melatonin Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Når man får besøk av folk som bare går inn med sko uten at du sier det er greit, sier du da i fra at du helst ser at dem tar av seg skoene? Jeg ser på det som frekt å gå inn med sko og kan bli litt irritert av sånn.. Det er ikke gulvkaldt hos oss så ser liksom ikke helt greia med å traske inn med sko. Vi har et stort teppe i gangen så parketten ikke skal bli sølete om vinteren, og støvete om sommeren, men noen må alltid traske litt rundt på gulvet og gjerne inn på kjøkkenet før de finner det for godt å ta av seg skoa.. hvis de i det hele tatt gjør det. Om vinteren må jeg alltid ha en mopp stående når visse kommer på besøk så jeg tørker gulvet etter dem, dette ser de men tar ikke hintet. Og ja det er svigers.. har ikke så godt forhold til dem, vil ikke at det skal bli verre! Tips tas i mot med store takk og bukk 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Har hatt det samme problemet. Fortalte da svigermor høflig at dette var MITT hjem, med MINE regler, og at dersom de ikke klarte å innrette seg etter dette trengte de ikke å komme på besøk. Ble slutt på å gå inn med sko da, gitt Anonymous poster hash: 24ec5...6be 2
Pinkee Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Enten må du si noe, eller så får du henge opp en stor plakat med "SKOPARKERING HER" 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Heng opp en sånn og vis den begeistret fram neste gang de kommer, si at den er spesielt for dere siden vi vet at dere ikke liker å ikke ha noe på føttene inne. Anonymous poster hash: 71693...ad1 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Haha, mine svigers gjør alt de kan for å unngå å bruke bordbrikke på det nye bordet vårt! Vi hinter, setter de fram, legger en bordbrikke under glasset deres, forteller de at vi vil at det skal bli brukt brikker. Men de; fjerner brikken, flytter på glasset, overser det, svarer ikke når vi sier noe! de gjør alt for å unngå å bruke brikke under glasset! I tillegg roter svigerfar med masse aviser over hele stua når de overnatter, hvis jeg samler de i en bunke tar det to minutt til han har spredd de ut slik at de ligger på gulvet og bordet i en slags vifte! Her har heller ikke hinting eller direkte tale fungert. Jeg mistenker noen svigere for å boikotte "husregler" satt av fruen i huset! Anonymous poster hash: 29a32...d6a 2
Gjest GirlDreamer Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Jeg ville helt klart sagt ifra. Er ganske vanlig å gå inne med sko her, så her var det jeg som først slet med tanken på å gå inn i andres hjem med sko på. Men er jo litt lettere når man ser de gjør det selv. Haha, mine svigers gjør alt de kan for å unngå å bruke bordbrikke på det nye bordet vårt! Vi hinter, setter de fram, legger en bordbrikke under glasset deres, forteller de at vi vil at det skal bli brukt brikker. Men de; fjerner brikken, flytter på glasset, overser det, svarer ikke når vi sier noe! de gjør alt for å unngå å bruke brikke under glasset! I tillegg roter svigerfar med masse aviser over hele stua når de overnatter, hvis jeg samler de i en bunke tar det to minutt til han har spredd de ut slik at de ligger på gulvet og bordet i en slags vifte! Her har heller ikke hinting eller direkte tale fungert. Jeg mistenker noen svigere for å boikotte "husregler" satt av fruen i huset! Anonymous poster hash: 29a32...d6a Da får du prøve å la være å servere drikke og legge bort avisene. Hvis dette blir etterlyst får du bare forklare hvorfor. 1
Gjest iGirl Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Helt utrolig hvor frekke folk kan være. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Det er jo ikke vanlig å gå inne med sko i Norge. Din mann (deres sønn) får ta seg av problemet og si at de skal ta av seg skoa i gangen. Så får dere heller tilby de tøfler. Anonymous poster hash: 3f90b...4b6 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Jeg hadde sagt i fra om det selv. Men nå er svigermor en meget direkte dame, så jeg vet at hun tåler mye.
Berit Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 (endret) Jeg hadde sagt pent at jeg setter pris på om dere tar av uteskoene. Endret 8. august 2014 av Berit
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Har hatt det samme problemet. Fortalte da svigermor høflig at dette var MITT hjem, med MINE regler, og at dersom de ikke klarte å innrette seg etter dette trengte de ikke å komme på besøk. Ble slutt på å gå inn med sko da, gitt Anonymous poster hash: 24ec5...6be Hvis du sa alt det der så var du bare frekk egentlig. Anonymous poster hash: ed301...d9d 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Jeg vil heller at folk skal gå med sko inne enn at de går barbeinte. Anonymous poster hash: 39539...0df 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Ditt hus, dine regler, ferdig med den saken. Om de synes det er gulvkaldt, tilby tøfler. Kunne aldri falt meg inn å gå inn i andres hus uten å ta av meg skoa! Synes det er ubehagelig selv når folk sier jeg ikke trenger å ta dem av. Anonymous poster hash: 30ca2...977 3
melatonin Skrevet 8. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 8. august 2014 Takk for mange svar! Kanskje si noe som at jeg akkurat har vasket gulvet/støvsugt og det hadde vært fint om dem tok av seg skoa så jeg slapp å gjøre det so ofte. Haha, mine svigers gjør alt de kan for å unngå å bruke bordbrikke på det nye bordet vårt! Vi hinter, setter de fram, legger en bordbrikke under glasset deres, forteller de at vi vil at det skal bli brukt brikker. Men de; fjerner brikken, flytter på glasset, overser det, svarer ikke når vi sier noe! de gjør alt for å unngå å bruke brikke under glasset! I tillegg roter svigerfar med masse aviser over hele stua når de overnatter, hvis jeg samler de i en bunke tar det to minutt til han har spredd de ut slik at de ligger på gulvet og bordet i en slags vifte! Her har heller ikke hinting eller direkte tale fungert. Jeg mistenker noen svigere for å boikotte "husregler" satt av fruen i huset! Anonymous poster hash: 29a32...d6a Vettu det er helt utrolig! Frekt, men jeg opplever også at de og prøver å boikotte mine meninger og ønsker og til tider! Svigerfar skal alltid motsi meg ved den minste ting!! Akkurat som om han prøver å få meg til å føle meg dum. kan godt hende at de ikke mener det sånn, men sånn føler jeg det. Har sagt det til mannen min og han sier at jeg bare skal overse det kjempe lett... Blir jo så man ikke føler seg vel i deres selskap.
sunflower Skrevet 8. august 2014 #15 Skrevet 8. august 2014 Jeg hadde reagert med vantro og sjokk "Hva i ALLE DAGER, ta nå av deg skoene før du går inn, eller så skal du få vaske opp sjøl!" ...på kav nordnorsk. Direkte tale! 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #16 Skrevet 8. august 2014 Jeg liker ikke at folk labber inn med ute skoene på. Går jeg inn til noen så spør jeg alltid om jeg ska ta skoene av, eller der hvor jeg vet de er så nøye på renhold at selv støvet ligger rett vei, så tar jeg skoa av. Kommer noen og wkal inn når gulvene er nyvaska, så spør jeg om de vil ha innesko i form av billige Europriscrogs. Tar har de fleste så pass "anrenner " at de tar skoa av.Anonymous poster hash: 83b88...412
Berit Skrevet 8. august 2014 #17 Skrevet 8. august 2014 Jeg synes faktisk ikke som gjest at man skal spørre engang om det er i orden å ha på skoene. Det er en selvfølge at man tar av skoene. Jeg vet at en jeg var bedt i besøk hos mener at gjestene skal ta av seg skoene. Fikk med meg at en av gjestene spurte om hun skulle ta av seg skoene. Hun som bodde der svarte at hun ikke trengte det, men jeg vet hun egentlig hadde satt pris på om gjesten hadde tatt av seg. Tror at noen synes det er ubehagelig å si til gjestene at de må ta av seg på bena. Synes godt de bare skal gjøre det uten å spørre. 1
ViljaH Skrevet 8. august 2014 #18 Skrevet 8. august 2014 "Den som møkker til gulvene mine med utesko, må vaske etter seg" :) ;)
Amarone Skrevet 8. august 2014 #19 Skrevet 8. august 2014 Svigermor på 88 går inn med sko. Jeg synes det er utrolig irriterende, men hun er vant til å gjøre det (hun har bodd på landet hele livet). Løsningen er at samboer vasker etter henne. ;-)
mara2012 Skrevet 8. august 2014 #20 Skrevet 8. august 2014 Kjøp nytt skostativ. Merkelig at folk tror det er helt greit å traske inn med sko.. Med mindre dere bor i ett grisehus og folk ikke hæler å gå inn uten sko..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå