Gå til innhold

Tempur pute!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei..

Kjøpte meg tempur pute idag men fikk ikke noe klar instruks i forhold til bruk av den. Skulle prøve den litt for litt siden. Jeg skal ligge med nakken på den "høyeste" delen om jeg har forstått det rett?

Men vil ikke ha øvre del av hode på en måte ligge nedover? Er dette rett?

Selvsagt var det ikke mye men når jeg tenkte etter..

Håper noen kan svare, har ganske problemer med nakke så hadde vært fint om dette kunne hjulpet noe, men da bør den jo brukes rett!:)

Anonymous poster hash: 33f8b...55a
Skrevet

Den tykke delen skal innerst mot nakken, den vil "gi etter" og tilpasse seg formen av hodet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Den tykke delen skal innerst mot nakken, den vil "gi etter" og tilpasse seg formen av hodet ditt.

Okei. Men da er det nok fordi jeg ikke lå lenge nok om gangen at det føltes slik :) Takk! :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du skaffet standarputa?

Uansett du må regne med tilvenning. Dersom du våkner i natt ha den gamle puta di i nærheten slik at du kan bytte.

Finnes ingenting bedre enn Tempur. Du har nakken på den lengste "fjelltoppen" og hodet liggende nede i "dalen".

Anonymous poster hash: fcae2...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Har du skaffet standarputa?

Uansett du må regne med tilvenning. Dersom du våkner i natt ha den gamle puta di i nærheten slik at du kan bytte.

Finnes ingenting bedre enn Tempur. Du har nakken på den lengste "fjelltoppen" og hodet liggende nede i "dalen".

Ja kjøpte standard puta :)

Men er det tilvenning som i uvant og hindrer søvn, eller tilvenning som i at bør bytte pute pga nakken? :)

Tester den ikke i natt da jeg skal i bryllup imorgen, får ta det fra søndag av :)

Skrevet

Det at hodet er det laveste punktet, gjør at du får "strukket ut" nakken skikkelig. Det er det jeg sliter med når jeg ikke sover med tempurpute.

Det tar litt tilvenning, i alle fall for min del, fordi jeg ikke kan sove behagelig på magen og fordi den er hardere enn de putene jeg hadde før.

AnonymBruker
Skrevet

Ja kjøpte standard puta :)

Men er det tilvenning som i uvant og hindrer søvn, eller tilvenning som i at bør bytte pute pga nakken? :)

Tester den ikke i natt da jeg skal i bryllup imorgen, får ta det fra søndag av :)Anonymous poster hash: 33f8b...55a

Du ligger på en annen måte, så vil si at det er en kombinasjon av uvant og tilvenning, og etter en stun så blir du veldig bortsjemt, pga. Den gode følelsen puten gir mht. Støtte som du ikke får på noen andre puter, (eller madrasser).

Har hatt flere standarputer, en millenniumpute, den beste jeg har hatt er den jeg har nå, Ombracio. Den blir mindre følsom for temperatur i rommet og fordi den er gjevnt tykk, men lar hodet falle ned i puta på rette plassen så er ikke den så vanskelig å venne seg til som de andre.

Det blir og en ny type tilvenning når jeg har vært ute og reist uten pute.

Madrassen er og helt fantastisk. Litt hard og kald vinterstid.

Gjest Blomst83
Skrevet

Før du vet ordet av det er du avheniga av puta di.Jeg drar ingen steder uten tempurputa mi,men et lite obs.Når det blir kaldt så blir den hard,og da mener jeg hard. Så på vinteren ligger min på baderomsgulvet ;)

Skrevet

Det at hodet er det laveste punktet, gjør at du får "strukket ut" nakken skikkelig. Det er det jeg sliter med når jeg ikke sover med tempurpute.

Det tar litt tilvenning, i alle fall for min del, fordi jeg ikke kan sove behagelig på magen og fordi den er hardere enn de putene jeg hadde før.

Den er bare hard hvis du har det veldig kaldt på rommet.

Klarer ikke vanlige puter lengre, føler jeg ikke får puste. :ler: Kan være enig i at den ikke passer seg til soving på magen, men det hater jeg heldigvis uansett.

Skrevet

Hvilken typer er det dere snakker om? Produseres disse også av tempur, ellerc er det etterligninger? Har den vanlige i small.

Skrevet

Klarer ikke vanlige puter lengre, føler jeg ikke får puste. :ler: Kan være enig i at den ikke passer seg til soving på magen, men det hater jeg heldigvis uansett.

Hardere er kanskje feil ord, fastere er kanskje bedre? Jeg mener overhodet ikke at den er hard som i ubehagelig, den er jo myk, men gir bedre støtte og er ... fastere. Jeg har det aldri spesielt kaldt, men slet litt med at den ble for myk da det var som varmest :P

Skrevet

Hardere er kanskje feil ord, fastere er kanskje bedre? Jeg mener overhodet ikke at den er hard som i ubehagelig, den er jo myk, men gir bedre støtte og er ... fastere. Jeg har det aldri spesielt kaldt, men slet litt med at den ble for myk da det var som varmest :P

Aha, tenkte feil. Jeg liker at den ikke er så "fluffy", takler ikke myke puter.

AnonymBruker
Skrevet

Men det passer meg perfelt fordi jeg elsker å sove på magen, men har egentlig ikke lov pga nakken :) Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...