er vel en av de bransjene hvor det foregår mye grums ...

Har dere noensinne løpt til butikken etter å ha sett en av de såkalte sjokksalg-avisene ?

Hvor mange ganger har de faktisk hatt produktet inne ?

Som regel har de ett kun par stykker av de annonserte "pang-tilbudene". "Nei, vi har ikke flere igjen, men vi har dette flotte "Sony" - TV`et til kr. 7.945,- som vi anbefaler" .... De annonserer med f.eks. et billig Grundig TV - bare for å få folk inn i butikken. Så får du leksen om hvor vanvittig bra dette Sony-TV`et er ... bare fordi at akkurat da er det Sony som gir best avkastning for butikken. Har faktisk hørt fortalt at selgere i en spesiell elektro-butikk har blitt kalt inn på teppet til sjefen fordi de har solgt kunder "feil" merke ...

Skrevet

Jeg har selv jobbet som selger i denne bransjen i fire år, og jeg må si jeg var lettet over å slutte. Det er en råtten bransje ja. Jeg var skikkelig lei av å lure kundene mine. Du læres opp til å lyve om produktene.

Vi selgere visste alltid hvilke produkter vi skulle selge. Og det var selvsagt ikke de produktene som vi annonserte. Vi skulle hele tiden "vri over" på andre produkter som vi tjente gode penger på.

Så et godt råd til alle: Ikke spør selgere i slike butikker hva de kan anbefale, hva som er de beste produktene. De vil alltid selge deg det de tjener mest penger på.

• 3 år senere...
Gjest Stjernepappa
Skrevet

Kjøpte skriver hos Elkjop til kr. 1700,- Fant den til 1500,- i en annen butikk uka etterpå. Gikk da tilbake til Elkjøp med dette. Fikk utbetalt kr 200,- (mellomlegget) Har aldri hørt at hoen har fått HELE beløpet (eller 150% hos Lefdal)

Forøvrig er prisene stort sett bra både hos Elkjøp / Lefdal (det er jo egentlig samme butikken) og hos Expert. Sjekk både nettprisene og butikkprisene til disse kjedene. Forøvrig er det fullt mulig å prute, spesielt dersom du skal ha flere produkter samme sted.

Skrevet

Vi fikk best tilbud og service hos Lefdal... Men så krever jeg endel også, har solgt hvitevarer selv for mange år siden, og de som skal selge noe til meg bør ha produktkunnskapen i orden for å si det sånn... Blir ikke imponert av noen som later som de vet hva de snakker om ;)

Selgeren på Elkjøp var håpløs, og jeg var innom tre Expert-butikker, felles for de alle var at jeg var nødt til å lete etter en selger for å få et tilbud... Gubben i 50-årene som skulle ha den rimeligste oppvaskmaskina de hadde fikk hjelp med en gang han kom inn døra, jeg som som hadde tenkt å bruke mellom 20-30.000 på hvitevarer var de ikke så interessert i (men som student med sekk på ryggen så så vel gubben i 50-årene ut som om han kunne bringe inn mer bonus...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...