AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Er så redd for sykdommer hele tiden. Bruker utrolig mye energi på å bekymre meg for alt fra kreft, MS, ja til og med HIV og Ebola. Er 25, og føler jeg burde kvitte meg med frykten. Men vet ikke hvordan. Noen som har noen tips?Anonymous poster hash: b9310...e98
Honey Dew Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Er så redd for sykdommer hele tiden. Bruker utrolig mye energi på å bekymre meg for alt fra kreft, MS, ja til og med HIV og Ebola. Er 25, og føler jeg burde kvitte meg med frykten. Men vet ikke hvordan. Noen som har noen tips?Anonymous poster hash: b9310...e98 Snakk med fastlegen din om frykten som du har. Han kan henvise deg til riktig instans (psykolog). Vil tro at det finnes psykologer som er spesialister på behandling av hypokondri (helseangst). Du ER hypokonder og det er finnes ingen grunn til å folk skal le av dette, slik mange gjør. Dette er faktisk en diagnose som skal bli tatt på alvor. Lykke til og ikke vær flau over at du har denne diagnosen 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Snakk med fastlegen din om frykten som du har. Han kan henvise deg til riktig instans (psykolog). Vil tro at det finnes psykologer som er spesialister på behandling av hypokondri (helseangst). Du ER hypokonder og det er finnes ingen grunn til å folk skal le av dette, slik mange gjør. Dette er faktisk en diagnose som skal bli tatt på alvor. Lykke til og ikke vær flau over at du har denne diagnosen Takk for svar! Ja, det er sant at mange ler av det. Derfor så prater jeg ikke med andre om frykten min, så må nok ta det opp med legen ja.Anonymous poster hash: b9310...e98 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Er så redd for sykdommer hele tiden. Bruker utrolig mye energi på å bekymre meg for alt fra kreft, MS, ja til og med HIV og Ebola. Er 25, og føler jeg burde kvitte meg med frykten. Men vet ikke hvordan. Noen som har noen tips?Anonymous poster hash: b9310...e98 Du høres ut som en person som vil ha god nytte av en henvisning til Ingvard Wilhelmsen. Hab driver landets eneste hypokonderklinikk. Snakk med legen din og google Invard Wilhelmsen så finner du masse info om han og bøkene han har skrevet.Anonymous poster hash: 01a1c...d93
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Jeg har to ganger vært til samtale med Wilhelmsen i forbindelse med psykiske vansker og selvskading. Han er ærlig og direkte. Legger ingenting i mellom. Om du velger å legge deg inn på hans klinikk, tror jeg du må være forberedt på en tøff og konfronterende linje...Anonymous poster hash: cc452...804 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Jeg har to ganger vært til samtale med Wilhelmsen i forbindelse med psykiske vansker og selvskading. Han er ærlig og direkte. Legger ingenting i mellom. Om du velger å legge deg inn på hans klinikk, tror jeg du må være forberedt på en tøff og konfronterende linje...Anonymous poster hash: cc452...804 Jobber ikke wilhelmsen bare poliklinisk da?Anonymous poster hash: 01a1c...d93
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Nei, etter litt søk på Google, tok jeg feil. Han driver ikke døgnklinikk som jeg antok. Beklager!Anonymous poster hash: cc452...804
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Ingvar Wilhelmsen har skrevet to bøker (om ikke flere). De jeg vet om er "Sjef i ditt et liv" og "Det er ikke mer synd på deg enn andre". Sistnevnte finnes også på lyd.Anonymous poster hash: cc452...804
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #9 Skrevet 10. august 2014 Takk for svar! Jeg skal sjekke ut bøkene hans!Anonymous poster hash: b9310...e98
Gjest Coolaid Skrevet 10. august 2014 #10 Skrevet 10. august 2014 AnonymBruker, on 08 Aug 2014 - 18:06, said: Er så redd for sykdommer hele tiden. Bruker utrolig mye energi på å bekymre meg for alt fra kreft, MS, ja til og med HIV og Ebola. Er 25, og føler jeg burde kvitte meg med frykten. Men vet ikke hvordan. Noen som har noen tips?Anonymous poster hash: b9310...e98 Det er mange som har sykdomsangst - altså at de er redd for å få sykdommer osv. Det jeg vet som hjelper ( og kanskje det verste som du kan tenke deg) er å les om de sykdommene du er redd for å få. Lag en liste over alle sykdommene. Så skaffer du deg seriøs informasjon om sykdommen og leser om en etter en. Heldigvis er dette noe som du kan fint komme over. Snakk med fastlege og få henvisning til psykolog. I mellomtiden les om du tør. Klem til deg
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #11 Skrevet 11. august 2014 Det er mange som har sykdomsangst - altså at de er redd for å få sykdommer osv. Det jeg vet som hjelper ( og kanskje det verste som du kan tenke deg) er å les om de sykdommene du er redd for å få. Lag en liste over alle sykdommene. Så skaffer du deg seriøs informasjon om sykdommen og leser om en etter en. Heldigvis er dette noe som du kan fint komme over. Snakk med fastlege og få henvisning til psykolog. I mellomtiden les om du tør. Klem til deg Det er i hvert fall det verste jeg kan gjøre - og jeg har kraftig helseangst! Både legen og psykologen min anbefaler meg å IKKE lese om alle sykdommene jeg er redd for å få/tror jeg har... Anonymous poster hash: 95e43...8ce 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #12 Skrevet 11. august 2014 Det er i hvert fall det verste jeg kan gjøre - og jeg har kraftig helseangst! Både legen og psykologen min anbefaler meg å IKKE lese om alle sykdommene jeg er redd for å få/tror jeg har... Anonymous poster hash: 95e43...8ce Enig. Hos meg blir det enda verre når jeg leser/googler om det. Anonymous poster hash: b9310...e98
masekopp Skrevet 11. august 2014 #13 Skrevet 11. august 2014 Kjøp bøkene til Ingvar Wilhelmsen. De er gull verdt Ellers: - Ikke google sykdommer - Ikke oppsøk steder du vet det står om sykdommer - Fokuser på andre ting så godt du kan - Kanskje be om psykologhjelp?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #14 Skrevet 11. august 2014 Er så redd for sykdommer hele tiden. Bruker utrolig mye energi på å bekymre meg for alt fra kreft, MS, ja til og med HIV og Ebola. Er 25, og føler jeg burde kvitte meg med frykten. Men vet ikke hvordan. Noen som har noen tips?Anonymous poster hash: b9310...e98 Takk for svar! Jeg skal sjekke ut bøkene hans! Anonymous poster hash: b9310...e98 Og denne, som kan leses gratis her http://www.nb.no/nbsok/nb/2ec8f87516e2c189b30dad09c2fb1a90?index=0#0 Egenterapi av forskjellige typer angst (deriblandt sykdomsangst) og depresjon. Kan anbefales! Anonymous poster hash: 9ba25...a9e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #16 Skrevet 11. august 2014 Og denne, som kan leses gratis her http://www.nb.no/nbsok/nb/2ec8f87516e2c189b30dad09c2fb1a90?index=0#0 Egenterapi av forskjellige typer angst (deriblandt sykdomsangst) og depresjon. Kan anbefales!Anonymous poster hash: 9ba25...a9e Takk! Den skal jeg lese!Anonymous poster hash: b9310...e98
Gjest Coolaid Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 AnonymBruker, on 12 Aug 2014 - 00:13, said: Det er i hvert fall det verste jeg kan gjøre - og jeg har kraftig helseangst! Både legen og psykologen min anbefaler meg å IKKE lese om alle sykdommene jeg er redd for å få/tror jeg har... Anonymous poster hash: 95e43...8ce Da skal du ikke gjøre det. Når det gjelder mitt råd så kjenner jeg til at dette er brukt som behandling med gode resultater, altså som behandling hos psykolog. Du opplyser nå at du går til fastlege og psykolog og får hjelp. Det stod det ingenting i tråden om. Da får du kyndig hjelp som du trenger. Skjønner ikke helt at du da spør på et forum. Håper det ordner seg for deg, ts
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Da skal du ikke gjøre det. Når det gjelder mitt råd så kjenner jeg til at dette er brukt som behandling med gode resultater, altså som behandling hos psykolog. Du opplyser nå at du går til fastlege og psykolog og får hjelp. Det stod det ingenting i tråden om. Da får du kyndig hjelp som du trenger. Skjønner ikke helt at du da spør på et forum. Håper det ordner seg for deg, ts Jeg er TS, ikke den personen du skriver til her. Jeg får ikke hjelp hos lege eller psykolog. Anonymous poster hash: b9310...e98
Gjest Coolaid Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 AnonymBruker, on 12 Aug 2014 - 09:32, said: Jeg er TS, ikke den personen du skriver til her. Jeg får ikke hjelp hos lege eller psykolog.Anonymous poster hash: b9310...e98 Oki, ikke lett med alle anonyme brukerne her inne. Jeg ser det nå. Kanskje mitt råd om å lese litt om det du er redd for vil fungere for deg ? Uansett, ikke sitt med dette alene. Fastlege kan henvise deg videre til psykolog, du får det bedre etter hvert som du jobber med tingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå