Solstråle88 Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Fra uke 12 til 33 gikk jeg opp 16 kg (var normalvektig med bmi på 21,5 før svangerskapet). Nå er jeg i uke 37 og har gått opp 1 kg siden sist. Dette på tross av at jeg har fått masse vann i kroppen siden sist. Er det vanlig at vektoppgangen stopper i 3 trimester? Noen som har opplevd liknende?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Samme her. Er helt i sluttspurten før fødsel og har ikke lagt på meg noe den siste måneden. Jordmor var ikke bekymret for meg, var også normalvektig før graviditeten (bmi 22). Har gått opp 13 kg totalt som er helt innenfor normalen. Slik jeg forstod det er total vektoppgang viktigere enn når den skjer Anonymous poster hash: 8d431...13c
Solstråle88 Skrevet 8. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2014 Men baby legger jo på seg litt fra uke 33.. Hvor blir det av disse kg? Kan vel ikke være normalt at det stopper opp?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Jeg vet ikke hvor vanlig dette er, men jeg var litt overvektig når jeg ble gravid i uke 24 hadde jeg gått opp 6kg, er nå i uke 38 og har ikke gått opp noe siden da. Symfysemålene ligger på kurven og babyen vokser helt fint fordi Kanskje jeg har gått ned i vekt? Kanskje dette gjelder deg også? Anonymous poster hash: 7a6ee...cfd
Mafalda Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Jeg har også hatt treg vektoppgang i tredje trimester, eller til og med gått ned i vekt. Er normalvektig i utgangspunktet, men jordmor/lege har ikke vært bekymret. Så lenge SF-målet fortsetter å vokse tror jeg ikke det er uvanlig at vektøkningen stopper litt opp... særlig hvis babyen bæres langt inn er det jo ikke mye plass til maten, rett og slett! Det sliter i alle fall jeg med, blir mett av "ingenting"...
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Jeg gikk ned i vekt selv om jeg ikke hadde hypermesis, kvalme eller andre problemer i den retningen. Siste par ukene gikk jeg riktignok opp 6 kilo(gikk maks over termin), men ingen var bekymret over det. Sålenge du spiser normalt for en voksen kvinne så har ikke variasjoner i vektoppgang eller ikke noe særlig å si. Ingenting for fosteret heller(din vekt altså).Anonymous poster hash: 6c9a2...856
Tralla la Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Samme her, i følge legen hadde jeg egentlig gått ned vekt, mens babyen hadde gått opp. Så vi utlignet hverandre litt. Hos meg stod vekten nesten stille i 3. trimester. Fikk en stor baby på 4 kg så det var ingen grunn til bekymring :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå